Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
quote:-Bella- schreef op 28 maart 2016 @ 12:57:

Begin jij de orde en rust weer een beetje terug te krijgen in je huis pindaatje?

En gaat het tussen jou en je ex?

Jawel. Enigzins.

Met ex gaat het contact beter na mijn gedoe van een poosje geleden. Dat ik flink van me afgepraat had. MAar dan denk ik voor hoe lang. Hij wilde zelfs langs komen met pasen. Maar dat ging niet door door omstandigheden. Ik weet niet wat ik ervan denken moet. Ik probeer er niet teveel aan te denken. Maarja dat ken je wel.

Mijn pasen was fijn.
Duidelijkheid zou fijn zijn september, en een nieuwe stek helemaal! Het zijn basis dingen die iedereen nodig heeft maar gek genoeg is het tegenwoordig lang niet meer vanzelfsprekend.

LD wat fijn dat je het zo leuk hebt gehad en dat het niet drinken ook eindelijk normaler voelt dan wel drinken, mag je echt trots op zijn.

Pindaatje stapje voor stapje wordt jouw huis weer helemaal top. Lekker op je gemak doen, het loopt niet weg. Wat je ex betreft is dat gedoe van laatst dus niet helemaal voor niks geweest. En zo te lezen loopt hij ook niet weg dus niks overhaasten. Niet teveel aan denken, ja dat ken ik wel... Da's gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Hoe gaat het verder met iedereen? Ik heb heerlijk veel fruit op vanavond, en heb geen druppel in huis, ook met boodschappen doen gewoon de wijn voorbij gelopen, dat ging allemaal heel gemakkelijk vandaag. Morgen een etentje, waarschijnlijk dan wel met wijn maar ik zie wel.
Bella, gefeliciteerd, zie je wel dat er een leven na (naast) de wijn bestaat? Ben zó blij dat je dit weer ervaart.

Ik mis Anne. Prrt, nog lekker in de goede flow vrouw? Een voorbeeld voor ons allen

Dora, jij was toch degene met de vriend die zat te 'zeuren' maar het nu niet door heeft? Sorry als ik er naast zit.

Betty, dankzij jou loopt dit topic altijd nog!

Tzippa, alles kits?

Doppie, ook zo goed bezig, weer een beetje senang? (mooi woord hè)

LD, ondanks de spanningen met beide benen op de grond, hoop dat je snel wind mee krijgt.

Binnenkort ga ik naar mijn zieke vriendin dus weer een goede motivator om te stoppen. Tussen die misstap en werk door gaat het prima.
Hatsjikideee...
Dankjewel Pausini!

Ik ben ook erg blij te merken dat het leven met minder wijn meer inhoudt

Blunders maken we allemaal wel eens, gauw vergeten!

Is je vriendin erg ziek?
Pausini waarom zat je ernaast ;)

Snel vergeten je vomeer actie.

Senang. Wat een sjieke woorden gebruik je toch. Heel mooi.
Zomaar voor de gezeligheid Dop, gelukkig niet met een andere reden het was zo beschamend dat ik de volgende dag er wel zuurtjes om kon lachen.

Vriendin is erg ziek, kanker.
Hatsjikideee...
Da's erg Pausini... Mijn zus had het ook.
Jeetje Paus, wat erg. Morgen advocaat en notaris. Zal me daarna melden.
Succes morgen LD!

Mijn etentje was gezellig en lekker, drie glazen wijn op maar daarna thuis gewoon lekker thee gezet. En dat is in mijn geval toch nog steeds vooruitgang.

Dat ik die drie wijntjes voelde ook trouwens
Wat erg Pausini!

En succes LD...

ik heb mezelf vorige week donderdag bij een etentje uit de flow geworpen... wel twee glazen wijn! En ja Bella, net als jij voelde ik hem echt, haha. Ik vond het trouwens niet zo vreselijk lekker. Misschien moet ik duurdere wijn gaan drinken als ik zo'n uitstapje doe. Van een paar glazen word ik niet arm.

