Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
vrijdag 1 april 2016 om 16:48
Asperges met ham, jammie.
Maar om weer on topic te zijn; ik maak er weer een zooitje van.
Sigaret staat unaniem voor de mogelijkheid tot drinken. Niet veel maar toch. Het duveltje zit weer op mijn schouder.
Dus.... kappen met de nicotine betekent voor mij kappen met alcohol.
Pff, hoe simpel kan het zijn? En het gekke is, ik voel me geweldig als ik niet rook en niet drink.
Waaróm is het toch zo moeilijk om gewoontes te doorbreken?
Maar om weer on topic te zijn; ik maak er weer een zooitje van.
Sigaret staat unaniem voor de mogelijkheid tot drinken. Niet veel maar toch. Het duveltje zit weer op mijn schouder.
Dus.... kappen met de nicotine betekent voor mij kappen met alcohol.
Pff, hoe simpel kan het zijn? En het gekke is, ik voel me geweldig als ik niet rook en niet drink.
Waaróm is het toch zo moeilijk om gewoontes te doorbreken?
Hatsjikideee...
vrijdag 1 april 2016 om 17:26
Ik ben gestopt met roken toen ik zwanger was. Nooit meer aangeraakt. Dochter is nu 12, 5 jaar, dus ruim 13 jaar nicotine vrij..
Toen we stopten hadden we een weddenschap. 500 euro zou ik krijgen als ik een half jaar niet zou roken, zou ik toch roken moest ik 500 betalen aan het kankerfonds.. Ik kon het me niet veroorloven om zoveel geld weg te geven..
Man is na een jaar ofzo weer begonnen met roken..
Toen we stopten hadden we een weddenschap. 500 euro zou ik krijgen als ik een half jaar niet zou roken, zou ik toch roken moest ik 500 betalen aan het kankerfonds.. Ik kon het me niet veroorloven om zoveel geld weg te geven..
Man is na een jaar ofzo weer begonnen met roken..

zaterdag 2 april 2016 om 00:48
Bella, vertel..
Van de kinderen heb ik niks gehoord, van bijna ex man ook niet en bij mij is er ook geen leuke grap langsgekomen..
Ik giet trouwens een fles wijn naar binnen vandaag. Dit ivm de verhelderende bedragen voor kinder en partner alimentatie waarmee man een relatie van 26 jaar wil afkopen.. Zak hooi.
Van de kinderen heb ik niks gehoord, van bijna ex man ook niet en bij mij is er ook geen leuke grap langsgekomen..
Ik giet trouwens een fles wijn naar binnen vandaag. Dit ivm de verhelderende bedragen voor kinder en partner alimentatie waarmee man een relatie van 26 jaar wil afkopen.. Zak hooi.
zaterdag 2 april 2016 om 00:54
Pausini, dank je wel.. Ik moet wel zeggen, dat man echt 's ochtends opstond en moest roken, iets wat ik nooit gehad heb. Verder kon ik het ook makkelijk een week overslaan. Man niet.
Ik rookte zonder problemen een pakje sigaretten op een dag door op tijdens borreluur te beginnen. Niet in de ochtend zoals man..
Ik rookte zonder problemen een pakje sigaretten op een dag door op tijdens borreluur te beginnen. Niet in de ochtend zoals man..
zaterdag 2 april 2016 om 10:02
Goedemorgen allemaal! Even een tijd niet geschreven, wel meegelezen. Hoop dat iedereen vandaag lekker kan genieten.
Ik heb gisteravond weer in m'n eentje gedronken, thuis. 3 wijntjes. Ik was weer aangeschoten in m'n eentje. Voelt nu toch weer raar. Heftige week gehad vorige week en heb mezelf maar wijsgemaakt dat t weekend is en dat t mag.
Vanavond ga ik uit dus dan zal ik ook wijn drinken.
Ik voelde me weer lekker emotioneel gisteren. Ging van zelfmedelijden naar huilen naar blij. Zonder wijn ben ik overduidelijk stabieler in m'n emoties.
Dat is nu wel duidelijk.
Ik heb gisteravond weer in m'n eentje gedronken, thuis. 3 wijntjes. Ik was weer aangeschoten in m'n eentje. Voelt nu toch weer raar. Heftige week gehad vorige week en heb mezelf maar wijsgemaakt dat t weekend is en dat t mag.
Vanavond ga ik uit dus dan zal ik ook wijn drinken.
Ik voelde me weer lekker emotioneel gisteren. Ging van zelfmedelijden naar huilen naar blij. Zonder wijn ben ik overduidelijk stabieler in m'n emoties.
Dat is nu wel duidelijk.

zaterdag 2 april 2016 om 10:35

zaterdag 2 april 2016 om 19:17

zondag 3 april 2016 om 10:15
Betty beterschap. Voor de spijtoptanten/drinkers, er komen betere tijden. Vind het sowieso knap dat iedereen zo bewust ermee bezig is.
Het zou vandaag mooi weer worden, hier regent het.
Ben vanmorgen uitgedroogd wakker geworden. Verwarming aan, gadver wat vies.
Hoop dat het zonnetje doorkomt en we er allemaal van kunnen genieten.
Het zou vandaag mooi weer worden, hier regent het.
Ben vanmorgen uitgedroogd wakker geworden. Verwarming aan, gadver wat vies.
Hoop dat het zonnetje doorkomt en we er allemaal van kunnen genieten.

zondag 3 april 2016 om 10:45

zondag 3 april 2016 om 23:31
Ik vind jou ook lief pindaatje
Heb het veel te druk gehad, wel ook goed gesport gelukkig maar erg moe en eigenlijk ook geïrriteerd door één en ander op het werk. Vanavond twee glazen wijn op, daarna thee gezet. Twee glazen is niet veel maar waarom laat ik ze dan niet gewoon staan? Hoop dat ik goed slaap en morgen weer wat relaxter ben.
Heb het veel te druk gehad, wel ook goed gesport gelukkig maar erg moe en eigenlijk ook geïrriteerd door één en ander op het werk. Vanavond twee glazen wijn op, daarna thee gezet. Twee glazen is niet veel maar waarom laat ik ze dan niet gewoon staan? Hoop dat ik goed slaap en morgen weer wat relaxter ben.

zondag 3 april 2016 om 23:46
Pindaatje dat zou heel fijn zijn, als die stap komt.
Berichten hier geven me soms hoop.
Met ex wel oké denk ik, heb hem woensdag nog gezien en we sturen elkaar tussendoor wel (oppervlakkige) berichtjes. De ene keer ben ik ervan overtuigd dat ie de liefde van m'n leven is en de andere keer denk ik dat dat nou ook wel weer meevalt. Niet dat ik denk dat ik ooit voor een ander 'harder zal vallen' dan ik voor hem deed maar goed. Ik vind het leven gewoon niet zo gemakkelijk soms en kan daardoor ook nogal eens wisselen in mijn gevoel.
Wat ik ook voel voor m'n ex (een hele hoop) In de praktische zin brengt ie gewoon een pak ellende mee (alweer) dus ik ben voorzichtig. Ik ben wel goed maar niet gek.
Berichten hier geven me soms hoop.
Met ex wel oké denk ik, heb hem woensdag nog gezien en we sturen elkaar tussendoor wel (oppervlakkige) berichtjes. De ene keer ben ik ervan overtuigd dat ie de liefde van m'n leven is en de andere keer denk ik dat dat nou ook wel weer meevalt. Niet dat ik denk dat ik ooit voor een ander 'harder zal vallen' dan ik voor hem deed maar goed. Ik vind het leven gewoon niet zo gemakkelijk soms en kan daardoor ook nogal eens wisselen in mijn gevoel.
Wat ik ook voel voor m'n ex (een hele hoop) In de praktische zin brengt ie gewoon een pak ellende mee (alweer) dus ik ben voorzichtig. Ik ben wel goed maar niet gek.