Gezondheid alle pijlers

mexicaanse griep

22-12-2009 16:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er ergens een algemeen topic is maar kon m niet vinden vandaar....

Mijn tante is dinsdag bevallen...en ik ben continu bij de baby geweest...nu ben ik sinds zaterdag al niet echt lekker...maar t was volgens mij zelf niet zo heel dramatisch dat ik zaterdag nog wel mijn neefje heb gezien...

Vandacht werd t wel heel extreem...naar de dokter geweest...bloedgeprikt...normaal krijg je na 3 dagen pas uitslag.,..maar de assistente belde me rond 4 uur met de mededeling dat ik mexicaanse griep had,...mijn eerste reactie...paniek..help...moet ik in quarentaine...moet ik tamiflu...

volgende de assistente was het allemaal niet zo dramatisch als de media ons laat geloven..moet ik 6 dagen het contact met mensen vermijden...binnen blijven...veel vitamine c...veel vocht...

en is het verder gewoon hetzelfde als een normaal griepje...

nou heb ik neergelegd en vraag ik mij ineens af..maar wat nu..de baby is niet ziek ofzo...maar moet mijn tante hem toch laten onderzoeken??? sowieso dom dat ik bij m ben geweest...maar ik d8 t valt wel mee...gewoon beetje hoofpijn...en keelpijn...niks ergs ofzo...

de assistente/huisarts neemt niet op...ben al flink aant googlen...maar iemand hier nog tips?
Ik zou in elk geval je tante bellen en vertellen dat jij de mexicaanse griep hebt. dan kan zij de kraamverzorgster/huisarts van haar baby inlichten en die ondernemen dan wel actie.
ja heb ik al gedaan...en de baby was niet warm/ziek of weet ik het...ze heeft het aan de kraamhulp doorgegeven en die houdt ze in de gaten...maar voel me zo stom :S

ik dacht dat de mg al op zijn retour was :S
baby is geen probleem

je tante is nu het probleem

en nee daar kan jij niets aan doen

beterschap
Hoi, als ze borstvoeding geeft en moeder ko

t in aanraking met m g krijgt de baby auto

matisch afweer voor m g. Hoe het is als alleen baby ziek is weet ik niet.
Je bent het meest besmettelijk voordat je je echt ziek voelt.

Heeft je tante een vaccinatie gehad?

En geeft ze borstvoeding?

Zo ja, zoals Viooltje schreef dan is er bescherming.
JA ze geeft borstvoeding...de kraamverzorgster heeft niet gezegd dat ze daarmee moet stoppen....ze heeft beide wel getemperatuurd en er was niks aan de hand zei ze...

ik ga weer lekker naar me bedje...ben gesloopt...blegh
als je iemand aansteekt kan het wel een paar dagen duren voor die ander verschijnselen krijgt...
quote:Hermes schreef op 22 december 2009 @ 17:05:

Je bent het meest besmettelijk voordat je je echt ziek voelt.

Nietes. Je bent het meest besmettelijk als je hoest proest en snottert

Heeft je tante een vaccinatie gehad?

En geeft ze borstvoeding?

Zo ja, zoals Viooltje schreef dan is er bescherming.
voel jij je echt ziek dan als je hoest proest en snottert????????
quote:wolletje schreef op 22 december 2009 @ 18:38:

voel jij je echt ziek dan als je hoest proest en snottert????????

In ieder geval te ziek om naar een pasgeboren baby te gaan. Maar goed daar gaat het niet om.

Waarom ben je eigenlijk getest op mex griep? Dat doen ze toch alleen nog maar als je in het ziekenhuis komt met klachten.
nopez blijkbaar doen ze dat toch niet alleen als je meteen naar t ziekenhuis gaat met klachten...huisarts vond t nodig blijkbaar...

vond t wel raar...want ik d8 dat de mg allang overgewaait was :S
Griep, en dus ook de mexicaanse griep is overdraagbaar via een druppelinfectie. Dat betekent door snot, nies en hoestdruppels, speeksel bij praten etc. Dus tijdens de snotter fase ben je het meest besmettelijk.
Een les voor de volgende keer: als je je niet lekker voelt, uit de buurt blijven van pasgeboren baby's. Ook al valt het volgens jou wel mee, een simpel verkoudheidje kan voor pasgeboren baby's al heel naar zijn.

Als je dacht dat MG allang weg was, dan volg je het nieuws niet. Er zijn minder doden en minder ziekenhuis opnames, maar er worden nog steeds gewoon mensen ziek van de mG hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven