Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ibi wat super dat je met hih naar de efteling mag!! Gaan jullie vrijdag dan?

Vreselijk hoor om te lezen wat jullie allemaal moeten mee maken, en wat fijn dat je zo dicht bij hem bent!!

Probeer van elkaar te genieten en hele fijne dag in de efteling!!!
Wat fijn! Geniet ervan, van de efteling en van elkaar.....
IBI wat super dat jullie mogen. Wie weet komen we elkaar tegen, ik ben er dan ook toevallig. Een hele fijne dag voor jou en hih!!
Wat een wirwar van emoties, waar je nu doorheen gaat. Tussen hoop en vrees... Moeilijk hoor. Maar wat hou je je kranig, petje af!

Geweldig dat jullie naar de Efteling mogen vrijdag. Het is daar echt mooi. Geniet ervan!

Woohoo, goed nieuws

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Wat een fijn nieuws!

Ik ga vrijdag hier het heule huis in de fik zetten, in de hoop dat jullie een goeie dag in de Efteling hebben....
Wat ontzettend fijn dat jullie groen licht hebben voor de Efteling! Ga er van genieten samen.
Wat fijn Ibi. Maak er, ondanks alle verdriet, een dag met een gouden randje van.
IBI, wat fijn dat jullie kunnen gaan ik maakte me daar toch zorgen over als je de weerberichten allemaal moest geloven!

Ik hoop dat jullie een hele mooie dag krijgen en dat HIH er van kan genieten want blijkbaar leeft hij daar helemaal naar toe zelfs tussen de verwarrende dingen in vergeet hij de efteling niet.

Gun het jullie zo!
IBI, wat fijn! Ik wens jullie een geweldige dag toe!
Lieve Ibi, maak er een mooie dag van. En dat hij die waanideeen heeft is niet raar, maar voor jou heel moeilijk natuurlijk.

Hopelijk krijgt hij andere prikkels in de Efteling en hoort hij niet wat er in zijn hoofd afspeelt, zodat jullie samen lekker kunnen klessebessen.
Wat ontzettend fijn dat jullie vrijdag gaan! Ik weet hoe de efteling jullie ding is dus ik ben onwijs blij voor jullie!!
Ohw, wat goed dat jullie naar de Efteling kunnen, als er sneeuw ligt is zo mooi.

Ik hoop dat het een dag wordt waar je met een glimlach aan kan terugdenken.

I don\'t need an excuse for being what I am.
Een stille meelezer die je sterkte wil wensen, en een heel mooie dag voor vrijdag, ik hoop dat jullie genieten.

Waanbeelden door morfine is niet raar (voor jou wel heel vervelend natuurlijk), heb ze zelf ook gehad door morfine (die ik kreeg voor iets heel anders)..
Super IBI, wat een heerlijk nieuws! Ik hoop dat jullie morgen een topdag zullen krijgen!
Wat een goed nieuws! Een hele mooie dag gewenst vrijdag!
Een supervrijdag as. vrijdag voor jullie.

heel veel plezier.
O IBI & HIH, wat super dat jullie mogen!

Ik hoop zo dat jullie samen een mooie dag tegemoed gaan met veel glimlachen op jullie koppies!

Maak of, beter nog, laat veel foto's & film maken van de dag.

Mooie herinnering waar je op terug kan kijken.

Als ik het goed heb begrepen hebben jullie extra hulp bij jullie, of niet?

Laat deze mensen alles maar regelen, het enige dat jij moet doen is samen met HIH zijn. Wees maar een keertje heel egoistisch, niemand zal je dat kwalijk nemen!

Ik vind je echt een topvrouw....ik heb heel diep respect voor je!

Voor nu een dikke kus & knuffel van mij

Leolieke
Ook ik wens jullie een hele mooie dag toe vrijdag...
Wat fijn dat jullie naar de Efteling kunnen. Ik zal aan jullie denken en duimen voor een mooi winterzonnetje.
Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad samen!
Hele fijne, mooie, hopelijk niet te koude, dag vrijdag in de Efteling. Geniet lekker. Maak er een mooie dag van met lekkere hapjes en drankjes en veel leuks om te zien. Ik duim voor een prachtige zonnige dag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Geweldig dat jullie samen naar de Efteling kunnen!

Wat iemand anders ook zei (ff naam kwijt), maak mooie herinneringen!

Wat fijn, ga genieten samen van jullie dag!

Heerlijk voor jullie!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven