Gezondheid alle pijlers

mondhygieniste eng en pijnlijk?

18-06-2010 08:21 16 berichten
Hoi forummers,

Deze week ben ik door mijn tandarts doorverwezen naar de mondhygienist om wat tandsteen te laten verwijderen en voor instructies. Heb volgens hem namelijk last van ontstoken tandvlees..

Nu ben ik eigenlijk behoorlijk bang voor de tandarts en nu heb ik er ook last van voor het bezoekje aan de mondhygienist.

Natuurlijk heb ik de zoekfunctie gebruikt, maar ik zou graag een eigen antwoord op mijn vraag willen:

1. Is de mondhygienist net zo eng en pijnlijk als de tandarts?

2. Wat kan ik van het bezoek verwachten?

Dank voor jullie antwoord.

Tientje84
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg maar niets.. ik ben al op zoek naar een narcosetandarts..
Ik ben niet bang van de tandarts en zeker niet van de mondhygienste.

Voor mij is een mh nog minder eng omdat ik gewoon weet dat zij niet gaat boren, geen wortelkanaalbehandelingen doet etc.

Zij maakt je gebit schoon en geeft adviezen. Heel belangrijk en na afloop schone en witte tanden.
Nee. Hij of zij doet niks wat tandartsen doen, zoals bosaapje zegt. Het enige dat ik vervelend vind (en dat vind ik ook bij de tandarts) is dat je mond zo kurkdroog gezogen wordt dat je lippen gaan opkrullen

Nee dus, het is puur schoonmaken en jou instructies geven hoe je tandsteen en andere ellende kunt vermijden door anders poetsen/verzorgen.
Hoi.

Dank voor jullie antwoord.

Dus eigenlijk zit ik mij bang te maken om niets?

Dat tandsteen verwijderen is dus ook niet pijnlijk?

Ik heb al her en der gezien dat er meer zijn die (enige) angst hebben voor de tandarts?

Tientje84
Ja, eigenlijk zit je je druk te maken om niets

Ik ga graag naar de MH, daarna zo'n lekker schone mond met glanzende tanden, ik hoef niet van de tandarts, maar vraag altijd of ik "mag". Daarbij: als je tandvlees wat ontstoken is, is het zaak echt te voorkómen dat het erger wordt, dan ben je pas de pineut, nl. Daar kan een mh je goed bij helpen.
Computer says nooooo