Gezondheid alle pijlers

mijn man in het ziekenhuis

01-02-2011 08:52 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat ik met dit onderwerp wil, waarschijnlijk gewoon even van me afschrijven.

Gisterenavond is mijn lieve man opgenomen in het ziekenhuis. Dit weekend had hij wat last van tandpijn, maar met pijnstilling was het prima te doen, daarom ook besloten niet in het weekend naar de tandarts te gaan. We wonen niet in NL dus het werkt hier allemaal wat anders.

Gisterenochtend werd hij echter ineens wakker met een enorm dikke kaak, geen pijn meer, maar alles was ontzettend gezwollen en hij kon met moeite nog slikken. Ook praten werd lastig en hij bleek ook nog eens koorts te hebben (38.6).

Meteen naar de tandarts gegaan, hij bleek een abces te hebben waarvoor antibiotica nodig was en later en wortelkanaal behandeling. Klonk op zich redelijk in de oren, ik nog gevraagd of er nog zaken waren waar we op moesten letten. Nee hoor, gewoon de pillen slikken en het komt goed.

Gisterenavond ging het echter steeds minder goed, de zwelling nam niet echt toe maar zeker niet af. Maar wel steeg zijn koorts tot ruim boven de 40 graden. Nu heb ik zelf wel enige medische kennis en misschien mede hierdoor had ik een onpluis gevoel. Via via contact kunnen leggen met een kaakchirurg die na uitvragen vond dat wij direct naar het ziekenhuis toe moesten.

Wij zijn dus meteen gegaan en werden daar al opgewacht. De arts was onder de indruk van de mate van zwelling en besloten manlief meteen op te nemen en antibiotica via het infuus te gaan geven. Hij vond ook dat de tandarts ons gisterenmorgen meteen had moeten sturen.

Nu wordt hij nuchter gehouden want mogelijk moeten ze het abces nog opereren vandaag.De zwelling kan namelijk op zijn luchtwegen gaan drukken. Hij voelt zich belabberd en de zwelling neemt nog niet af helaas. Wel is de koorts dankzij paracetamol via het infuus afgenomen.

Arme lieve man van mij, hij is nog nooit voor zichzelf in een ziekenhuis geweest en nu dit. Niet in NL dus geen bezoek, behalve van mij, andere taal (die we nog niet goed spreken). Ik baal ook van die stomme tandarts!! Geen idee of ik daar nog wat mee moet...

Nu duim ik maar dat hij snel opknapt, hopelijk hoeft hij niet geopereerd te worden.
He, wat naar. Al die onzekerheid en ook nog eens in het buitenland. Wonen jullie daar?

Heel veel sterkte, voor jou en je man en het komt vast weer goed.

Hou je taai.

M.
Wens je veel sterkte
mjdh, ja wij wonen hier sinds een paar maanden. Het is in Scandinavie dus gelukkig wel hele goede gezondheidszorg hier!
In wat voor land woon je? Bedoel, beetje fatsoenlijke medische zorg aanwezig of is dat maar zo zo?
ah, tegelijk

In Scancinavie zal de zorg vast wel goed geregeld zijn.
elninjoo ja gelukkig wel! Scandinavie dus wat dat betreft zitten we prima, alleen die stomme tandarts dus!
he bah wat naar, veel beterschap!
Vervelend voor je man (en voor jou), maar waarom ben je boos op de tandarts en wil je daar nog iets tegen ondernemen?

Beterschap iig!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Beterschap! Heb je mss al vrienden waar je ff kan bijkomen? Snap dat t niet leuk is om alleen te moeten wachten. Sterkte.
Dat is heel heftig ,hopelijk gaat het gauw de goede kant weer op.

Heel veel sterkte
calvijn, omdat de tandarts ons gisterenmorgen al meteen naar het ziekenhuis had moeten sturen (woorden van de kaakchirurg). De zwelling was toen al zodanig dat er actie had ondernomen had moeten worden. Hij had ook al koorts. We hebben van de tandarts ook helemaal geen instructies gekregen, als ik niet zelf gisteren een onpluis gevoel had gehad en daar actie op had ondernomen had hij vannacht kunnen stikken in zijn slaap.

Daarom dus beetje boos op de tandarts
*
anoniem_62235 wijzigde dit bericht op 01-02-2011 09:12
Reden: dubbel
% gewijzigd
Heel veel sterkte.
Beterschap voor je meneer!
anaiteb ik ga vanavond idd naar vrienden en dan blijf ik daar waarschijnlijk ook slapen.
Heel veel beterschap en ik hoop voor jou, maar zeker voor je man dat hij er snel vanaf is en weer lekker thuis is!
Nope
Sterkte zeg! Wat naar allemaal, snap dat je behoorlijk kwaad bent op de tandarts. Maar dat is iets voor later zorg, nu eerst aan je man denken en de woede even laten bekoelen misschien?
This is not kosher!
Wellhello, ja dat ga ik denk ik ook doen. Nu ze bellen heeft toch geen zin, resulteert alleen maar in dat ik overstuur raak en niet goed uit mijn woorden kom. Eerst manlief maar beter laten worden, dat is het aller allerbelangrijkste!
Sterkte meid. Het komt zeker goed. Het is rot als je in het buitenland iets naars moet meemaken. Je voelt je zo alleen. Kan je misschien via skype contact met je familie opnemen?
Jeetje.. Schrikken hoor! Goed dat je via via contact hebt weten te leggen met die chirurg.

Focus je idd maar eerst op je man en daarna een andere tandarts zoeken?

voor de schrik en succes!
Bedankt voor alle lieve woorden ed gisteren, wel zo netjes om dan even een update te plaatsen.

Het gaat een stuk beter met manlief. De koorts is weg, zijn tong is niet meer gezwollen dus hij kan weer normaal praten. Gisteren klonk hij alsof hij teveel gedronken had..

De kaakchirurg heeft gisteren het abces ontlast door er met een holle naald een en ander uit te zuigen, gelukkig hoefde het niet opengesneden te worden. Wel heeft hij nu nog een flink bult rechts en daar ook last van, misschien doen ze daar vandaag nog wat aan.

Ze hebben vanmorgen bloed afgenomen en als die waardes beter zijn dan mag hij vandaag naar huis! Dat zou wel echt heel erg fijn zijn! Vanmiddag mag ik weer lekker naar hem toe, en wat zal ik blij zijn als hij mee naar huis mag!
Dag Floor,

wat fijn dat het weer beter gaat! Hopelijk mag hij mee vandaag.

Kun je daarna die tandarts eens even de oren wassen...
This is not kosher!
Bah helaas geen goed nieuws vandaag. Manlief zijn infectiewaardes zijn helemaal niet omlaag gegaan. Dus hij mag niet naar huis, hij moet nog aan het infuus blijven.

De infectie zit diep in zijn keel en ze kunnen er ook niet goed bij, dus ze kunnen vrij weinig voor hem doen. De antibiotica moet nu aanslaan.

Bah wat ontzettend balen zeg!
Heel veel sterkte Floortje, ik hoop dat de antibiotica nu snel goed aanslaan en dat zijn ontstekingswaarden zakken.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt, dat is alleen maar logisch. Maar wees aan de andere kant maar blij dat hij goed verzorgd wordt. Het idee alleen al dat hij had kunnen stikken....brrr daar moet je toch niet aan denken.

Sterkte meissie
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven