Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Alweer een kilo eraf, dat lijkt toch op een goed teken! Zet em op, HIH!

Arts is geweest. Eigenlijk niks nieuws te vertellen. De medicatie willen ze in ieder geval 2 weken proberen voordat ze zeggen dat het zijn werking niet of wel goed doet. Dinsdag is altijd de grote visite dus moeten eigenlijk tot volgende week dinsdag wachten voor meer nieuws. Grrr gek word ik ervan.
Nouw, dat schiet lekker op dan

Misschien wel begrijpelijk, maar voor jullie is het wel heel erg vervelend dat je voorlopig nog geen duidelijkheid hebt of meer nieuws over wat dan ook.
wat vervelend dat jullie nu een week moeten wachten.

Wel fijn dat hih een kilo is afgevallen!

sterkte ook voor hih
a docter a day keeps the apple away
Tuurlijk wordt je daar gek van.

Sterkte!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Sterkte!
Hopelijk brengt deze dag weer een stukje vooruitgang.
Ik duim door...
Ah know`t, tha shunt
Dag IBI,

Ik hoop dat HIH nog steeds beetje bij beetje opknapt! Er wordt veel aan jullie gedacht!
Lieve IBI en HIH, ik denk regelmatig aan jullie
A dirty mind is a joy forever
Hee lieve sterke IBI, hoop dat het vandaag een beetje goed is gegaan!

Denk aan je. Hopelijk is geen nieuws goed nieuws.
quote:hanke321 schreef op 18 november 2010 @ 00:39:

Denk aan je. Hopelijk is geen nieuws goed nieuws.Dat hoop ik ook IBI. Sterkte.
Duimen draaien door.....
... hier ook!

Thee, ik krijg mijn mail steeds terug.
Hij is weer een kilo kwijt. Arts benadrukte vandaag dat het nog steeds erg gevaarlijk is maar dat ze nog hopen dat het afvallen een teken is dat het de goede kant op gaat.

Weinig bijzonderheden al met al.

Ga vanavond met een vriendin naar Harry Potter. Erg raar doe ik normaal altijd met HIH.
Ik wens je veel plezier vanavond. Het schijnt een lange zit te zijn, 2 1/2 uur duurt de film. Toch vreemd voor je, om dat soort dingen met iemand anders te doen. Vind het wel tof dat je gaat. Even uit het ziekenhuis...
Dat is raar inderdaad, om dingen die je anders met HIH deed, nu met een ander te doen. Ik vind het goed van je dat je gaat.

Verder duim en hoop ik door, en hoop ik dat het een goed teken blijkt te zijn dat HIH afvalt.

Botervliegje, dat is raar want ik krijg nog steeds nieuwe forummail zeg maar. Heb je echt gedaan: thee39 at hotmail dot com?

IBI, ik wens je fijne avond (zei zij die nog nooit een Harry P film heeft gezien ) en fijn dat HIH weer een kilo kwijt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven