Gezondheid alle pijlers

Moe na griep

25-12-2017 08:49 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 2 weken geleden heb ik de griep gehad. Nu voel ik me weer prima behalve dat ik heel erg moe ben en 's nachts veel zweet. Ik denk dat mijn lichaam nog aan het herstellen is ofzo. Vannacht heb ik geslapen van 22.30-6.15 (dochter wakker) dus toch bijna 8 uur maar voel me nog doodmoe. Lig nú maar weer op bed en kan zorgt voor kids. Wie heeft er andere tips?
En hoelang kan dit aanhouden of zou je naar de dokter gaan?
Zie nu in de topic titel "hoe" staan ipv "moe"
Hoe krijg ik dit nu weer goed.. :(
Even in het midtopic vragen om aanpassen.

Eet je voldoende groente en fruit? Ben je voldoende buiten en pak je voldoende rust?
Na een echte griep kan die vermoeidheid nog wel een paar weken aanhouden. Google kan je vast wel vertellen hoe lang precies. Er zo veel mogelijk aan toegeven, meer kun je niet doen.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
taxi87 schreef:
25-12-2017 08:50
Zie nu in de topic titel "hoe" staan ipv "moe"
Hoe krijg ik dit nu weer goed.. :(
Hier kun je het aan de mods vragen. Zij passen de titel dan voor je aan.
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
Ik ben ook ziek geweest, ik merk dat bet mij heel erg helpt om buiten te zijn. Dan voel ik me veel fitter.
Qua vermoeidheid; dat kan nog wel een tijdje aanhouden na de griep. Eigenlijk kun je daaraan volgens mij niet meer doen dan wat meer rust nemen (jezelf dus niet overbelasten, maar gedoseerd je conditie weer opbouwen), gezond eten en drinken en evt. wat vitaminepillen slikken. Vooral je lichaam de tijd geven om te herstellen dus.
Ja herken het.
2,5 week terug buikgriep gehad. Als klap op de vuurpijl werd ik vrijdagavond weer ziek (weer buikgriep). Blijkbaar een slechte weerstand momenteel.
Denk dat voldoende rust pakken het beste is, al is dat met kinderen natuurlijk lastig.
Doreia schreef:
25-12-2017 08:54
Even in het midtopic vragen om aanpassen.

Eet je voldoende groente en fruit? Ben je voldoende buiten en pak je voldoende rust?
:proud:
Ps. Waar anderen groeien tijdens de decembermaand, ben ik inmiddels al 5 kilo kwijt :rofl:
En goed je rust nemen verder. Duurt gewoon even
Het is aangepast, wat aardig!!

Voldoende groente en fruit wat ik altijd en slik extra vitamine d in de winter. Kwam tijdje terug uit mijn bloed dat ik een tekort had vandaar. Multivitamine kan ik nog wel eens overwegen..

Rust nemen is lastig met kinderen en een baan. Voelde me al schuldig toen ik me een week ziek moest melden.

Buiten kom ik op mijn werkdagen echt te weinig, ga zo direct een wandeling maken. Bedankt!

En dan nog maar even een paar weken afwachten
Daar is niets aan te doen. Gewone koolhydraten (aardappels, pasta, rijst) belasten het spijsverteringsstelsel het minste. Voldoende eiwitten (vlees of vis) zijn belangrijk. Meer eten dan je normaal zou doen hoeft niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven