Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lieve IBI.. meid houdt moed...

Ik wens je alle liefde en kracht die je/jullie nodig hebben!

Lieve mensen, dank weer voor degenen die mij gemaild hebben om een bijdrage te willen leveren.

Van iemand zie ik geen nickname in het mailadres,maar misschien ben je meer een meelezer. Ik heb je mail net beantwoord.
Eindelijk een klein beetje goed nieuws. De katheter is eruit. Hij plast nu nog wel veel bloed omdat het zo ontstoken daar is maar als hij niet aan het plassen is doet het ook geen pijn meer een hele verbetering.

Heb een kort gesprek met de arts gehad vandaag. Sommige waardes zijn aan het dalen (dat is goed) maar andere belangrijke waardes zijn

aan het stijgen (zeer slecht) er zit vocht in zijn longen dit kan de kortademigheid verklaren.

Heb vanaf vandaag al zorgverlof genomen. Ik merkte dat ik me ook niet meer goed kon concentreren op mijn werk. De dokter was er blij mee

dat ik nu in de buurt ben wanneer nodig. Heb haar gevraagd of de kans aanwezig is dat zijn hart er snel mee gaat stoppen. Daar was ze wat twijfelend over maar gaf aan het niet nu direct te verwachten. Ze benadrukte wel weer dat het heel zorgelijk is en dat de medicatie dus wel iets

doet maar niet het gehoopte snelle effect. Blijft dus afwachten.

HIH heeft vandaag wel een danontje toetje op en probeer straks een mandarijn aan te smeren bij hem. Als het eten niet snel weer wat beter gaat dan moet hij weer aan de sondevoeding.

Ikzelf heb gebeld naar het familiehuis met de vraag of ik er vanaf morgen terecht kan. Ze bellen me erover terug.
Hier ook een stille meelezer, ik denk aan jullie.

Kus, Barbabella
IBI, ik lees al een tijd mee, maar alles wat ik wil zeggen, is al gezegd. Heel veel sterkte in ieder geval.

Gelukkig doen de medicijnen wel íets. Al is het niet het effect waarop je/jullie gehoopt had/hadden.

Het is altijd lastig om te voorspellen hoe zo'n ziekte verloopt, zeker omdat het bij iedereen anders is. Gelukkig ligt HIH in het ziekenhuis, waar ze alles uit de kast trekken om hem beter te maken!!

Nogmaals veel sterkte, hoop dat je in het familiehuis terecht kunt.
IBI, een rare spannende tijd waarin een hoop langs je heengaat en er tegelijkertijd zoveel gebeurt.... Ondanks alles hoop ik dat er ook mooie momenten zijn. Met HIH, met je naasten, zodat deze tijd niet alleen maar nare herinneringen teweeg brengt. Zelfs in een rotperiode als deze, of juist zelfs, is liefde dat wat er bovenuit steekt. Daar mag je trots op zijn.
IBI ik hoop dat je afspraak van vanavond door kunt/wilt laten gaan zodat je heel even je kunt laven/opladen aan een beetje IQT (Ibi Quality Time). Mocht je hier niet meer lezen, heb haar gevraagd het bericht door te geven dat ik vandaag 4 nachten naar je heb overgemaakt, er weer bijna 2 gegeven zijn en dat ik hoop dat je in het huis kunt morgen.
En Hanke, mooie posting
Zo fijn Thee dat je dit allemaal regelt even pluim van mij!

En IBI heerlijk een klein beetje positief nieuws......

Dank je Thee.

Het contrast kan zo groot zijn. Genieten van het feit dat je een kring van mensen om je heen hebt met wie je je verbonden voelt. Voelen dat je zoveel van iemand houdt dat je bereid bent los te laten als dat beter voor de ander is. Je zo ontzettend ´alive´ voelen, en dankbaar voor wat er aan moois is, dat contrast.
quote:hanke321 schreef op 09 november 2010 @ 19:03:

Dank je Thee.

Het contrast kan zo groot zijn. Genieten van het feit dat je een kring van mensen om je heen hebt met wie je je verbonden voelt. Voelen dat je zoveel van iemand houdt dat je bereid bent los te laten als dat beter voor de ander is. Je zo ontzettend ´alive´ voelen, en dankbaar voor wat er aan moois is, dat contrast.zo ontzettend waar
IBI,

Heel veel sterkte van een stille meelezer.

Ik hoop dat jullie ook hier doorheen komen.

Sterkte IBI.
Heel veel sterkte IBI en HIH.
ibi

Vanaf deze kant een hele dikke .

Hoop dat deze nachtmerrie gauw over mag zijn en dat de waardes snel in balans zijn.

Heel heel veel sterkte voor jou hih en je familie.

groetjes trikky
Veel sterkte IBI!
Sterkte meisje
Even een virtuele viva-grouphug voor IBI. Een stoere vrouw die ik niet ken, noch hier ooit gesproken heb, maar met wie ik (en velen met mij) zo intens meeleef. Sterkte. Gewoon heel heel veel sterkte, omdat ik niets beters weet te zeggen... mijn hart gaat naar jou en je naasten uit.

Lieve IBI, ik denk aan jullie!
Dank jullie wel voor de lieve woorden!

Het uitwaaien heeft me goed gedaan. Ben zelfs op de bank heel ontspannen in slaap gevallen haha.

Heb alles ingepakt voor de paar dagen familiehuis. Moet zo nog even wat dingen doen. Word gebracht door mijn oom.
Ibi, Ik denk aan jullie

Sterkte meid
Ah know`t, tha shunt
fijn dat het strand je goed deed!

ik hoop dat je in het huis je rust ook kan vinden..

sterkte meis!
IBI, ik denk aan jullie.

Hanke, mooie posts.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
IBI, heel veel sterkte toegewenst van nog een stille meelezer.

Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
IBI hier word ook aan jullie gedacht en voor jullie gehoopt, dat de waardes maar snel weer in balans mogen komen! Fijn dat de catheter eruit is. Hoop dat de medicijnen nu ook snel het gewenste resultaat gaan laten zien. Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven