Gezondheid alle pijlers

Met rug dubbel geklapt

19-09-2013 22:47 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus Hallo mensen, Ik heb een probleem waar ik waarschijnlijk goed van af gekomen ben, Toch ben ik jullie mening er over nodig.

Ik zit nu in het 5e jaar van Havo en ik ben echt, letterlijk en figuurlijk, zo stijf als een plank, Ik had ook mijn pols ooit gebroken waardoor hij zwakker is dan de ander (Heb er fyschio voor gehad maar werkte niet..) , Nu moest ik vandaag de wensprong doen, Ik kon dit vroeger met moeite, maar nu ging het vandaag echt compleet mis,

Ik nam een goede aanloop, springen, en toen weet ik niet wat er gebeurde, over de kast gevlogen of gewoon geslipt, maar echt keihard met mijn gezicht eerst, toen borstkas, en uiteindelijk nam de rug de ergste klap op, Ik denk dat ik zelfs een zachte knak had gehoord, Maar dat weet ik niet zeker, maar echt letterlijk en figuurlijk wist ik wel dat ik met de voeten bij mijn oren heb gezeten, (Dus zon slangenmens ding, Dat kan ik dus echt niet! )

Ik ben gewoon omhoog gekomen, heel erg geschrokken, maar niets met de benen enz (Goed gevoel, zelfde voor armen.) Toen ging ik zitten op de schoolbank , en nu ik dit ook typ doen de onderste wervels wel wat zeer...

Ik denk niet dat er echt iets mee aan de hand is, want er valt ook niets aan te zien (Geen blauwe plek, zwelling, ) En ik heb goed gevoel overal, dus ik denk gewoon dat het een beginnende spierpijn word.

Maar goed, Heeft iemand ook zoiets gehad?

Enne.. Heeft iemand advies hoe je dingen moet doen met gym? (Met de wenssprong dacht ik namelijk, ach, er voor gaan het lukt wel, en nu ben ik echt angstig, ja echt angstig voor wat er nog komt, Tipsalto (Neef heeft er de enkels mee gebroken) , Arabier, enz. Ik snap echt niet waarom mensen zulke onmenselijke oefeningen zouden maken O.O

Of hebben jullie ook zo'n situatie? Want iedere keer met gym is het raak bij ons, Meisje ook vandaag zogenaamd een zwaar gekneusde teen nadat ze een voetbal er tegen aan had gekregen... Nou, Ik ben dan geen dokter, Maar ik ben bijna zeker dat ie gebroken is..

Dus ja, Enig advies betreffende zogenaamde : Excuses/Manieren om beter te worden in gym/etc. Conditie oefenen en lenigheid is geen optie, Ik heb lang zat allemaal oefeningen gedaan, en vandaar voelde ik mij ook zo zelf verzekerd met de wenssprong...

Wat vind jij van gym?

Totaal aantal stemmen: 9

Waardeloos! (78%)
Leukste vak! (22%)
Leuk, maar kon beter. Geen stemmen
Kijk er niet naar uit. Geen stemmen
Gym vond ik altijd het leukste vak. Was er ook heel goed in. Ben door gegaan in de sport. Heb twee sportopleidingen afgerond, het CIOS en de academie voor lichamelijke opvoeding.
quote:Katherina schreef op 20 september 2013 @ 09:07:

En wat zei je moeder ervan? Als je echt bang bent voor wat ernstigs als een hernia ofzo, dan moet je vanmorgen nog een afspraak maken met de huisarts. In alle andere gevallen vind ik je een aansteller. Als zelfs de gymjuf het al geen reden vond om in te grijpen of je naar de huisarts te sturen zal het allemaal wel loslopen.

Dat is een goed punt. Maar de docente stuurde ook een meid met een gebroken teen niet naar de huisarts. Dus ja.

Mijn moeder zegt dat het gewoon spierpijn is en niets anders. Ze werkt in de zorg. Tante zegt het zelfde en werkt op de Intensive care, Niet veel tillen, Rustig aan doen. Enz. Pijn word volgens mij nu wel wat minder nu ik even geslapen heb.

--

En voor alle andere reacties, Tot nu toe zie ik echt nog maar 1 iemand die gym leuk vind en voor de mensen die gym ook leuk vinden en dit lezen. Ik snap dat ook best. Gym kan best leuk zijn als je niet tot het uiterste //gepushed// word. Geen turnen of oefeningen die je niet kan. Voetbal/Hockey/Zwemmen zou echt leuk zijn! (Voetbal tenminste als de jongens niet mee doen. Spelen echt veel te ruig .3. )

Zoals mn rug nu zeer doet denk ik dat het mee zal vallen. Ik blijf, zoals jullie misschien al weten thuis. En ik heb dus nog zaterdag en zondag om te kijken of mijn rug te zeer doet voor school, is het in dit geval wel, ga ik direct door maandag naar de fyshio / huisartsenpost.

quote:suzyqfive schreef op 20 september 2013 @ 09:36:

Op de meeste scholen mogen ze geen salto's meer doen tenzij er twee bevoegde leraren naast staan.

De wenDsprong (je maakt immers een wending) snap ik eerlijk gezegd niet hoe je op die manier hebt kunnen landen... Of ben je wel eerst op je voeten terecht gekomen en toen doorgeschoven? Kleine kinderen vallen vaak op die manier trouwens. Ik denk dat je spieren en bekkenbanden een dikke optater gehad hebben maar als je het niet vertrouwd dan even naar de huisarts.

Gym of LO is gewoon heel belangrijk, veel kinderen krijgen anders geen lichaamsbeweging genoeg. Bovendien is gym ook goed voor de geest. Dat 90% een hekel heeft aan gym of dat het daar niet goed voor zou zijn is dikke onzin... Schoolprestaties worden een stuk beter wanneer leerlingen ook regelmatig sporten en dus gymmen op school. Uiteraard zijn er altijd leerlingen die niet goed zijn in sport en het niet leuk vinden, dat kan. Ik had een hekel aan Duits maar moest dat toch doen. Zo heb je nu eenmaal niet te kiezen.

Inderdaad het is ook heel belangrijk voor lichaamsbeweging. Ik zie zat dikke kinderen bij ons op school hoor. Maar het zit in hun bouw of niet, Ik bedoel veel moeten nog groeien en dan zijn ze dat vet om de ribben wel een beetje nodig...

Maar te weinig beweging? Ik vind niet dat als ik gemiddeld 17 km per uur fiets en 20 km per dag dan vind ik niet echt dat ik nog 2 uren gym moet hebben hoor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven