Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Choco je bent een schatje!!
Even een kort bericht was ff in slaap gevallen in de stiltekamer.

Sperma is niet gelukt. We zijn er wat rustiger onder.

Hij is uit bed geweest en gewogen. Is een kilo aangekomen en heeft ontlasting gehad.

Begin morgen weer met werken maar dan aangepaste uren. Ben ineens erg moe.
Klote dat de sperma niet is gelukt (wat klinkt dat raar om zo te zeggen!)... maar inderdaad lieve IBI er zijn nu belangrijkere dingen. Kilo aangekomen en uit bed gekomen is heeel positief he! Wanneer krijgt ie chemo?

Neem ff lekker tijd voor jezelf lieverd, ben je al thuis?
Ze gaan nu eerst de prednison dosis verhogen en hij gaat mediijnen krijgen om zijn lichaamseigen cellen te doden. Wannneer hij daarbij op het minimale zit begint de chemo. Donderdag gesprek met HIH, zijn ouders en de dokter met een behandelplan.
Was heel fijn dat choco en man er waren (en wat zijn ze een leuk stel!)

Blijf tot negen uur vanavond. Kan in hem ook nachtklaar maken
IBI, betekent minder/aangepaste uren ook dat je kunt gaan/wegblijven als het je even niet lukt?

Ik vind het al erg stoer/bijzonder dat je je nu al bekommert om eigen werk in zo'n kort tijdsbestek. Oke, het kan ook wat afleiding zijn, maar blijf vooral aan jezelf en HIH denken.

Sterkte
Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht IBI, even bij tanken!

Ook van deze kant nog ff een hele dikke
Gekke vraag maar is er een mogelijkheid om zaadcellen via een naald af te nemen? Een soort van punctie?
DGS dat schijnt niet mogelijk te zijn dat heb ik idd. Gevraagd.

Met terug van oom en tante plan besproken voor de verbouwing. Het is zo moeilijk dat was echt HIH zijn ding en nu moet ik alles aanzien en straks is alles er en gaat hij dood

en ik weet dat ik zo niet mag denken en dat ik positief moet blijven maar soms is dat gewoon zo moeilijk!

Ga zo slapen eerst tas inpakken voor morgen. Om acht uur eerste client.

Poezen gaan dinsdag naar hanna en ik ben zo blij dat we een plek hebben gevonden en aan de andere kant zo verdrietig dat ik dan echt alleen ben als ik thuis kom. Maar ja onze hond er nu bij is nog echt niet handig.

Moet vanavond weer zo huilen helaas.
Ibi kan je niet even vrij nemen of krijgen, je hebt zoveel te verstouwen nu?

Geniet nog heel erg van je katten deze week. Vind het ook jammer dat je ze al zo snel kwijt bent...

Katten zijn troost zei een collega vandaag toen ik het verhaal uitlegde en dat vond ik echt heel treffend verwoord. Dus laat ze je nog ff heel uitgebreid troosten.
Volgens mij moet sperma 'langs' de prostaat om in leven te kunnen blijven buiten het lichaam. Zoiets is het.
Trustuh Ibi en sterkte morgen.
Redelijk geslapen. Man ook.

Nu op weg naar client 1 heb er twee vandaag.
IBI succes vandaag, er wordt aan jullie gedacht!
Goedemorgen Ibi. Fijn dat jullie allebei redelijk hebben geslapen. Dan ben je in elk geval uitgerust nu. Heb je ook nog kunnen ontbijten? Ik zit nu aan de yoghurt met een beschuit er in, lekker.

Veel sterkte en kracht weer voor vandaag en a big
Verdriet bij client. Die gaat deze week nare geboorteland afscheid nemen van vader die kanker heeft. Riep herinneringen bij haar op over haar man die ook overleden is aan kanker. Ze vroeg nog of er iets was met mij.

Op naar de volgende
Positief zijn is ook moeilijk IBI, potverdorie je hebt ook al zoveel op je bord gehad! Niemand zal het je kwalijk nemen hoor, als je een keertje je koppie laat hangen. Da's alleen maar heel erg begrijpelijk

Ik vind je superdapper dat je je nu alweer met je werk kunt bezighouden. Ik hoop dat het je wat afleiding geeft.

IBI; ik ken je nauwelijks (alleen even gezien op meeting) maar ik denk heel veel aan jullie en wens jullie alle kracht toe.
Gewoon weer even een op deze nieuwe dag
Lieve IBI,

Natuurlijk ken ik je ook nog niet zo goed en lang maar ik wil je graag echt helpen. Ik ben, al zeg ik het zelf, een hele goede schilder (zit nu in mijn 3e opknaphuis) en ik kan het ook nog eens erg snel. (kan ook aardig behangen)

Nu weet ik dat je het heel moeilijk vind om te werken in je huis, omdat dit HIH zijn ding is, maar het neemt natuurlijk ook een last van zijn schouders als hij thuis kan komen in een huis wat al een eindje onderweg is. Misschien heb je mijn mail adres en anders kan ik via het andere topic wel aan jouw mail adres komen.

En natuurlijk hoeft dit niet gelijk morgen, maar denk er eens over. en laat het me weten, het is niet zomaar een loos iets wat ik hier schrijf.

Sterkte en als je geen vreemde over de vloer wilt, kan ik het me ook voorstellen.

IBI sterkte en Jala5 wat een lief aanbod

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven