Misselijk, even zeuren
zaterdag 25 april 2009 om 14:30
Futiel probleempje hier, maar wel erg vervelend en misschien hebben jullie tips. Ben sinds vanochtend niet lekker. Dat wil zeggen: ik kots de hele dag al alles uit, zelfs een glas water hou ik niet binnen. Wel als het met hele kleine slokjes gaat maar ik heb zo'n verrekte dorst dat ik het liefst een hele fles in een keer naar binnen klok. Misselijk dus, en daardoor zo slap dat ik eigenlijk alleen nog maar lamlendig op bed wil hangen, terwijl ik morgen verhuis en dus eigenlijk als een gek verhuisdozen in moet pakken!
Heeft iemand misschien tips tegen de misselijkheid? Wat kan ik het beste eten/drinken?
Bedankt!
Heeft iemand misschien tips tegen de misselijkheid? Wat kan ik het beste eten/drinken?
Bedankt!
zaterdag 25 april 2009 om 14:55
zaterdag 25 april 2009 om 14:58
Hmm volgens mij heb ik geen pepermuntthee in huis, maar ik heb net wel een afgekoeld kopje kruidenthee gedronken en dat gaat vooralsnog goed. Ik loop zo ook even naar de supermarkt (die zit gelukkig om de hoek) voor wat beschuit of rijstwafels, want om brood te eten moet ik niet aan denken. Frambozen heb ik er ook al uitgegooid (geeft wel een mooi kleurtje in de wc ) dus fruit is geloof ik ook niet zo'n goed idee.
Bedankt!
Bedankt!
zaterdag 25 april 2009 om 15:05
Mag ik meezeuren? Ik ben al 7 weken misselijk, en inmiddels 8 kilo lichter. Gisteravond heb ik er een heerlijk broodje zalm uitgegooid, en ik kan je vertellen dat zalm er op de terugweg niet beter van wordt
Tips: licht eten helpt en eten dat niet al te sterk smaakt. Crackers en rijstewafels, melk, lichte kruidenthee, toast, kippensoep. Zaken als sinaasappelsap zijn erg zuur, en liggen daardoor zwaarder op de maag. En tot slot: uitzieken. Als je nu doorwerkt heb je kans dat je morgen nog veel gammeler bent (en dat is al helemaal niet handig met een verhuizing). Dus doe fijn kalm aan, en vraag iemand om je te helpen met die dozen.
Heel veel sterkte en beterschap!
Tips: licht eten helpt en eten dat niet al te sterk smaakt. Crackers en rijstewafels, melk, lichte kruidenthee, toast, kippensoep. Zaken als sinaasappelsap zijn erg zuur, en liggen daardoor zwaarder op de maag. En tot slot: uitzieken. Als je nu doorwerkt heb je kans dat je morgen nog veel gammeler bent (en dat is al helemaal niet handig met een verhuizing). Dus doe fijn kalm aan, en vraag iemand om je te helpen met die dozen.
Heel veel sterkte en beterschap!
zaterdag 25 april 2009 om 15:10
Parnell, jij bent zwanger toch? Dat lijkt me helemaal een drama, 7 weken misselijk zijn, dus bij deze mijn oprechte medeleven!
Vermoed dat het komt omdat ik gewoon iets verkeerd heb gegeten (maar wat dan??) omdat ik verder geen koorts, hoofdpijn of wat dan ook heb.
Sip nu van de bouillon, lekker
Ik weet nog wel dat mijn moeder me vroeger inderdaad altijd thee met biscuitjes en bouillon met geroosterd brood liet eten, maar dat brood moet ik nu even niet aan denken
Vermoed dat het komt omdat ik gewoon iets verkeerd heb gegeten (maar wat dan??) omdat ik verder geen koorts, hoofdpijn of wat dan ook heb.
Sip nu van de bouillon, lekker
Ik weet nog wel dat mijn moeder me vroeger inderdaad altijd thee met biscuitjes en bouillon met geroosterd brood liet eten, maar dat brood moet ik nu even niet aan denken