Nu weer terug bij de limonade. Moet er wel wat meer moeite voor doen, mijn omgeving denkt dat ik, omdat ik niet meer niets drink, ik net zo goed weer alles kan drinken. Een sabbatical in mijn alcoholrijke bestaan is volledig geaccepteerd gedrag, maar blijvend veranderen lijkt me niet in dank afgenomen te worden zo hier en daar. Sorry, ik laat dit bewust wat vaag.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor relatie ik vanaf nu wil met alcohol, maar het word er in ieder geval één volgens mijn regels, en niet die van mijn omgeving of van dat roepende gen dat altijd meer wil. Ik vind de algemene richtlijn wel mooi: niet meer dan twee per dag, niet meer dan vijf dagen per week. Plus dan niet op dagen dat ik de volgende dag moet werken (dat zijn vier avonden alcoholvrij, ik haal dan alleen vijf dagen in de vakantie). En nog steeds klinkt het me eigenlijk als te veel drank en te veel werk. Nadenken, tellen, controle houden terwijl ik onder invloed ben.

Ik ben er nog niet uit, dus ik drink weer even niet.
Oeps Pausini, was het verkeerd gevallen of was het een gevalletje echt veel te veel?

Prrrrt moeilijk he, de balans vinden. Knap dat je het nu voorlopig even niet doet. Hier gaat het ook goed, komt ook omdat ik niet fit ben, dan taal ik er niet naar.

Hoe gaat het met de rest? LB trek je het nog een beetje? En september al nieuws over de ali?

Bella gezellig je etentje!
Het eerste Betty, echt wel erg...

Boomschors, hoe is het?

LD, succes vandaag!!

Prrt, je doet het ontzettend goed net zo als Bella.
Hatsjikideee...
Oh, het tweede dus
Hatsjikideee...
Pausini, wat zul je gebaald hebben. En nee, ik was dat niet van die vriend, volgens mij is dat Roosje.

Ben weekend weg geweest, was leuk! Iets teveel wijn maar ja. Vervolgens heb ik gisteren lekker doorgetankt dus nu weer even discipline. Thee vanavond!

Prrt, ik snap dat je je eigen regels wilt volgen hoor! Heel goed van je.
Ah Rooosje ja.

Balen ach, vooral die kater brrrr...

Fijn dat het weekend leuk was.
Hatsjikideee...
Lijkt me heel moeilijk pausini. Met een vierndin omgaan die zo ziek is.

LD hoe was t bij de advocaat en notaris.

Bella en prrt. Lijkt me fijn een paar drankjes en dan de rem erop. Knap hoor!!

Wil ik ook wel. Maar das voorlopig nog niet aan de orde.

Ik ben veel bezig. Lijkt wel of ik over t algemeen opfleur. En steeds beter tegen teleurstellingen kan of ik ervaar het wss niet meer zo als een teleurstelling. Beter relativeren. Minder paniek spanning angstig gevoel als er wat gebeurt. Sneller weer kalm of lak aan iets hebben.
Het meeleven gaat gelukkig als vanzelf.

Fijn dat je stabieler wordt Dop.

LD, heb je nieuws?
Hatsjikideee...
Goed zo Pindaatje, fijn te lezen!

En prrt echt heel goed bezig.

Als je veel van iemand houdt gaat dat ook vanzelf Pausini. Wat niet wil zeggen dat het geen energie kost.

Zo is dat Dora, weer gewoon lekker de thee draad oppakken.

LD, gaat ie daar?
Hallo!!!! Ben er nog hoor. Advocaat en notaris gingen goed. Weer een hobbel genomen. Ik ga hard, maar wil het achter de rug hebben. Kan inhoudelijk niet zoveel opschrijven, maar ben tevreden. Humeur en spanningen gaan op en neer, maar worden steeds stabieler. Hij was van de week 2 dagen erg aardig, doodeng vond ik het....

Zou zo graag af en toe een paar drankjes willen en dan de rem erop, maar durf het niet dus doe het maar niet. En eigenlijk mis ik het ook niet echt. Alleen soms op feestjes, maar ja ben niet meer zo'n feestganger.

Ben eigenlijk een saaie muts. Vind het heerlijk om saai te zijn.

Pinda herken je verhaal, je paniek etc. Bij mij ook steeds meer onder controle.
Ik ben ook een saaie doos, heerlijk.
Hatsjikideee...
Nog even Paus geven we het saaie dozen Rivellafeest.
Mag ik ook komen? Ik vrees binnenkort heel Netflix uitgekeken te hebben, zo saai ben ik!
Nou vooruit! Hahahaha hoe meer saaie dozen, hoe stiller. Ik zie ons al zitten in zo'n trieste kroeg met tapijtjes op de tafel waar nog gerookt mag worden, allemaal met een glaasje rivella.
Ok en dan met een peuk in onze mond. En niemand heeft door dat er rivella in onze glazen zit natuurlijk
En met een bordje asperges uit blik in een rolletje ham.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven