Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ieb Ik denk aan je nu en morgen
IBI, ook hier branden we een kaarsje voor jullie.

God wat erg, het verdriet dat jullie hebben, niet te bevatten.

Kop op, wie weet wat de dag van morgen brengt.

Van hier ook een dikke knuffel voor jou en voor je manneke.
Jezus Ieb... ik vind het zo verschrikkelijk erg voor je!
Heel veel iefs en sterkte voor jullie allebei. Wat is dit hard!
Och Ibi, wat is er gebeurd vanavond?

Ik ben er van overtuigd dat mensen je kunnen horen zolang ze er nog zijn. Misschien kan hij niet meer reageren, misschien is hij heel ver weg, maar echt, hij hoort je. Vertel hem gewoon wat je hem allemaal nog zeggen wilt.

Ach lieverd
Ik weet niks te schrijven, ik huil met je mee
Ibi, wat een nachtmerrie....

The time is now
Och Ibi toch... Ook ik weet niet wat te zeggen. Maar ik denk aan je. Ik denk aan jullie. En ik wens jullie veel kracht, aan liefde ontbreekt het jullie niet.

O meisje.....
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:nummerzoveel schreef op 06 december 2010 @ 22:53:

Ik ben er van overtuigd dat mensen je kunnen horen zolang ze er nog zijn. Misschien kan hij niet meer reageren, misschien is hij heel ver weg, maar echt, hij hoort je. Vertel hem gewoon wat je hem allemaal nog zeggen wilt.

Ik geloof dit ook...

IBI, ga naar hem toe en blijf bij hem.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Sterkte meis... ik denk aan je!

X
Bij hem blijven meid, bij hem blijven....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik denk aan jullie..
Oh meiske toch
ow IBI, wat verschrikkelijk.

Dit is toch té oneerlijk
Owww, IBI, wat verschrikkelijk! Heb er geen woorden voor, maar van mij voor jullie een dikke
Wat verschrikkelijk....ik hoop dat je bij hem kan blijven.
quote:Miss Innuendo schreef op 06 december 2010 @ 23:10:

:

:hug::hug::hug:

Ik geloof dit ook...

IBI, ga naar hem toe en blijf bij hem.

Ben het helemaal eens met bovenstaand bericht!!

Ach meis, wat een nachtmerrie!! Dikke knuffel!
IBI Ik heb zo met jullie te doen. Wat een vreselijke ellende is dit toch.
Ach meis toch. Ik dacht nog even bijlezen voor ik ga slapen. Ik had al zo'n naar voorgevoel. Een hele dikke knuffel. Sterkte morgen voor het gesprek.
Jeetje wat zijn er nog veel mensen wakkeR en online.

Bedankt voor de berichten. Zit nu naast hih. Hij heeft het niet zichtbaar meer door maar ik praat maar wel tegen hem als die soms wakker is.
Lieve IBI,

Blijf bij je schatje!

Hij weet dat je er bent, dat voelt hij echt!

Pak zijn hand en vertel hem wat je voelt.

Zeg hem die dingen die je nog met hem wilt delen.....praat over bijv. afgelopen vrijdag, de winterefteling.

Ik hoop dat hij toch rustig in zal slapen, deze strijd is niet eerlijk, gewoon gemeen!

Waarom, waarom, waarom????

Ik heb hier geen antwoord meer op.....lieve IBI ik ben in gedachten bij je, volg je hart

xxxLeolieke
IBI,

Ik hoop dat je hem, ook al weet hij niet meer waar hij is, nog wel kunt laten voelen wie met hem is.

Sterkte.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven