Gezondheid alle pijlers

mijn man is een narcist

15-03-2013 21:02 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 22 jaar geleden mijn man leren kennen. Na 2 jaar zijn we gaan samenwonen. Ik wilde dit eigenlijk niet maar mijn dreigde dat ik onze relatie op het spel zette als ik niet met hem ging samenwonen. Eigenlijk had ik er op dat moment al een punt achter moeten zetten maar dat heb ik dus niet gedaan. Ik heb al een aantal banen voor hem op kunnen zeggen, bv. omdat hem de werktijden niet aanstonden. Ik vind het moeilijk om voor mezelf op te komen. Na de geboorte van ons kind heb ik een postpartum depressie gehad, ben opgenomen geweest en heb toen geleerd meer voor mezelf op te komen. En dat is volgens mijn man het probleem:ik meen voor mezelf op te moeten komen. Daarvoor hadden we nooit problemen(in zijn ogen). Maar mijn man wordt ook steeds erger. Vanaf dat ons kind 5 jaar was heeft hij 3 jaar niets met ons kind gedaan, echt niets! Hij vind dat hij zijn gang moet kunnen gaan, met werk en in vrije tijd. Hij doet ons kind beloftes en komt die niet na. Hij scheld ons kind uit voor o.a. sukkel(doet hij bij mij ook), zegt andere gemene dingen, dreigt hem pijn te doen en dat dat dan de schuld is van ons kind en soms blijft het niet bij dreigen. Ons kind voelt zich al een tijdje geestelijk niet goed.Nu zul je waarschijnlijk denken: waarom ga je niet met je kind weg? Mijn man heeft ons kind nog niet zo vaak lichamelijk pijn gedaan. Ben op internet aan het lezen geweest. Als er niet zo vaak sprake is van geweld/misbruik, het toch beter kan zijn voor het kind om bij elkaar te blijven.Ik heb mijn man verteld dat ik vermoed dat hij een narcistisch persoonlijkheidsstoornis heeft. Hij heeft er over gelezen en herkent zichzelf hierin. Hij wil proberen te veranderen maar gezien eerdere pogingen mislukt zijn heb ik hier niet veel vertrouwen in.Wat betreft hem en mij: daar is het al te laat voor. er is te veel gebeurd. Hij weet dat als ik blijf , ik dat voor ons kind doe. Maar eigenlijk kan ik zo ook niet door. Ben al sinds eind 2011 depressief. Heb sinds de geboorte van ons kind min of meer niet meer gewerkt. Heb al 7 jaar geen hobby(is geen geld voor zegt mijn man, voor zijn hobby's natuurlijk wel) Hij heeft alleen vrede met dingen die hij zelf gedaan heeft. Hoe ik ook mijn best doe in het huishouden, hij had het altijd beter gedaan.

Heb in april een afspraak bij maatschappelijk werkster, wil er via gesprekken achter zien te komen wat ik moet doen: blijven of vertrekken.

Ik zal blij zijn met iedere reactie want ik weet niet hoe ik hier uit moet komen!
Gevolgen van psychische mishandeling

Kijk eens wat jullie je kind aandoen!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ga weg. Waarom? Je bent verantwoordelijk voor een kind.

Dat jij er voor kiest om zo behandeld te worden moet je zelf weten, maar je kind heeft die keuze niet, die maak jij voor hem.

Je vent gaat niet veranderen dus jij moet het doen.
quote:purkie4 schreef op 15 maart 2013 @ 21:02:

Ik heb 22 jaar geleden mijn man leren kennen. Na 2 jaar zijn we gaan samenwonen. Ik wilde dit eigenlijk niet maar mijn dreigde dat ik onze relatie op het spel zette als ik niet met hem ging samenwonen. Eigenlijk had ik er op dat moment al een punt achter moeten zetten maar dat heb ik dus niet gedaan. Ik heb al een aantal banen voor hem op kunnen zeggen, bv. omdat hem de werktijden niet aanstonden. Ik vind het moeilijk om voor mezelf op te komen. Na de geboorte van ons kind heb ik een postpartum depressie gehad, ben opgenomen geweest en heb toen geleerd meer voor mezelf op te komen. En dat is volgens mijn man het probleem:ik meen voor mezelf op te moeten komen. Daarvoor hadden we nooit problemen(in zijn ogen). Maar mijn man wordt ook steeds erger. Vanaf dat ons kind 5 jaar was heeft hij 3 jaar niets met ons kind gedaan, echt niets! Hij vind dat hij zijn gang moet kunnen gaan, met werk en in vrije tijd. Hij doet ons kind beloftes en komt die niet na. Hij scheld ons kind uit voor o.a. sukkel(doet hij bij mij ook), zegt andere gemene dingen, dreigt hem pijn te doen en dat dat dan de schuld is van ons kind en soms blijft het niet bij dreigen. Ons kind voelt zich al een tijdje geestelijk niet goed.Nu zul je waarschijnlijk denken: waarom ga je niet met je kind weg? Mijn man heeft ons kind nog niet zo vaak lichamelijk pijn gedaan. Ben op internet aan het lezen geweest. Als er niet zo vaak sprake is van geweld/misbruik, het toch beter kan zijn voor het kind om bij elkaar te blijven.Ik heb mijn man verteld dat ik vermoed dat hij een narcistisch persoonlijkheidsstoornis heeft. Hij heeft er over gelezen en herkent zichzelf hierin. Hij wil proberen te veranderen maar gezien eerdere pogingen mislukt zijn heb ik hier niet veel vertrouwen in.Wat betreft hem en mij: daar is het al te laat voor. er is te veel gebeurd. Hij weet dat als ik blijf , ik dat voor ons kind doe. Maar eigenlijk kan ik zo ook niet door. Ben al sinds eind 2011 depressief. Heb sinds de geboorte van ons kind min of meer niet meer gewerkt. Heb al 7 jaar geen hobby(is geen geld voor zegt mijn man, voor zijn hobby's natuurlijk wel) Hij heeft alleen vrede met dingen die hij zelf gedaan heeft. Hoe ik ook mijn best doe in het huishouden, hij had het altijd beter gedaan.

Heb in april een afspraak bij maatschappelijk werkster, wil er via gesprekken achter zien te komen wat ik moet doen: blijven of vertrekken.

Ik zal blij zijn met iedere reactie want ik weet niet hoe ik hier uit moet komen!Dat is geestelijke mishandeling..minstens net zo erg als lichamelijke mishandeling, misschien zelfs nog wel erger!
Narcist is gewoon een nieuw geleerd woord voor sommige mensen. Gaat wel weer over, net als dat je op je dertigste ook niet meer de hele dag kutlul roept.
Purkie,

Hoe oud is je zoon nu?

zoals ik het lees is hij nu 8?
Narcist of geen narcist, die man is gewoon slecht nieuws.

Inpakken en wegwezen dat ben je verplicht aan je kind.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
huh? sorry, maar ik weet bij dit soort topics nooit zo goed of het nou echt is of niet. Zo bizar dit.

Maar goed als het echt is: wegwezen.
Ik kan hier echt zo boos van worden. Hij doet mijn kind niet zo vaak fysiek pijn, geestelijk dan wel weer vaak.

Als mijn man dat deed, lag hij nu in het de schuur!

Jij bent net zoveel een slachtoffer als dader.

Ik hoop zo dat je weg gaat
quote:vosje78 schreef op 15 maart 2013 @ 21:50:

huh? sorry, maar ik weet bij dit soort topics nooit zo goed of het nou echt is of niet. Zo bizar dit.

Maar goed als het echt is: wegwezen.Geloof me, dit soort dingen gebeuren vaker dan je denkt...
Ik hoop zo dat ik jou niet in real life ken!.

Zo'n persoon zou ik namelijk zelf even aanpakken en als ik klaar met je ben erbij zeggen...

Geen aangifte doen hoor..

Heb je NOG niet zo vaak te pakken gehad..!

Mens dat jij jezelf zo laat behandelen is al erg zat. Maar jij toestaat dat hij jou kind zo behandeld en überhaupt aanraakt zou voor jou bij de eerste aanraking reden genoeg moeten zijn om weg te wezen.

Maar wij kunnen hier praten en van alles adviseren, als je je woonplaats even doorweeft kunnen we beter een plekje reserveren voor je kind.

Die zal straks genoeg psychische hulp nodig hebben omdat zijn moeder te zwak was om voor haar kind op te nemen en het dus goedkeurde wat zijn vader deed.!

Vind jou net zo slecht als zijn vader, echt geen haar beter.

Je staat erbij je kijkt erna en laat het gebeuren keer op keer.

Totdat internet aangeeft dat het genoeg is?

Heb zo'n moeite met zulke personen als jij.
Purkie, je zegt dat je zoon zich al een tijd geestelijk niet goed voelt, hoe uit zich dat?
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 maart 2013 @ 21:15:

Je kan je man wel vertellen dat hij een narcistische persoonlijkheidsstoornis is maar heb je wel eens uitgezocht wat er met jou aan de hand is? Wat mankeert iemand die 22 jaar in een gewelddadige relatie blijft en nota bene met diezelfde man ook nog een kind op de wereld zet.Ik zeg het niet erg vaak bij deze kwesties maar ben het volmondig met Meds haar posts in dit topic eens. Sorry hoor, maar jij als moeder bent er zelf ook helemaal bij, het kind wordt door beide ouders geschaad (niets doen is ook schadelijk hier). Dus, zoek hulp, ga desnoods terug bij familie wonen, maar maak een einde aan de situatie.
Ze kon niet in zichzelf geloven

iets te vaak te veel bedrogen

rood doorlopen ogen

en een uitgedroogde mond

Getekend door het leven

hoopt ze even haar omgeving te ontlopen

ze hoopte dat zij in andere schoenen stond

Waarom is alles zo gegaan

veel te veel gegeven

en nooit wat terug gekregen

is het dit allemaal wel waard

vraagt zij zich telkens af

en zo blijft ze staan

Ze denkt het wel maar zegt het niet

ze gaat er al vanuit

alles komt met verdriet

geen mens die haar nog ziet

Dromen die vervagen

hoop stroomt weg die lange dagen

als bedorven water

maar het doet haar niets

veel te veel gegeven

en zo blijft ze staan

blijft ze staan

veel te veel gegeven

vraag ik me telkens af

en zo blijf ik staan

Miss Montreal , Zij.
quote:jetfreggel30 schreef op 15 maart 2013 @ 22:05:

Ze kon niet in zichzelf geloven

iets te vaak te veel bedrogen

rood doorlopen ogen

en een uitgedroogde mond

Getekend door het leven

hoopt ze even haar omgeving te ontlopen

ze hoopte dat zij in andere schoenen stond

veel te veel gegeven

en zo blijft ze staan

Ze denkt het wel maar zegt het niet

ze gaat er al vanuit

alles komt met verdriet

geen mens die haar nog ziet

Dromen die vervagen

hoop stroomt weg die lange dagen

als bedorven water

maar het doet haar niets

veel te veel gegeven

en zo blijft ze staan

blijft ze staan

veel te veel gegeven

vraag ik me telkens af

en zo blijf ik staan

Miss Montreal , Zij.
quote:_Doortje_ schreef op 15 maart 2013 @ 21:20:

Zolang niet weggaat ben je medeplichtig vind ik. Als je je kind dit laat aandoen en het niet stopt, ben je net zo schuldig.Eensch!
quote:saffietje schreef op 15 maart 2013 @ 21:49:

Purkie,

Hoe oud is je zoon nu?

zoals ik het lees is hij nu 8?Kind is zeker al verknald. Word een hoop werk om dat weer recht te trekken.
Wegwezen!
Pak je koffers, zorg voor een onderduikadres en bereid je voor op een narcisten-oorlog. Doe het! Deze ongelijke strijd voer en verlies je al jaren, het kan voor jou alleen maar beter worden.
quote:ocean76 schreef op 15 maart 2013 @ 22:35:

[...]

Kind is zeker al verknald. Word een hoop werk om dat weer recht te trekken.

ik heb er 15 jaar overgedaan om over dit soort shit heen te komen wat haar kind nu mee maakt.

TO ; WEGWEZEN.
Okee, TO is 0 dagen lid en ondanks diverse reacties in geen velden of wegen meer te herkennen. Het vaste patroon, eigenlijk.
Purkie4,

Psychische mishandeling (wat jouw man doet bij jullie kind) is óók kindermishandeling.

En nee, dan is het absoluut niet beter voor het kind als jij en je man samenblijven.

Zie Kindermishandeling.
quote:purkie4 schreef op 15 maart 2013 @ 21:02:

Mijn man heeft ons kind nog niet zo vaak lichamelijk pijn gedaan. Ben op internet aan het lezen geweest. Als er niet zo vaak sprake is van geweld/misbruik, het toch beter kan zijn voor het kind om bij elkaar te blijven.

Ben benieuwd waar jij gelezen hebt dat het beter is voor je kind bij elkaar te blijven als een ouder 'alleen maar' af en toe je kind lichamelijk pijn doet, om over het geestelijke nog maar te zwijgen.

Ik zal verder geen bagger over je uitstrooien over wat voor moeder je dan zou zijn of dat je slecht zou zijn. Dat straatje wil ik niet in.

Ik denk echter wel dat het een teken aan de wand is dat je kind niet goed in zijn vel zit. Dat komt mijns inziens wel door de situatie thuis en dat is voor geen énkel kind goed, hoor.

Als je dan niet voor jezelf weg wilt omdat je door hem al zo gemanipuleerd bent en murw gemaakt na 22 jaar, dat kan ik ergens nog wel begrijpen. Maar doe het dán voor je kind, aub!

Hoe moet zo'n kleintje nou begrijpen wat het is om een narcistische vader te hebben? Dat is alsof je een lammetje voor de wolven gooit. Geen schijn van kans dat het daar ongeschonden uit komt. Neem de schade die er al is en zorg ervoor dat er niet nog meer schade bij komt. Bescherm je kind tegen zo'n vader.

Ik denk toch niet dat jij jezelf later in de spiegel nog lekker aan kijkt als je blijft en je kind hier nog langer de dupe van laat zijn.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Wegwezen!
Go! Go! Go!

Run Forrest, run!
quote:meryan schreef op 15 maart 2013 @ 21:23:

[...]

Houd toch eens op met steeds dat trollengeroep.

Als je het niet gelooft, ga je toch lekker een topicje verder?

+ 1.

Dit wordt vermoeiend, zulke 'troll roep' reacties.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven