Gezondheid alle pijlers

Mirenda spiraal en menstrueren

29-10-2009 23:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
He dames ik heb een vraagje.. Misschien dat iemand dit bekend voorkomt... In juli ben ik bevallen van ons kindje, heb sindsdien niet meer gemenstrueerd... Drie weken terug heb ik een mirena spiraal geplaatst gekregen. Volgens de gyneacoloog was het plaatsen geen probleem (normaalgesproken tijdens je periode), omdat mijn baarmoedermond nog ietwat open zou staan door de bevalling. Zo gezegd zo gedaan, het plaatsen viel op zich hartstikke mee, na 15 minuutjes waren ze klaar en controle gehad (een bevalling is vele malen erger, geloof me- dat duurde maar liefst 36 uur!)... Dat was op een vrijdag, waarna ik de daaropvolgende zondag voor het eerst sinds een bijna een jaar ineens ongesteld werd. Dacht, dat zal dan wel komen door de hormonen van dat ding, dat het daarom misschien weer op gang kwam. Het duurde ook een dag of 5. Bij plusminus 75% van de vrouwen 'verdwijnt' de menstruatie na het plaatsen, dus dacht, hierna zal het wel over zijn. Maar nog geen week later begon het alweer... Een klein beetje, en nu gewoon weer de volle lading... Snap er niets van... Het kan toch niet zo zijn dat je 2x een eisprong hebt in 3 weken tijd... Ik bedoel, daar draait toch de hele menstruatie zelf om... Wacht het nog even een paar dagen af maar als het komende week nog steeds gaande is dan ga ik even de gyn. bellen om te vragen hoe dat zit... Maar tot die tijd, vraag me af of iemand anders daar ook ervaring mee heeft (gehad)...?

De eerste weken tot maanden na plaatsing zul je waarschijnlijk onregelmatig bloed verliezen, dat hoort er gewoon bij. Bovendien ben je recent bevallen, dan is je menstruatie vaak ook een zooitje.

Jammer genoeg is dat je niet goed uitgelegd merk ik.

Als de bloedingen (en dan bedoel ik echt geen forse menstruatie, maar een paar druppels per dag) na een maand of 3 niet stoppen, dan kun je overwegen om terug te gaan naar de gyn. (En eerder als je je zorgen maakt)

Bij de mirena hebben veel vrouwen geen eisprong meer, ook wordt de opbouw van baarmoederslijmvlies (wat je afstoot als je ongesteld bent) en het creeert een moeilijker doorgankelijke baarmoedermond voor sperma.

De helft van de vrouwen heeft geen menstruatie meer en de menstruatie is ook meestal een stuk minder heftig. Niet bij iedereen onderdrukt het volledig de eisprong, maar dan nog is de werking van de mirena op je baarmoederslijjmvlies genoeg om zwangerschap te voorkomen. Zeker na een paar jaar, kan het zijn dat je je menstruatie weer terug krijgt. Ik had de eerste twee en een half jaar geen menstruatie meer en nu maandelijks wat druppels.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb ruim 5 weken geleden een Mirena laten plaatsen en sindsdien vloei ik. De ene dag wat meer bloed dan de andere, maar er is nog geen dag voorbij gegaan zonder... Het kan nog maanden duren voordat het over is.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Ik heb een half jaar gevloeid... Niet heel heftig, maar het was ook wel een flinke domper op mijn naieve "en nu word ik nooit meer ongesteld"...

p.s Ik vroeg me even af wat een MirenDa-spiraal is, dacht even dat er iets nieuws op de markt was.
Hoi,

Ik ben al aan mijn tweede mirena bezig. ( 5 1/2 jaar ) In het begin had ik ook een onregelmatige menstruatie, maar nu menstrueer ik al een jaar of 5 niet meer.

Wel jammer dat het plaatsen erg pijnlijk was. Beide keren zelfs. Had ook best wel veel pijn van de bijwerkingen, maar dat zou ook kunnen komen door mijn gyn. problemen. Maar ondanks dat toch door gezet, en ik vind het ideaal om niet meer te menstrueren. Nu is mijn vraag aan jullie, is de zin in sex bij jullie ook minder geworden? Ik vraag me nl. af of dat ook door die mirena kan komen.
een beter libido hier dan met de pil!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb ook een vraagje, ik heb sinds 2 jaar een mirena, en probeer ook af te vallen maar op 1 of andere manier verlies ik geen gewicht, ik let op mijn eten, beweeg voldoende maar val geen kilo af, hebben jullie dat ook gehad of last van?
For better and worse!!!!
Ik heb ook een vraagje, ik heb sinds 2 jaar een mirena, en probeer af te vallen maar op 1 of andere manier verlies ik geen gewicht, ik let op mijn eten, beweeg voldoende maar val geen kilo af, hebben jullie dat ook gehad of last van?
For better and worse!!!!
Razz, hier hetzelfde verhaal. En begin er zo langzamerhand ZO flauw van te worden.

Ik ben eind juni bevallen. Ik werd -ondanks volledige borstvoeding- alweer na 8 weken ongesteld. En direct al een prima regelmatige cyclus!

Maar goed, de mirena moest geplaatst worden en dit is gedaan na een menstruatie.

Nou sindsdien vloei ik! Al 24 dagen nu...

Lógisch dat dit ding veilig is want een goed potje échte sex is er nu niet meer bij.

Ik weet niet hoe lang ik dit nog ga trekken? ZO onduidelijk hoe, wat en wanneer mijn lichaam iets doet!

Moet ik het nog een kans geven? Heeft iemand ook zoiets gehad? Is er verbetering gekomen?

Dus regelmaat in het vloeien. Of stopte het.

(Dat leek mij zo super!)

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo tevreden over de Mirena.

Heb het idee dat het mijn stemming, libido, mijn huid en lijf enorm verpést.

Ik heb er de eerste maand ook bijna elke dag wat gebloed. Daarna was het over. Maar deze tijd kan tot een maand of 3 duren. Dat lijkt lang, maar op 5 jaar is het kort hoor. En sex kun je best hebben met een beetje bloedverlies, als je wil.

Dat je de eerste weken/maanden regelmatig zal bloeden hoort er gewoon bij. Vreemd dat jullie dat niet van te voren wisten.
quote:vingino schreef op 30 oktober 2009 @ 08:21:

Ik heb ook een vraagje, ik heb sinds 2 jaar een mirena, en probeer af te vallen maar op 1 of andere manier verlies ik geen gewicht, ik let op mijn eten, beweeg voldoende maar val geen kilo af, hebben jullie dat ook gehad of last van?Ik denk dat dat ergens anders door komt. Ben je al een naar een dietiste geweest? Bij de huisarts je schildklier laten testen?
Heey! Iedereen bedankt voor alle reacties! Het was me inderdaad niet verteld, alleen over dat het zou kunnen stoppen.. En heb er ook niet naar gevraagd.. Maar zoals uit enkele reacties blijkt, zal het dus ook nog wel een tijdje kunnen duren voordat dat vloeien stopt Nou ja nu maar hopen dat het snel stopt, anders maar informeren naar een staafje, of de prikpil...
Hier ook hetzelfde(heb nu bijn a4 jaar een mirena) ook ik dacht Yes !!!nooit meer ongesteld maar het duurde wel een paar maanden dat ik dan wel eens vloeide en dan weer niet. Daarna heel erg weinig maar het nadeel vindt ik toch wel dat je niet waneer je weer gaat vloeien.

Heb zelf ook een vraagje ik verlies nu regelmatig om de twee dagen of zo steeds een beetje bloed. Zou het komen dat hij bijna uitgewerkt is of bestaat dat niet??
Ik heb ruim 2 jaar een spiraal en ik word gewoon elke 28 dagen stipt op tijd ongesteld. Een beetje maar, maar toch, het is níet weg. En het eerste halfjaar was het steeds een beetje wel en dan een beetje niet.

Afvallen gaat prima met een mirena, bij mij tenminste.
ik heb er ook een al 4 en een half jaar,het eerste jaar heb ik veel kleine tussenbloedingen gehad,ik wordt wel nog iedere maand ongesteld maare 100 keer minder dat dat ik was voor de spiraal,ben wel aangekomen ,en ook dat ging sneller als normaal maar ja ,vindt het goed zo,ik laat er over een halfjaar weer een plaatsen ,liever dan en een tampon,en maanverband ,binnen een kwartier doorlekken en flauwvallen ,door het bloedverlies dat ik voor het spiraaltje had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven