Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

maandag 4 april 2016 om 07:18
Tsja Bella, dat is de vraag voor ons allemaal: waarom laten we het niet staan? Ik heb het dit weekend ook weer niet laten staan. Maar vanavond ga ik weer beginnen met een hele week zonder. Ik heb het nog lang niet in m'n systeem zitten hoor. Ik moet steeds weer opnieuw beginnen. Gek genoeg begin ik me bijna ook te verheugen op m'n drankvrije dagen. Lekker met thee en goed uitgerust opstaan morgen.
maandag 4 april 2016 om 20:32
En daar zit ik weer aan de thee. Wat is het toch een gekke verslaving, die drank. Soms kost het geen enkele moeite zoals nu, en soms kan ik de verleiding echt niet weerstaan. Het is voor een deel ook een gewoonte. Als ik die gewoonte doorbreek, wordt het steeds makkelijker. Maar ik denk dat de gewoonte echt een onderdeel van de verslaving is. Afijn, vanavond zal ik lekker slapen en morgen heel uitgerust wakker worden.
September, ik las nog even terug van dit weekend. Wat rot zeg, van die alimentatie. Gaan jullie er wel uitkomen of liggen de standpunten nu nog te ver uit elkaar? Je zit echt een beetje in de wacht nu hè? Zou fijn zijn als je een nieuwe woning had. Maar het komt heus wel, hou vol.
September, ik las nog even terug van dit weekend. Wat rot zeg, van die alimentatie. Gaan jullie er wel uitkomen of liggen de standpunten nu nog te ver uit elkaar? Je zit echt een beetje in de wacht nu hè? Zou fijn zijn als je een nieuwe woning had. Maar het komt heus wel, hou vol.
maandag 4 april 2016 om 22:03
Ik ben er ook nog hoor maar ben nog steeds ziek dus sowieso geen drank voor mij maar ook niet uitgerust wakker worden. Ik ben klaar voor de zomer!
Alcohol vrije cocktails met munt en crushed ice zijn lekker! Gingerale of gewoon spa rood met citroen, zoiets is wel lekker.
Grappig dat je wel zo 6 wijn weg kan drinken maar na 3 tonic wel klaar bent! Is toch ook best apart? Ik heb dat dus en vraag me af waar dat aan ligt?
Alcohol vrije cocktails met munt en crushed ice zijn lekker! Gingerale of gewoon spa rood met citroen, zoiets is wel lekker.
Grappig dat je wel zo 6 wijn weg kan drinken maar na 3 tonic wel klaar bent! Is toch ook best apart? Ik heb dat dus en vraag me af waar dat aan ligt?
dinsdag 5 april 2016 om 18:49
Betty toch, ben je een van de laatste slachtoffers van die vervelende griep? Hoe voel je je nu? Hoop dat je snel beter bent. Niet leuk, nu het net beter weer wordt. Ik heb wel eens een griepje in de zomer gehad terwijl het buiten 25 graden was. Lag ik met koorts op de bank. Dat was bepaald geen feest.
Dat je klaar bent na 3 glazen frisdrank ken ik. Heel gek. Ik denk dat je dat toch meer als dorstlesser drinkt, terwijl ons alcoholgebruik dat nou niet echt tegen de dorst is (denk dat ik voor iedereen hier spreek, maar correct me if I'm wrong).
Dat je klaar bent na 3 glazen frisdrank ken ik. Heel gek. Ik denk dat je dat toch meer als dorstlesser drinkt, terwijl ons alcoholgebruik dat nou niet echt tegen de dorst is (denk dat ik voor iedereen hier spreek, maar correct me if I'm wrong).

woensdag 6 april 2016 om 11:18
Was om 6.00 al even wakker en heb genoten van de prachtige sterrenhemel! Wat een lichtvervuiling hebben wij toch in NL, tenminste waar ik woon in het westen.
Ontbijtje op bed, uitzending gemist gekeken, het zonnetje schijnt, moet eens onder de douche stappen en een kilometertje lopen naar beste vriendin.
Zou het liefst nog een uurtje lezen, ben in 'ik reis alleen' bezig, een lekker onderhoudende thriller.
Kak (naar Draadstaal), mss doe ik dat wel
Ontbijtje op bed, uitzending gemist gekeken, het zonnetje schijnt, moet eens onder de douche stappen en een kilometertje lopen naar beste vriendin.
Zou het liefst nog een uurtje lezen, ben in 'ik reis alleen' bezig, een lekker onderhoudende thriller.
Kak (naar Draadstaal), mss doe ik dat wel
Hatsjikideee...

woensdag 6 april 2016 om 19:40
Hallo dan, hier ben ik dan
Ja hoe gaat het, goed naar omstandigheden. Ik heb nu de touwtjes in handen en dat voelt goed. Ik wil absoluut niet het onderste uit de kan, maar wel waar ik recht op heb. En dan nog niet eens alles.
Het gaat goed, maar ook verdrietig dat het zo moet gaan. Helaas, het is niet anders. Het geheim houden van zijn geheim was de beste zet ooit. Wat een bom.
Kan nu dingen afhandelen, maar ook oprecht blij en verdrietig zijn.
Heb er ook wel zin in om alleen te gaan wonen. Nou ja, met mijn huisdieren natuurlijk.
Paus, lekker joh, hoe lang heb je vakantie?
Betty eindelijk, had je er soms een ontsteking bij?
Volgens mij gaat iedereen best wel lekker he.
Even klagen, wat een takkenweer! Heb gestemd, hond uitgelaten paar keer en boodschappen gedaan, 4 keer zeiknat geregend.
Ja hoe gaat het, goed naar omstandigheden. Ik heb nu de touwtjes in handen en dat voelt goed. Ik wil absoluut niet het onderste uit de kan, maar wel waar ik recht op heb. En dan nog niet eens alles.
Het gaat goed, maar ook verdrietig dat het zo moet gaan. Helaas, het is niet anders. Het geheim houden van zijn geheim was de beste zet ooit. Wat een bom.
Kan nu dingen afhandelen, maar ook oprecht blij en verdrietig zijn.
Heb er ook wel zin in om alleen te gaan wonen. Nou ja, met mijn huisdieren natuurlijk.
Paus, lekker joh, hoe lang heb je vakantie?
Betty eindelijk, had je er soms een ontsteking bij?
Volgens mij gaat iedereen best wel lekker he.
Even klagen, wat een takkenweer! Heb gestemd, hond uitgelaten paar keer en boodschappen gedaan, 4 keer zeiknat geregend.
woensdag 6 april 2016 om 20:42
Ben er nog! Helemaal bij met lezen en excuus dat ik niet reageer op andere berichten.
Drinken gaat redelijk. Ik drink minder dan een tijd geleden, maar het zou nog wel minder mogen..
Thuis, is het niet echt gezellig. Man is niet te pruimen.. (gisteren een dagje ziekenhuis gehad met een kleine ingreep).
Een andere woning vinden valt niet mee. Lange wachttijden voor de woningbouw, vrije sector heeft dan weer inkomenseisen (waarvan ik niet weet of ik dat ga redden). Grrrr..
Ik zou het liefste morgen naar een appartement verhuizen. Met heel veel verdriet omdat kinderen de helft van de tijd bij ex zullen zijn, maar ik kan dan mijn eigen leven weer oppakken..
Drinken gaat redelijk. Ik drink minder dan een tijd geleden, maar het zou nog wel minder mogen..
Thuis, is het niet echt gezellig. Man is niet te pruimen.. (gisteren een dagje ziekenhuis gehad met een kleine ingreep).
Een andere woning vinden valt niet mee. Lange wachttijden voor de woningbouw, vrije sector heeft dan weer inkomenseisen (waarvan ik niet weet of ik dat ga redden). Grrrr..
Ik zou het liefste morgen naar een appartement verhuizen. Met heel veel verdriet omdat kinderen de helft van de tijd bij ex zullen zijn, maar ik kan dan mijn eigen leven weer oppakken..