Gezondheid alle pijlers

mijn man in het ziekenhuis

01-02-2011 08:52 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat ik met dit onderwerp wil, waarschijnlijk gewoon even van me afschrijven.

Gisterenavond is mijn lieve man opgenomen in het ziekenhuis. Dit weekend had hij wat last van tandpijn, maar met pijnstilling was het prima te doen, daarom ook besloten niet in het weekend naar de tandarts te gaan. We wonen niet in NL dus het werkt hier allemaal wat anders.

Gisterenochtend werd hij echter ineens wakker met een enorm dikke kaak, geen pijn meer, maar alles was ontzettend gezwollen en hij kon met moeite nog slikken. Ook praten werd lastig en hij bleek ook nog eens koorts te hebben (38.6).

Meteen naar de tandarts gegaan, hij bleek een abces te hebben waarvoor antibiotica nodig was en later en wortelkanaal behandeling. Klonk op zich redelijk in de oren, ik nog gevraagd of er nog zaken waren waar we op moesten letten. Nee hoor, gewoon de pillen slikken en het komt goed.

Gisterenavond ging het echter steeds minder goed, de zwelling nam niet echt toe maar zeker niet af. Maar wel steeg zijn koorts tot ruim boven de 40 graden. Nu heb ik zelf wel enige medische kennis en misschien mede hierdoor had ik een onpluis gevoel. Via via contact kunnen leggen met een kaakchirurg die na uitvragen vond dat wij direct naar het ziekenhuis toe moesten.

Wij zijn dus meteen gegaan en werden daar al opgewacht. De arts was onder de indruk van de mate van zwelling en besloten manlief meteen op te nemen en antibiotica via het infuus te gaan geven. Hij vond ook dat de tandarts ons gisterenmorgen meteen had moeten sturen.

Nu wordt hij nuchter gehouden want mogelijk moeten ze het abces nog opereren vandaag.De zwelling kan namelijk op zijn luchtwegen gaan drukken. Hij voelt zich belabberd en de zwelling neemt nog niet af helaas. Wel is de koorts dankzij paracetamol via het infuus afgenomen.

Arme lieve man van mij, hij is nog nooit voor zichzelf in een ziekenhuis geweest en nu dit. Niet in NL dus geen bezoek, behalve van mij, andere taal (die we nog niet goed spreken). Ik baal ook van die stomme tandarts!! Geen idee of ik daar nog wat mee moet...

Nu duim ik maar dat hij snel opknapt, hopelijk hoeft hij niet geopereerd te worden.
Oei das niet t nieuws waar je op hoopte! Nogmaals heel veel succes, sterkte en beterschap voor je man.
JAAAAAAA hij mag naar huis!!! Oh wat een ontzettend opluchting.

Nu eerst even douchen en dan hem snel gaan halen!

bedankt meiden voor alle lieve woorden en steun!

xx Floortje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven