Gezondheid alle pijlers

moe, moe, moe

29-09-2010 12:24 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta 's morgens om zes uur op. Om half zeven haal ik mijn kind uit bed, die krijgt een ontbijtje en daarna kleren aan.

Vervolgens om half acht de deur uit om de kleine bij de opvang af te leveren. Ik rij een uur naar mijn werk en vertrek daar om zes uur weer richting huis.

Zeven uur thuis, eten, afwassen, de kleine onder de douche en in de pyjama. De kleine warme melk en ik koffie.

Tegen half negen; kleine naar bed, verhaaltje lezen, nog een verhaaltje lezen (anders kan ik echt niet slapen mama). Ik kom om half tien weer beneden.

Dit gaat zo vier dagen per week. De andere drie dagen, waarop ik niet werk, sta ik om half zeven op omdat de kleine dan wakker is.

Is het nou echt zo gek dat ik élke avond om half elf dood en doodmoe ben? Dat ik in slaap val zodra mijn hoofd op mijn kussen ligt? Mijn man vindt van wel namelijk...
Ben inderdaad ook wel benieuwd naar je taakverdeling. je dagindeling vermeldt veel, maar geen boodschappen, schoonmaken en koken. Doet je man dat? Doet hij nog andere dingen ook misschien? En kun je misschien inderdaad de boel wat efficienter aanpakken? Vooral 's morgens, misschien kan man je dan helpen zodat je direct door kunt naar werk? Kun jij langer slapen en ben je 's avonds minder moe. Succes, hier een vrouw (zonder kinderen) die ook 'avonds in coma valt dra hoofd kussen raakt wegens veel&hard werken. Dat is niet altijd leuk voor mijn vriend, maar we doen toch wel leuke dingen samen. Ook als we pas laat thuis zijn en eigenlijk moe. Springen we onder de douche ofzo, of kijken een korte film. Dat helpt wel, net als af en toe samen weg. Succes ermee!
@ origineel. Ik sta om zes uur op en heb om half acht mezelf en m'n kind gewassen en aangekleed, ontbeten, alles opgeruimd en de jassen en schoenen aan.

19.30 starten met het bedritueel is een goed idee. Maar ook als je bedenkt dat ik om 19.00 uit mijn werk kom?
Er wordt absoluut niet gezegd dat je een slechte moeder bent. Wel dat het verstandig is je taken te verdelen. Ik vraag het nog een keer... is dit wat jij zelf op je neemt en je man allemaal wel best vindt, of verwacht (eist) hij dit van jou?
Koken doet hij, boodschappen doen we samen, schoonmaken doe ik.

Ik neem de taken op me. Omdat het vanzelf niet gebeurd, hij het niet ziet en ik zijn hulp niet durf te vragen.
Als je middeltjes wilt ga je naar de drogist en vraag je of er iets is tegen vermoeidheid. En dat zal vast wel. Er is ook nog zoiets als google.
is het een optie om te vragen of je man met de kleine eet en jij die naar bed brengt terwijl hij dan kookt? Ligt de baby te slapen en hebben jullie samen tijd om te eten en de rest van de avond vrij?
Lieve schat de enige reden dat je zo vermoeid bent is omdat je alles bijna alleen moet doen en je dagen bestaan uit rennen en vliegen.

Zelfs als je man meer doet , zul je nog wel moe zijn, omdat het nu eenmaal tropenjaren zijn met een jong kind en je ook nog eens vroeg opstaat elke dag.

Niemand die jou een slechte moeder noemt hoor, dat begrijp ik ook niet. We dragen alleen dingen aan die jou misschien helpen wat meer tijd voor jezelf te hebben en je minder moe te voelen

Dus je niet rot voelen
anoniem_97245 wijzigde dit bericht op 29-09-2010 13:46
Reden: ik ben geen arts natuurlijk dus bij twijfel over je vermoeidheid altijd een arts raadplegen ;-)
% gewijzigd
quote:Minismama schreef op 29 september 2010 @ 13:38:

Koken doet hij, boodschappen doen we samen, schoonmaken doe ik.Hoe zou jij de verdeling zelf het liefste zien en staat hij daar voor open?
Thanks Miss_Sparkle.

Schattekop: wat denk je? Hij vind de verdeling goed zoals deze nu is. Nah ja, ik moet nog het taakje sex op m'n lijstje zetten. Dan is het perfect.
Nee, niet aan de middeltjes. Praten met je man, dat helpt!

Hoezo een slechte echtgenoot? Ja, in die zin dat je je grenzen niet aangeeft. Maar verder ben je, sorry in mijn beleving: een hulp in de huishouding ipv een echtgenote.

En nee, je bent ook geen slechte moeder.
laat manlie de kleine eens lekker naar de opvang brengen en op bed liggen....
Ik vind je hoe dan ook zeker geen slechte moeder hoor!

Soms kunnen de reacties hier wat fel overkomen, maar het is allemaal goed bedoeld..

Ik heb helaas geen middeltjes voor je, maar een goed en gezond eten (veel verse groenten en vers fruit) kunnen altijd helpen om meer energie te krijgen.

Ik geloof zelf niet in homeopathie dus ben ok geen fan van VSM en Vogel, maar welicht dat jij er wel iets aan hebt..

Ik wil niet vervelend doen, maar wil nog wel even kwijt dat ook ik vind dat je man je meer zou moeten helpen. Zo ben jij ook minder vermoeid en dat is ook weer goed voor jullie relatie toch? Heb je er al weleens met hem over gesproken..

Zelf heb ik (nog) geen kinderen, maar ik hoor van vriendinnen dat kinderen van 2 nogal pittig kunnen zijn, maar veel baat hebben bij consequent handelen.. Gewoon echt niet reageren als ze al op bed ligt zou na een aantal avnden weleens kunnen helpen, en nogmaals: je bent echt geen slechte moeder als je het moeilijk vindt om streng te zijn..
Als jij je kind naar bed brengt kan je man toch ondertussen afruimen/afwassen. Dan kunnen jullie daarna samen koffie drinken. Of je mag zorgt ervoor dat kind voor het eten alvast gedoucht en in pyama is, dan kan hij na het eten meteen naar bed.
quote:Minismama schreef op 29 september 2010 @ 13:41:

Thanks Miss_Sparkle.

Schattekop: wat denk je? Hij vind de verdeling goed zoals deze nu is. Nah ja, ik moet nog het taakje sex op m'n lijstje zetten. Dan is het perfect. yeah sure: hij vindt de verdeling goed..... maar eeeh vind JIJ hem goed?
quote:Minismama schreef op 29 september 2010 @ 13:41:

Thanks Miss_Sparkle.

Schattekop: wat denk je? Hij vind de verdeling goed zoals deze nu is. Nah ja, ik moet nog het taakje sex op m'n lijstje zetten. Dan is het perfect. Uiteraard. Maar dat is duidelijk. Maar staat hij open voor een andere verdeling? Waar ik naar zit te vissen is of hij jou aan je lot overlaat of wel bereidt is jou te helpen? Als jij niets aangeeft, gebeurt er niets.
quote:dutskop schreef op 29 september 2010 @ 13:43:

Nee, niet aan de middeltjes. Praten met je man, dat helpt!

Hoezo een slechte echtgenoot? Ja, in die zin dat je je grenzen niet aangeeft. Maar verder ben je, sorry in mijn beleving: een hulp in de huishouding ipv een echtgenote.

En nee, je bent ook geen slechte moeder.Eens.

Ik neem de taken op me. Omdat het vanzelf niet gebeurd, hij het niet ziet en ik zijn hulp niet durf te vragen.

Och lieverd toch...

Waarom durf je je man niet om hulp te vragen? Vind je dat je het allemaal zelf zou moeten kunnen? Ben je bang voor zijn reactie?

Je hoeft het niet allemaal alleen te kunnen, dat gaat gewoon niet in combinatie met een bijna volledige baan. Je zult dus wat taken uit moeten besteden: een deel van het huishouden en de verzorging van jullie kind bijvoorbeeld, zouden door je man gedaan kunnen worden. Eventueel zou je een schoonmaakster aan kunnen nemen, dat scheelt in het huishouden.

Verder begrijp ik best dat het gezellig is om met zijn allen te eten, maar dat gaat soms niet. Wij hebben thuis ook lange reistijd en zijn meestal laat thuis. De persoon die ons kind die dag haalt, zorgt dat het kind eet en legt het op bed. De ander ziet het kind dus inderdaad soms niet 's avonds, daarom doet de ander dan de ochtend. Zo is alles redelijk verdeeld en lopen we geen van beiden onszelf voorbij. Want dat doe je nu, meid, je moet zo hard lopen dat je jezelf voorbij loopt. Niet doen! Pak de zaken anders aan, vraag hulp en vraag vooral minder van jezelf
Je bent geen slechte moeder (en volgens mij is er ook niemand hier die dat zegt/zo bedoeld) en je bent ook geen slechte echtgenote.

Hij vind de verdeling goed zoals die nu is, maar dat is dus niet zo omdat jij te moe bent voor seks.

Ik weet hoe moeilijk het is om je man dingen te vragen in het huishouden te doen, vooral omdat "wij" ervan uitgaan dat "ze" toch wel zien dat de ramen nodig weer eens gedaan moeten worden. Toch?

Mijn man ziet het echt niet, maar als ik het hem vraag doet hij het wel. De volgende keer moet ik het hem wel weer vragen en dan vind ik mezelf een zeur. Hij mij niet, want hij ziet het niet
Volgens mij heb je wel even een schop onder je kont nodig.

Je man niet om hulp durven vragen??? Wat voor relatie hebben jullie? Mishandeld hij je dan?

Kom op zeg!
oops, ik zie net dat ik de laatste pagina nog niet had gelezen..

Best wel mosterd hier en daar dus

Je schrijft zelf dat je de taken op je genomen hebt en hem niet zo goed durft te vragen om hulp. Ik denk dat veel vrouwen dat hebben (ik ben er een van) en mannen zien het vaak minder snel, zeker als wij ze steeds voor zijn.

Nu ik zwanger ben en nog de laatste weekjes werk en daardoor heel moe ben, laat ik sommige taken wat langer liggen, en wat schept mijn verbazing: mijn vriend is heus niet te beroerd om te helpen, het duurt alleen even voor hij het ziet!

Als je het op de juiste manier brengt en niet te beschuldigend met je vinger wijst dan zal het het misschien zelfs heel fijn vinden om je het eea uit handen te nemen, én dan is er meer tijd en energie voor een goed sexleven, dat vind hij vast ook heel fijn

De eerste stap uit de vermoeidheid lijkt me zijn hulp vragen. Waarom durf je dat niet? Hij is toch je man, je partner, vader van jullie kind? Hij heeft toch het beste met je voor? Ik vind het overigens wel raar dat hij niet zelf bedenkt dat hij ook taken kan doen. Het is toch net zoveel zijn kind als jouw kind? Dan is dat, tenzij anders afgesproken, ook 50% zijn taak om te zorgen. Echt, maak dit bespreekbaar, want het is natuurlijk waanzin om dingen te gaan slikken. Je hebt gewoon nauwelijks tijd voor jezelf en daar helpt geen enkel middel tegen. Je hebt gewoon tijd nodig om op te laden weer.

Verdeel dat bedritueel tussen jullie 2 de ene dag de een, de andere dag de ander. Ik zou het bedritueel inkorten ook. Ik heb geen kinderen, maar er genoeg over gelezen/gehoord/met vriendinnen gepraat en je kunt ze ook op die leeftijd leren dat ze in bed moeten blijven als papa en mama dat zeggen. Dan gaan ze maar liggen spelen als ze echt niet kunnen slapen, maar eruit mogen ze niet en roepen ook niet, alleen als er echt iets is (ziek dus). Dat zal moeite kosten en omschakelen en een paar dagen een dwarse peuter, maar dat verdien je terug als je volhoudt.

Dus extra energie krijg je door meer tijd (voor jezelf) en dus eerst een gesprek. Vraag die hulp, wat is er zo eng aan?
Over het slapen; minie kan ook zo laat gaan slapen omdat hij gewoon te moe is. Hij is overprikkeld. Dus in ieder geval eerder naar bed.

Misschien helpt het om tijdelijk kindival van VSM te gebruiken>

Dat maakte het voor mijn zoontje makkelijk om in te slapen
Zonder dat ik wil dat dit van Gezondheid, naar Relatie naar Psyche gaat...

Ik durf geen hulp te vragen omdat ik zo niet in elkaar steek. Ik durf niemand hulp te vragen, want mij is vroeger geleerd dat ik alles zelf moest doen. Pas als ik laat zien dat ik het allemaal zelf kan ben ik 'goed'.
TO, ik vind je helemaal geen slechte moeder, ik vind je een SUPERMAMA. Helemaal als je alleenstaand was geweest, zou ik hebben gezegd

Maar aangezien je een man hebt, denk ik (net als de rest) dat je heel veel aan je vermoeidheid kan doen door hem de helft van het werk te laten doen. Hij zit tv te kijken en te klagen dat jij te moe bent... kom op zeg!!! Dat kun je toch niet serieus menen???

Bij ons is het fifty-fifty (ongeveer). We zijn allemaal om 6 uur thuis. De een kookt en ruimt op, de andere brengt het kind naar bed. En dan rond 7 uur-half 8. En uiterlijk om 8 uur samen op de bank aan de koffie, hebben we lekker nog 2-3 uur samen.Ik zeg niet dat dit "het" voorbeeld is, maar zoals het nu bij jullie gaat doet je kennelijk geen goed.
Gewoon delegeren. Dus niet vragen maar melden... dat scheelt een hoop. Als jij dit doet, dan doe ik dat. Zijn we samen om 20.30 uur klaar. Middeltjes helpen natuurlijk niet. Helaas is dit iets wat je zelf moet doen.

Dan heb je nog even de tijd. Wat ook wel eens helpt is om voor de koffie even samen het bed in te duiken. Dan kun je gewoon lekker naar bed om 22.00 uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven