Gezondheid alle pijlers

mondhygiënist

02-07-2012 18:53 29 berichten
Zijn hier mensen die ervaring hebben met behandeling van parodontitis door een mondhygiënist? Hoe ging dat en wat kost het ongeveer?
Bij echt diepe pockets (8+) en angulaire/colvormige botdefecten, furcatieproblematiek. zou ik wel naar een parodontoloog gaan
quote:Summerdance schreef op 02 juli 2012 @ 20:50:

Leuk dat we hebben kunnen helpen!

Hou je ons op de hoogte?Ja, doe ik! Nogmaals veel dank!
quote:beelicious schreef op 02 juli 2012 @ 20:52:

Bij echt diepe pockets (8+) en angulaire/colvormige botdefecten, furcatieproblematiek. zou ik wel naar een parodontoloog gaan Ja, als een mondhygiënist me doorverwijst naar een parodontoloog dan ga ik ook wel. Maar om nou meteen bij de duurste optie te beginnen, als dat misschien niet noodzakelijk is...
Nee een vrijgevestigde mondhygienist is meestal zo arrogant om te zeggen dat ze 't zelf ook kan.. Dan ben je in de aap gelogeerd, dan wordt je alsnog naar een parodontoloog gestuurd, betaal je dubbel..

Ik werk ook in zo'n vrijgevestigde praktijk en mag van mijn opdrachtgever niet doorverwijzen omdat dat dan zgn patienten kost. Ik ben van mening dat wij zorgverleners zijn en in 't belang van de patient moeten denken. Dat gebeurt helaas te weinig.

Ik werk ook in een tandartspraktijk (huur ik een kamer), dat is makkelijk altijd een tandarts in de buurt:

Daarnaast mag alleen een tandarts verwijzen, mhg's niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven