Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Nog geen echte veranderingen hier. Hij wil niemand meer zien of horen behalve mij. Erg raar om dit tegen zijn ouders te moeten zeggen en zijn broer.

Hij slaapt veel is erg opgezwollen (10 kilo aangekomen in een paar dagen door al het vocht) en heeft heel veel pijn aan de katheter.
Alle reacties Link kopieren
Och lieve Ibi..... met iedere vezel in mijn lijf, hart en ziel hoop ik dat dit goed gaat komen. Omdat het moet. Deze nachtmerrie heeft lang genoeg geduurd.

Denk aan jullie
.
Ik denk aan jullie...
Ach IBiI , ik heb geen troost of hoop te bieden. Je weet waarom...
IBI, wat een vervelend nieuws. Ik hoop zo voor jullie dat het snel beter gaat! Hierbij een knuffel, ik hoop dat het jou/jullie helpt in deze zware tijden.

a docter a day keeps the apple away
*slik*

Hou vol lieve meid. We blijven met z'n allen hoop houden dat het weer goed komt.
IBI en HIH

Ook voor jou Ourse , heb je topic gelezen.

Ibi, houd moed. Hier draaien ook de duimen bij een meelezer.

Wat een K-ziekte.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Heftig IBI, heel fijn dat je mensen om je heen hebt die er ook voor jou zijn, zoals die forumster die langsgeweest is.

Allemachtig wat een rotsituatie, dat HIH zo ontzettend ziek is.

, het gaat zo snel. Vraag me af of het wel allemaal doordringt bij je. Ik merk dat ik hier van een grote afstand er al moeite mee heb...
Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou en HIH x
IBI, ik heb je één keer ontmoet en ik weet niet eens of je dat nog weet. Weet dat ik heel veel aan jullie denk... Heel veel sterkte in deze situatie. We hopen hier met z'n allen heel erg mee.

Ook hier een meelezer die aan jullie denkt!

Sterkte!!
Bedankt voor jullie lieve reacties.

Vandaag merkte ik voor het eerst dat het ademhalen moeilijker gaat bij hem. Heb gezegd dat ze morgen moeten controleren of er inmiddels geen vocht in de longen zit. Zijn ogen zijn geel geworden.

Ikzelf ga morgen met een forumster even naar het strand. Uitwaaien. Morgen werk ik een halve dag zodat ik toch nog veel bij hem kan zijn. Woensdag ben ik vrij en wil ik een gesprek met zijn arts. Het zou goed kunnen dat ik vanaf donderdag zorgverlof neem om nog bij hem te zijn.

De medicatie slaat wel iets aan gelukkig. De vraag is alleen of het snel genoeg gaat voor zijn lichaam om het nog te bolwerken.

HIH is bang voor de dood. Ik ook.
Ibi, wat kan ik zeggen.... ik denk aan jullie.

The time is now
Je laatste zinnen gaan als een rilling door mij heen. Wie is er nou niet bang als het zo snel en heftig op je afkomt. Maar blijf hoop houden. Wij hopen met jullie mee.
Ik lees al een tijd mee met je topic maar van je laatste berichtje lopen de koude rillingen over mijn rug.....

IBI, ik hoop met heel mijn hart dat alles goed zal komen voor jullie.

Sterkte lieverd....
Waai lekker uit, morgen.

heel veel sterkte de komende dagen, hopelijk keert het nog ten goede,

Allerliefste IBI,

Ik ben hier niet zoveel meer, maar lees al die tijd nog op je topic mee en wil nu toch mijn steun aan je betuigen. Ik wilde een heel verhaal hier typen, maar besef me dat je daar niks aan hebt. Ik denk aan jullie en hoop uiteraard dat het tij nog gaat keren voor HIH. Echter denk ik ook dat jouw laatste bericht heel veel zegt.

Meis meis meis wat krijg jij gigantisch veel op je bordje. Maar je staat nog steeds. En je kan je nickname eer aan doen, want je hebt álle redenen om trots op jezelf te zijn. Hoe je HIH zo goed aan zijn zijde staat, door blijft werken, zelfs een jaarcontract binnensleept en alle andere dingen die je voor je familie doet. TROTS. Goed onthouden he?

Voor nu wens ik jou en HIH (plus familie!) alle sterkte en kracht en liefde van de hele wereld. Maak morgen je koppie helder met het uitwaaien en ga er voor.

Liefs,

Sarah/ Tuinmuts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven