Gezondheid alle pijlers

moe, moe, moe

29-09-2010 12:24 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta 's morgens om zes uur op. Om half zeven haal ik mijn kind uit bed, die krijgt een ontbijtje en daarna kleren aan.

Vervolgens om half acht de deur uit om de kleine bij de opvang af te leveren. Ik rij een uur naar mijn werk en vertrek daar om zes uur weer richting huis.

Zeven uur thuis, eten, afwassen, de kleine onder de douche en in de pyjama. De kleine warme melk en ik koffie.

Tegen half negen; kleine naar bed, verhaaltje lezen, nog een verhaaltje lezen (anders kan ik echt niet slapen mama). Ik kom om half tien weer beneden.

Dit gaat zo vier dagen per week. De andere drie dagen, waarop ik niet werk, sta ik om half zeven op omdat de kleine dan wakker is.

Is het nou echt zo gek dat ik élke avond om half elf dood en doodmoe ben? Dat ik in slaap val zodra mijn hoofd op mijn kussen ligt? Mijn man vindt van wel namelijk...
Er is een heel goed middel tegen die vermoeidheid, hoor. Herindeling van de werkzaamheden. Je man gaat meer doen, jij minder, dan zijn julllie allebei moe om half elf. Geen geklak meer in de bedstee, en met een uurtje eerder naar bed blijft er alsnog een uur over om te stomen
Nee een superkruidje heb ik niet voor je. Ik zou gewoon in het weekend eens lekker lang uitslapen of een vrije dag tussendoor nemen en iets leuks gaan doen en je man meer aan het werk zetten.
Ik zou er als de wiedeweer een joint effort van maken. Is dit wat hij van jou eist of heb jij dit op je genomen?
Lijkt me idd meer een topic voor de relatiepijler.

Jouw leven is volgens mij het leven dat velen hier leven.

Jouw man is echter iets anders dan de meeste vaders lijkt me.

Daar zou ik me eerder zorgen om maken dan om je moeheid...
Ten eerste zou ik een deal maken dat jullie dit om de dag doen. ene dat jij andere dag jouw man.

half 9 naar bed en pas slapen voor een 2 jarige?? uh... niet wat laat?

een 2-jarige die bepaald hoeveel verhaaltjes er voor gelezen wordt?
quote:Minismama schreef op 29 september 2010 @ 12:29:

Mijn man kijkt tv.

De kleine gaat pas zo laat naar bed omdat ik pas zo laat uit mijn werk thuis kom. En het gaan slapen is een drama de laaste tijd. Soms duurt het wel tot tien uur!

Mini is twee jaar, dus leren om langer in de eigen kamer te blijven gaat 'm ook niet worden vrees ik. Net zoals 'gewoon weglopen 's avonds en zeggen dat het tijd is om te slapen' niet werkt. (Of je moet een kind wat tot elf uur boven aan de trap om mama roept ook een oplossing vinden.)

Hier ook een zoon van twee. Hij ligt nog in ledikantje, dus blijft echt wel in zijn eigen kamer. Als je tien avonden achter elkaar gewoon wegloopt en zegt dat hij moet gaan slapen, begrijpt hij het de elfde keer echt wel hoor! Kinderen van twee zijn al heel goed in staat om te krijgen wat ze willen, net als mannen die lekker voor de tv liggen terwijl vrouwlief druk is....en dan ook nog gaan zeiken dat ze te weinig sex krijgen...

Ik denk dat ik wel weet waar jou probleem ligt! En ik denk dat als je niet gauw daar iets aan verandert je probleem alleen maar erger gaat worden!
Doet je kind nog aan een middagslaapje? En hoe lang? Inkorten dat middagdutje of proberen af te schaffen, gegarandeerd dat je kind dan 's avonds eerder in slaap valt.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Ergens klinkt het niet zo eerlijk dat je man tv mag kijken en op jou mag mopperen, terwijl je de longen uit je lijf loopt Ik denk dat het je moeheid en je relatie ten goede komt als jullie de taken in huis evenwichtiger verdelen.

Waarom doet je man bijvoorbeeld niet twee keer per week de ochtend? Dan kan jij wat langer slapen. Waarom brengt je man je dochter niet drie avonden per week naar bed? Dan heb jij ook eens wat tijd voor jezelf.

Ik las laatst een onderzoek waarin naar voren kwam dat hoe meer de man bijdroeg aan het huishouden, hoe meer seks hij had. Wellicht gezellig om hem eens mee om de oren te meppen
oh en je man werkt vanuit huis, waarom brengt hij niet 2 dagen per week jullie kind naar de dagopvang.
quote:AlettaJacobs schreef op 29 september 2010 @ 12:51:

Ik las laatst een onderzoek waarin naar voren kwam dat hoe meer de man bijdroeg aan het huishouden, hoe meer seks hij had. Wellicht gezellig om hem eens mee om de oren te meppen Kan ik me helemaal in vinden, geven en nemen. Hoe meer je krijgt/ hoe meer je man meehelpt, hoe meer je instaat bent om terug te geven. Werkt bij mij wel zo.
ik heb zo een flauw vermoeden dat we allemaal in de mailing genomen worden

maar ja dat is mijn idee
In hoeverre verwacht je man dat jij dat allemaal doet? Of neem jij het allemaal op je? (wat manlief dan wel prima vindt)
Ohja, dat is een hele goede tip. Mijn zoon wordt bijna 2 en die slaapt sinds kort een uurtje korter tussen de middag (nu nog een uurtje). Hij valt nu 's avonds weer als een blok in slaap. Dit was een maandje echt drama maar nu op deze manier opgelost.
Worden we in de mailing genomen?
quote:knurfje schreef op 29 september 2010 @ 12:57:

ik heb zo een flauw vermoeden dat we allemaal in de mailing genomen worden

maar ja dat is mijn idee nee toch? zit ik daar mijn lunchpauze aan te spenderen?
Wat geeft hij als reden aan om JULLIE kind 's avonds niet op te halen. Waarom doet hij niet even de boodschappen en het alvast klaarzetten?
1. Jouw man kan jullie kind naar de opvang brengen en halen.

2. Hij kan ook zorgen dat de voorbereidingen en evt. het eten klaar staat als jij thuis komt.

3. Je kind krijgt veel te weinig slaap. 7 uur is bedtijd voor een kind van 2.

4. Als je kind niet wil slapen: middagslaapje afschaffen.

5. Dat hij pas na 6 verhaaltjes wil gaan slapen hebben jullie aan jezelf te danken. Jij bent de baas en als jij het na 1 verhaal klaar vindt dan is het klaar.
Oh en dan vergeet ik nog te zeggen dat ik je man een enorm luie donder vind.
Ook een idee om manlief alles voor het eten alvast klaar te zetten (aardappels schillen etc.) en de tafel te dekken. Zo ook 's morgens met het ontbijt. En wellicht een plan om kind om beurten naar bed te brengen? (Werkt in ieder geval erg goed hier!)
Nee zeker niet gek dat je moe bent. Maar half negen je kind pas in bed vind ik eerlijk gezegd ook wel laat.

Mijn zoontje van ruim 2,5 ligt echt gewoon half acht in bed. Ook al slaapt hij s middags nog. Dat begint nu wel wat problemen op te leveren maar dat middagslaapje zal op den duur wel verdwijnen.

Jouw kindje zit gewoon in een ritme dus niet zo gek dat hij de overige dagen ook half zeven wakker is. Ze hebben ook een inwendige klok hoor.

Maar waar blijft je man in dit verhaal? Je klinkt als een alleenstaande moeder (like me).

Of hebben jullie de afspraak dat jij alles doet ofzo?

Je kan er wel niet aan willen maar je hebt samen een kind hoor.

En zeker als jij zulke lange dagen maakt, kan hij wel wat meer de handen uit de mouwen steken. Dus jij komt thuis, hij ontfermt zich over kleine, en jij kookt. Na het eten brengt je man kindlief naar bed. Of dat wisselen jullie af.

Maar als hij thuiswerkt kan hij misschien het eten alvast maken zodat jullie gelijk aan tafel kunnen en uk dus om half acht in bed ligt?

Ik denk niet dat we in de maling worden genomen overigens
quote:dutskop schreef op 29 september 2010 @ 13:02:

Wat geeft hij als reden aan om JULLIE kind 's avonds niet op te halen. Waarom doet hij niet even de boodschappen en het alvast klaarzetten?

Misschien is het zo'n man die vindt dat dat vrouwen taken zijn :puke:

Gelukkig bestaan er tegenwoordig ook nog geemancipeerde mannen

We leven niet meer in het jaar nul hoor. Dan bleven alle vrouwen wel thuis om voor de kinderen te zorgen
@ knurfje: Waar komt jouw idee vandaan dat je in de maling genomen wordt?

@ minismama: Wat doet je man wél in huis? Ik sluit me aan bij miss_sparkle dat het overkomt alsof je een alleenstaande moeder bent.
Ik vind wel dat je veel tijd kwijt bent aan dingen die eigenlijk veel sneller kunnen. Een kind een ontbijtje geven en kleren aan is hier een kwartier tot half uur (voor 2 kinderen). Ik sta om 6.15 op, en heb om 8 uur niet alleen de kinderen en mezelf gedoucht en aangekleed, ook is alles opgeruimd etc. Dus misschien kun je dingen efficienter doen?

Ook dat bed ritueel: ik ben incl douchen van kind/pyjama/boekje ca een half uur kwijt. Jij in totaal 1,5 uur. Ik zou als ik jou was om 19.30 naar boven, ritueel doen en om 20.00 uur slaapt kindje lief (misschien niet de eerste keer, maar na een dag of 3 hebben ze het meestal wel door).

De dagen waarop je niet werkt, kun je wel opstaan maar lekker rustig aan doen.

Echt, je moet je man aan het werk zetten, maar als je dat niet wilt (dat lijkt een beetje uit je posting), ga dan efficienter werken. Dan houd je tijd over voor leuke dingen.
Ik weet niet hoe oud jouw kindje is, maar ik neem aan onder de 4 jaar. Mijn kinderen zijn 20 maanden en bijna 3 jaar.
Ik neem niemand in de maling. Dit is mijn leven. De enige die in de maling genomen wordt ben ik zelf. Omdat ik niet genoeg hulp vraag in huis.

Ik weet dat mijn kind te laat gaat slapen 's avonds.

Ik heb nu het gevoel dat ik wordt uitgemaakt voor slechte moeder, en dat doet een beetje pijn. Zeker omdat ik thuis ook al het gevoel heb dat ik een slechte echtgenoot ben.

Het wordt nu echt een relatie topic (eigen schuld OP). Maar is er dan iemand die iets kan vertellen over de werkzaamheid van de 'anti-vermoeidheids-middeltjes' van VSM en dr. Vogel?

Als die nou werken krijg ik meer energie. En dan beloof ik plechtig dat ik die energie eerst ga besteden aan het herverdelen van de huishoudelijke taken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven