Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Dan kom ik ook!
Asperges met ham, jammie.

Maar om weer on topic te zijn; ik maak er weer een zooitje van.

Sigaret staat unaniem voor de mogelijkheid tot drinken. Niet veel maar toch. Het duveltje zit weer op mijn schouder.

Dus.... kappen met de nicotine betekent voor mij kappen met alcohol.

Pff, hoe simpel kan het zijn? En het gekke is, ik voel me geweldig als ik niet rook en niet drink.

Waaróm is het toch zo moeilijk om gewoontes te doorbreken?
Hatsjikideee...
Ja Paus.... Ik vind het knap stoppen met beiden. Ik ben nog steeds een nicotinejunk. Oh ja en chocola nieuwe verslaving.
Ik ben gestopt met roken toen ik zwanger was. Nooit meer aangeraakt. Dochter is nu 12, 5 jaar, dus ruim 13 jaar nicotine vrij..

Toen we stopten hadden we een weddenschap. 500 euro zou ik krijgen als ik een half jaar niet zou roken, zou ik toch roken moest ik 500 betalen aan het kankerfonds.. Ik kon het me niet veroorloven om zoveel geld weg te geven..

Man is na een jaar ofzo weer begonnen met roken..
Dat vind ik ijzersterk van je September.

Idbieepl, waarom heb je eigenlijk voor deze nick gekozen?
Hatsjikideee...
Dat vertel ik je even in een pb
Klopt Pausini, gewoontes doorbreken is belachelijk moeilijk.

Hier alweer drie glazen wijn op.

Waarom heb ik niet gewoon thee gezet?

Nu proberen te slapen in ieder geval...
Ik heb trouwens wel een goeie 1 april grap met mijn collega's uitgehaald.

Dat dan weer wel
Bella, vertel..

Van de kinderen heb ik niks gehoord, van bijna ex man ook niet en bij mij is er ook geen leuke grap langsgekomen..

Ik giet trouwens een fles wijn naar binnen vandaag. Dit ivm de verhelderende bedragen voor kinder en partner alimentatie waarmee man een relatie van 26 jaar wil afkopen.. Zak hooi.
Pausini, dank je wel.. Ik moet wel zeggen, dat man echt 's ochtends opstond en moest roken, iets wat ik nooit gehad heb. Verder kon ik het ook makkelijk een week overslaan. Man niet.

Ik rookte zonder problemen een pakje sigaretten op een dag door op tijdens borreluur te beginnen. Niet in de ochtend zoals man..
September, wat een gekloot he. Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.

Roken tja, zoals je bijna examen, helaas.

Vandaag een dagje uit, leuk.

Voor iedereen een fijne dag zonder zorgen.
Fijne dag LD, hopelijk met een lekker zonnetje.
Hatsjikideee...
Goedemorgen allemaal! Even een tijd niet geschreven, wel meegelezen. Hoop dat iedereen vandaag lekker kan genieten.

Ik heb gisteravond weer in m'n eentje gedronken, thuis. 3 wijntjes. Ik was weer aangeschoten in m'n eentje. Voelt nu toch weer raar. Heftige week gehad vorige week en heb mezelf maar wijsgemaakt dat t weekend is en dat t mag.

Vanavond ga ik uit dus dan zal ik ook wijn drinken.

Ik voelde me weer lekker emotioneel gisteren. Ging van zelfmedelijden naar huilen naar blij. Zonder wijn ben ik overduidelijk stabieler in m'n emoties.

Dat is nu wel duidelijk.
Herkenbaar Roosje. Apart ook he. Toch willen drinken, en toch weten dat je je zonder beter voelt.

Ik heb er ook nog wel eens zin in. Maar brengt me niks uiteindelijk. Ik doe echt veel meer nu. En voel me minder emotioneel. In ieder geval ben ik sneller weer goed in mn vel dan voorheen met drank.
September ik kan m'n 1 april grap helaas niet uit de doeken doen. Bang voor herkenning.

Ik weet ook dat ik me zonder drank beter voel.

Dom hè!!
Ik meld me ook even, ik voel me ook beter zonder drank, dus snap je helemaal Roos.

Al vind ik drie wijn meevallen hoor!

LD ik hoop dat je een leuk uitje hebt!

Hier ongesteld en verkouden en niet fit. Even rustig aan doen!
Ha meiden, lekker dagje gehad. Even ontspannen en weg van huis. Heerlijk. Hoop zo dat jullie het goede gevoel vasthouden. Kan uren slapen voor mijn gevoel nu ik eindelijk wat ontspanning in mijn lijf voel. Na weken , maanden slecht slapen heb ik vannacht......tadaaa 10 uur geslapen.
Wat fijn LD zo lang slapen. En zon leuke dag. Het is je gegund!

Betty niet fijn. Lekker even rustig aan doen.

Bella ik vind je grap leuk ook al weet ik niet wat t is Haha.

September je klinkt teleurgesteld. Niet fijn. Knuffel voor jou.
Maar Pinda ook complimenten voor jou. Jij bent altijd zo lief.
Betty beterschap. Voor de spijtoptanten/drinkers, er komen betere tijden. Vind het sowieso knap dat iedereen zo bewust ermee bezig is.

Het zou vandaag mooi weer worden, hier regent het.

Ben vanmorgen uitgedroogd wakker geworden. Verwarming aan, gadver wat vies.

Hoop dat het zonnetje doorkomt en we er allemaal van kunnen genieten.
LD lief ja. Ik vind mezelf niet echt lief. Teveel kritiek gehad. En geef mezelf t meeste kritiek. Ik ben dat aan t afleren.

Niks aan he zo donker. Ik wil ook de zon zoals gister werd rond geblaat. Laat ze de kop toch houden. Nu had ik een verwachting en een teleurstelling. Haha
Gister viel het hier qua weer ook al tegen. Ben daarentegen zelf wel fris en fruitig, nou ja, zoveel als mogelijk dan he

Dop,
Hatsjikideee...
Ik vind jou ook lief pindaatje

Heb het veel te druk gehad, wel ook goed gesport gelukkig maar erg moe en eigenlijk ook geïrriteerd door één en ander op het werk. Vanavond twee glazen wijn op, daarna thee gezet. Twee glazen is niet veel maar waarom laat ik ze dan niet gewoon staan? Hoop dat ik goed slaap en morgen weer wat relaxter ben.
Jeuhhh pausini lekker ja fris fruitig

Bella die stap komt nog wel. Tenminste dat denk ik. Je hebt t al zo onder controle. Als dit zich een poos voortzet dan wil je nog minder. Want dat voelt lekker fit. En minder schommelend.

Hoest met ex dannnn?
Pindaatje dat zou heel fijn zijn, als die stap komt.

Berichten hier geven me soms hoop.

Met ex wel oké denk ik, heb hem woensdag nog gezien en we sturen elkaar tussendoor wel (oppervlakkige) berichtjes. De ene keer ben ik ervan overtuigd dat ie de liefde van m'n leven is en de andere keer denk ik dat dat nou ook wel weer meevalt. Niet dat ik denk dat ik ooit voor een ander 'harder zal vallen' dan ik voor hem deed maar goed. Ik vind het leven gewoon niet zo gemakkelijk soms en kan daardoor ook nogal eens wisselen in mijn gevoel.

Wat ik ook voel voor m'n ex (een hele hoop) In de praktische zin brengt ie gewoon een pak ellende mee (alweer) dus ik ben voorzichtig. Ik ben wel goed maar niet gek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven