Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Maar nu serieus, zien jullie wel met al deze bekentenissen dat jullie niet de enigen zijn?!
quote:Doppinda schreef op 15 april 2016 @ 10:10:

[...]

Hatsjikideee...
Oprechte belangstelling wordt tegenwoordig ook niet meer gewaardeerd
Jawel hoor, hoe is het vandaag met de jouwe?
Hatsjikideee...
Hahaha, de mijne zijn braaf
Goedemorgen, ik ben vroeg naar bed gegaan en laat eruit. Gisteren had ik 1 biertje op, dus ben nu helemaal helder.

Dora, verslavingen inruilen doe ik ook altijd, maar ik heb echt ook alle nuchtere dingen al gehad.

Ik wil gewoon dat de liefde van mijn leven bij me is nu en dat kan niet en daarom dronk ik nu ook weer; mix eenzaamheid, verdriet en verveling. Maar goed, klaar ermee. Ik ga maar eens een heel eind wandelen vandaag.

En nee, ik weet dat ik niet de enige ben, maar ik ben wel de enige die er wat aan kan doen. Succes iedereen!
Sterkte Wining! Goed dat je doorzet!
Wat knap wining, 1 biertje. Zou ik niet kunnen.

Doppinda, kan me herinneren dat jij ook op een ander forum zat over stoppen met alcohol. Ben je daar nog steeds op?

En Betty, je zou samen met je man 1 jan helemaal stoppen. Ik begreep dat jij af en toe weer een drankje neemt met mate, heel goed trouwens! Is je man nog helemaal gestopt? Want hij dronk altijd al weinig toch?

Met mij gaat t aardig. Niet meer zweten en trillen. Wel fucking duizelig. Zal er wel bijhoren.
Nou dat was 1 biertje tegen de kater van de 10 glazen wijn de dag ervoor. En je wilt niet weten wat ik in de afgelopen weken heb weggewerkt.

Fijn dat de ergste lichamelijk verschijnselen nu minder zijn Poes, hoe gaat het mentaal? Zijn er nog hulptroepen bij je?

Ik heb net 2 uur stevig doorgewandeld en op de terugweg langs de supermarkt. Oef, al die mensen die hapjes en drank kochten voor het weekend, ik had het er moeilijk mee.

Ik ga als grootste motivator maar even afvallen gebruiken, want voor een ander doel lukt het me op dit moment nog niet, dat komt wel weer, hoop ik.
Ja poes. Op www.minderdrinken.nl

Ik kom er niet zo heel veel meer. Maar ben er nog wel. Heb er veel aan gehad. Veel rond gelezen. Was erg fijn die herkenning. En nog steeds natuurlijk.

Wil Ff zeggen. Sinds ik niet meer drink voel ik me lang niet zo eenzaam meer. Completer. Alcohol doet precies t tegenovergestelde dan wat je denkt.
Ken dat wining, kom ook net terug van de winkel. Overal wijn bij de Albert Heijn pff. Maar toen dacht ik aan doppinda en de Bavaria mex. Heb t gekocht en k vind het heerlijk. Nee, m'n hulptroepen hebben gezegd dat ik naar hun moet komen. Snap ik ook wel. Hop, het huis uit. Heb mezelf maar n nieuw dekbed overtrek cadeau gedaan.
Dat zijn goede berichten dames!
Hatsjikideee...
Wining en Poes, top! Petje af voor jullie

Pindaatje, je zegt dat vaker (en blijf dat ook gewoon doen!) Het is echt een hele goeie want dat verwacht je inderdaad niet op het moment dat je zit te drinken om te verdoven.

Hier lijkt de knop harder om te gaan dan ik zelf verwacht had. Vond dat ik na een lange dag wel een lekker wijntje mocht drinken. Niet om iets te verdoven want ik voel me prima. Het tweede glas steeg al zo naar m'n hoofd dat ik met alle liefde nog vier glazen fris op heb. Het is een hele vreemde maar fijne gewaarwording. Mijn vriendin noemt me wannabe alcoholist en daar moet ik wel om lachen. Zij drinkt overigens niet.
Ja bella ik zeg t nog maar eens weer. Want ik weet hoe diep eenzaam ik mij voelde. En maar verdoven. En maar eenzamer worden na mijn drama. M'n hart bloedde echt. En nu nog steeds is t sneu en verdrietig. Alleen ga ik niet meer zo diep kapot van binnen. Ik dronk door m'n drama steeds meer. Steeds meer verdoven. En juist nu ik niet meer drink doet t niet meer zon pijn. Als ik Ff verdrietig wordt door een herinnering ofzo. Dan ben ik er zo weer bovenop. Kan zelfs snel erna weer lachen. Relativeren enz enz. En ik wil dat blijven delen en vertellen omdat ik dat iedereen gun. Ik weet hoe ruk je je kan voelen met al je emoties denkpatronen en je drama. Hoe erg je je kan voelen kapot gaan van binnen. Hup drank. Want t mag want ik heb drama. Maar t wordt er zoveel erger van. Naja genoeg herhaald voor nu ;)
Goed bezig wining en poes. Echt goed! Wat een omschakeling alweer!!

Dankjewel voor de herhaling pindaatje!

Sommige dingen kunnen niet duidelijk genoeg zijn.

Vandaag weer een nieuwe dag en ik heb er zin in.

Heerlijk geslapen gezellig samen met de poes
Meld me morgen weer. Hou het fris (iekkkzzzz klinkt wel heel Amerikaans).
Hier wilde zaterdag avond met water en broodjes hamkaasei in bed. Had te weinig gegeten.
Klinkt goed pinda. Hier ook chill de kaarsjes aan, bageltje in de oven, 0.0'tje en Netflix.

Fijne avond all!
Poes echt supergoed van je!

Niet te weinig eten Pindaatje, daar word je niet fit van.

Wel lekker dat je nog altijd zo helder fris blijft!

Is dat zo LD? Dat dat Amerikaans klinkt?

Als het maar fris voelt

Hier ook fris, gewerkt en thee gedronken. Eerst dronk ik altijd nog na een late dienst, steeds vaker zelfs nog wel drie glazen. Dat doe ik nu ook gewoon niet meer, wat heerlijk!
Dag 3... Verzucht zij alsof ze net 3 bergen beklommen heeft.

Ik vind de eerste 2 dagen altijd het zwaarst en dan na een week het weekend. Daarna wordt het een kwestie van; och ja, ik drink even geen alcohol.

Ik heb nu wel een nieuwe hobby/doel bedacht. Wandelen. Afleiding, ontstressen, afvallen, tempo en afstand opvoeren voor uitdaging. Eens kijken of ik even veel km's als flessen kan verslijten.

Toen ik jullie berichten las dacht ik even; zie ons nu, alle 'alcoholisten' op zaterdagavond sober
Whaaaaa ja he hihi. Goed ja wining! Steeds verder wandelen. Klinkt suf he ene kant. Andere kant is super power want je moet het wel doen. Weer een verstandigeckeuze maken. Weer erdoorheen. Ik ben echt trots op je. En dat je terug durft te komen. Lijkt me zo eng. Zon voordeel van anoniem posten!! Niemand die je echt kent.

Zelfde geldt ook voor poes. Hoe gaat t met jou dan?

Ik vraag me ook vaak af hoe het met pomonastruik gaat. Ze zou geopereerd worden aan de heup.

Nou volle dag hier. Beter. Bevalt me goed zo hele tijd bezig te zijn. Ik vroeg me lang af of dit ooit nog terug kwam. Hele dagen wat kunnen doen. Zonder totaal naar de tering te zijn savonds. Of smiddags al. Met alle buien die erbij kwamen god wat dippen zeg steeds. Blegh. M'n hele mentaliteit verandert mee lijkt t wel. Zal ik nu weer enigszins mezelf worden? Vrolijke kwaakerd die alles zegt wat ze denkt. Grote waffel. Nergens bang voor. Ben al mooi oo weg denk ik. En natuurlijk verandert in de loop vd jaren. Rustiger geworden. Maar ik was te rustig geworden van buiten met oorlogen van binnen. Dit raakt me ik wil nooit weer terug naar die of zon soort periode in m'n leven.
Bella na zon late dienst hakken ze er wel in he. Wat zal je een stuk fitter zijn. Ik las bij jou ook dat je nu meer doet toch.

Wining het zijn ook 3 bergen. Je doet t goed.
He meiden jullie doen het GOED! Geniet van deze momenten. Draai het negatieve om in het positieve.

Sta nog steeds in de wachtstand wb scheiding, maar komt goed.

Mooi weer nu dus daar ga ik van genieten.
Goed dat je gaat genieten LD.

Is het nog vol te houden daar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven