Gezondheid alle pijlers

Mounjaro, Saxenda, Ozempic, Wegovy - GLP1 DEEL 2

15-09-2025 11:40 352 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het andere deel is al meer dan 100 bladzijdes vol, dus het leek mij een goed idee een nieuw deel te openen.

Hier praten we over alles wat te maken heeft met het gebruik van GLP 1 medicatie.

GLP-1 (Glucagon-Like Peptide-1) is een natuurlijk hormoon dat in de darmen wordt geproduceerd na het eten, dat helpt de bloedsuikerspiegel te reguleren, de eetlust vermindert en de maaglediging vertraagt. Medicijnen genaamd GLP-1 receptor agonisten bootsen dit hormoon na en worden voorgeschreven voor de behandeling van diabetes type 2 en obesitas door de bloedsuiker te verlagen, het hongergevoel te verminderen en gewichtsverlies te bevorderen. Deze medicijnen worden vaak toegediend via injecties en kunnen ook gunstige effecten hebben op het hart en de nieren.

WELKOM.
felidaez wijzigde dit bericht op 18-09-2025 20:33
0.00% gewijzigd
Ik prik al meer dan een jaar, ook een tijd op 3 gezeten, wegens omstandigheden 2x gestopt een paar weken en toen weer begonnen. Dat werkte, dus misschien een idee om 3 te spuiten en als dat niet meer werkt 3 weken te stoppen.
Jeusnbdhdudh schreef:
13-10-2025 23:46
Ik prik al meer dan een jaar, ook een tijd op 3 gezeten, wegens omstandigheden 2x gestopt een paar weken en toen weer begonnen. Dat werkte, dus misschien een idee om 3 te spuiten en als dat niet meer werkt 3 weken te stoppen.

Ben je toen cold turkey in een keer gestopt? Hoe ging dat toen qua eten/trek?

Ben nog niet zo ver (op 2,1) maar toch...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven