Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren

Goed te lezen dat het uitwaaien je goed gedaan heeft. Dat zijn ook belangrijke dingen in deze tijd.

Dat de catheter er bij HIH uit is is ook een goede ontwikkeling. Heb je het mandarijntje kunnen aansmeren?

Ik hoop echt dat jullie het ergste al gehad hebben en dat het vanaf nu aan alleen nog maar bergopwaarts gaat. Dat verdienen jullie!

Hier brand dagelijks een kaarsje voor jullie....
Lieve IBI, fijn dat je avond gister fijn voor je was. Je had het denk ik echt even nodig.

Als het goed is heb je gehoord dat ik gister weer wat nachten heb overgemaakt en er staan er al weer wat klaar, die maak ik vanavond over want moet zo eerst weg.

@iedereen die me weer gemaild heeft: ontzettend bedankt dat we samen IBI wat dichter in de buurt van HIH kunnen laten blijven.

IBI, fijn dat je oom je kan brengen. Wederom dikke voor jou en HIH
lieve IBI, wat fijn dat de katheter er uit is. En wat fijn dat je in de buurt van HIH kan zijn.

Heel veel sterkte
a docter a day keeps the apple away
Ik blijf aan jullie denken Ibi.

Fijn dat je weer een paar dagen dicht bij HIH kan zijn
.
Lieve forummersT, dankzij jullie en een ander kanaal heb ik naast de 4 nachten van gister vandaag nog 5 nachten over kunnen maken naar IBI. Dank jullie wel!
IBI, wat ben jij een stoer wijf! Ik heb eindeloos veel respect voor je en ik hoop en bid dat het goed komt met HIH.
Vind het heel tof van je Thee, dat je ook praktisch zo meehelpt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik lees vanaf de zijlijn af en toe mee. Heel veel sterkte.

p.s. wat is nachten overgemaakt?
Een aantal forummers heeft via Thee een donatie gedaan waardoor IBI in het familiehuis, dichtbij HIH kan verblijven.

Toch?
quote:schuddebuikje schreef op 11 november 2010 @ 11:11:

Een aantal forummers heeft via Thee een donatie gedaan waardoor IBI in het familiehuis, dichtbij HIH kan verblijven.

Toch?

Klopt helemaal schuddebuikje.

Het dicht(er) bij haar man zijn zou anders aardig in de papieren lopen en op deze manier kunnen er een beetje zijn voor IBI naast alle fijne forumreacties.

@degenen die een bedrag hebben overgemaakt: ik probeer steeds z.s.m. te laten weten dat het binnen is, maar het is zoveel mail dat ik misschien iemand onverhoopt probeer te bedanken. Sorry in dat geval.
Thee, je bent goud waard!
Helemaal eens met jullie Thee (en alle mensen die een bedrag over maken) is super!

Redelijk geslapen. Nieuwe medicatie slaat nog niet helemaal aan. HIH is erg moe. Slaapt eigenlijk heel de tijd. Opvallend is wel dat hij wat helderder is wanneer die wakker word. Geeft aan erg blij te zijn dat ik nu vaker en langer bij hem ben.

Waardes leken wat te gaan dalen (goed nieuws) hij krijgt wel weer meer plasmedicatie.

Gisteren hadden ze geen luierbroekjes meer dus kreeg hij een gewone luier. Vreselijk wat mensonterend. Had gevraagd wanneer die broekjes weer kwamen maar dat wisten ze niet. Heb de huisarts gebeld en heb ze op recept gekregen. Heb nu dus een pak speciaal voor hem liggen. Heb dit wel tegen de verpleging gezegd. Straks pakken ze het voor andere patiënten.
voor jullie
Jeeetje, hoe kan zo'n basisproduct nou op zijn in zo'n grote instelling? Fijn dat je het zelf hebt kunnen regelen.

Ook heel goed te horen dat hij wat helderder is als hij wakker is.

Meid, hou je (weer) haaks en je weet het, als er wat is bel of sms me maar.
quote:thee schreef op 11 november 2010 @ 14:23:

[...]

Klopt helemaal schuddebuikje.

Het dicht(er) bij haar man zijn zou anders aardig in de papieren lopen en op deze manier kunnen er een beetje zijn voor IBI naast alle fijne forumreacties.

@degenen die een bedrag hebben overgemaakt: ik probeer steeds z.s.m. te laten weten dat het binnen is, maar het is zoveel mail dat ik misschien iemand onverhoopt probeer te bedanken. Sorry in dat geval.Kan ik je mailen om te doneren?
Een beetje rust in de tent dus, maar het blijft spannend...

HIH is blij dat je er nu veel bent. Mooi dat je zorgverlof hebt opgenomen.

Ik blijf het allemaal wel heel veel vinden voor je Ieb. Niet dat ik je zielig vind ofzo, maar ik had je heel wat anders gegund. Weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
.
hanke321 wijzigde dit bericht op 11-11-2010 16:04
Reden: dubbel
% gewijzigd
quote:Botervliegje schreef op 11 november 2010 @ 15:49:

[...]

Kan ik je mailen om te doneren?thee39 bij hetemail
quote:watervrouw2 schreef op 11 november 2010 @ 20:11:

[...]

thee39 bij hetemailthnx watervrouw2, het kan niet vaak genoeg genoemd worden om IBI wat te verlichten
Moge,

Hoe gaat het met HIH?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven