Gezondheid alle pijlers

Moet flossen, maar wanneer doe je dat?

31-07-2010 21:08 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 02-10-2010 18:12
Reden: privacy
% gewijzigd
Ik flos ná het tandenpoetsen, tenminste alleen als ik het idee heb als dat nog nodig is.
Ik poets eerst, dan stoken, flossen en dan weer even poetsen.
Na het poetsen.Om alles wat je tijdens het poetsen niet hebt weggekregen, alsnog weg te peuteren. Maar ik moet zeggen dat ik er weinig geduld voor heb.
Eerst flossen, dan poetsen. Zo maak je de tandplak tussen je tanden en kiezen alvast los en kan de fluoride zich beter hechten in de tussenruimten.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 02-10-2010 18:13
% gewijzigd
.
% gewijzigd
Wij hebben een waterjet, zo'n elektrisch ding met waterstraaltje wat met veel kracht tussen je tanden reinigt en de plak weghaalt. Je moet wel even bij je TA vragen of je die mag gebruiken. Ik vind het erg prettig en fijner dan flossen of stoken en ding is niet eens zo duur meer tegenwoordig (tussen de 30 en 100 eur).
Ik flos nooit
Ik flos voor het poetsen, als ik het na het poetsen doe, kan ik nog een keer poetsen
.
% gewijzigd
Vergeet dat geflos maar. Mijn tandarts raadde me dat ook altijd aan maar van mijn mondhygieniste kreeg ik de tip om interdental borsteltjes te gebruiken. Werkt stukken beter !

tussentand borsteltjes ...
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
.
tessaa wijzigde dit bericht op 02-10-2010 18:14
% gewijzigd
.
tessaa wijzigde dit bericht op 02-10-2010 18:14
% gewijzigd
Eerst flossen, daarna poetsen.
Hahaha hier wilde ik ook al een topic over openen maar dan over die borsteltjes. Idd wanneer doe je dat, voor of na het poetsen, spoel je het na elke tand af en hoe lang gebruik je zo'n ding?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
DIe borsteltjes heb ik ook geprobeerd, maar passen echt niet tussen mijn tanden.
quote:bio schreef op 31 juli 2010 @ 21:22:

DIe borsteltjes heb ik ook geprobeerd, maar passen echt niet tussen mijn tanden.Moet je dunnere nemen denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
.
tessaa wijzigde dit bericht op 02-10-2010 18:15
% gewijzigd
quote:nouschi schreef op 31 juli 2010 @ 21:23:

[...]

Moet je dunnere nemen denk ik.Denk echt niet dat dat gaat werken hoor, zelfs de flosdraad krijg ik er soms net tussen, maar er niet uit.
quote:Tessaa schreef op 31 juli 2010 @ 21:13:

En poetsen - flossen - poetsen? Is dat dan even goed (of misschien nog beter)?

Laat ik eerst even zeggen dat de meningen verdeeld zijn hoor, ook onder bijvoorbeeld mondhygiënisten. Ik werk zelf als tandartsassistente, en in onze praktijk adviseren wij eerst flossen, dan poetsen. Maar ik volg ook al jaren een tandheelkundig forum waar ik verschillende adviezen tegenkom.

Het doel van flossen is de plaque verwijderen die zich tussen de tanden bevindt (interdentale ruimtes). In principe kan dat zowel voor als na het poetsen, als die plaque maar weg is. Wat ik hierboven schreef, is natuurlijk wel waar. Als je eerst de plaque tussen je tanden weghaalt, en daarna poetst, kan de fluoride in de tandpasta beter de interdentale ruimtes bereiken dan wanneer je gaat poetsen terwijl die plaque er nog zit.

Flossen-poetsen-flossen is natuurlijk helemaal ideaal. Dan weet je zéker dat alles schoon is. Mits je het goed doet natuurlijk, het flossen. Heeft je tandarts je instructie gegeven? Voorzichtig doen hoor, als je flossdraad verkeerd gebruikt kun je je tandvlees beschadigen.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 02-10-2010 18:16
% gewijzigd
Ik stook eerst, dan poets ik en dan spoel ik met mondwater.

En zo'n 3 keer per week flos ik tussen het poetsen en het mondwater in.

Ik stook ook regelmatig na de lunch.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
.
anoniem_45453 wijzigde dit bericht op 31-07-2010 21:28
Reden: beetje fanatiek
% gewijzigd
Erik is de Mol en HPL de Lul.
flossen doe ik de hele dag door, als ik iets voel tussen mijn tanden, zo'n 5 keer per dag en daarna even spoelen met water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven