Gezondheid alle pijlers

Mounjaro, Saxenda, Ozempic, Wegovy - GLP1 DEEL 2

15-09-2025 11:40 305 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het andere deel is al meer dan 100 bladzijdes vol, dus het leek mij een goed idee een nieuw deel te openen.

Hier praten we over alles wat te maken heeft met het gebruik van GLP 1 medicatie.

GLP-1 (Glucagon-Like Peptide-1) is een natuurlijk hormoon dat in de darmen wordt geproduceerd na het eten, dat helpt de bloedsuikerspiegel te reguleren, de eetlust vermindert en de maaglediging vertraagt. Medicijnen genaamd GLP-1 receptor agonisten bootsen dit hormoon na en worden voorgeschreven voor de behandeling van diabetes type 2 en obesitas door de bloedsuiker te verlagen, het hongergevoel te verminderen en gewichtsverlies te bevorderen. Deze medicijnen worden vaak toegediend via injecties en kunnen ook gunstige effecten hebben op het hart en de nieren.

WELKOM.
felidaez wijzigde dit bericht op 18-09-2025 20:33
0.00% gewijzigd
Ik ben nieuw in dit topic en heb vanochtend alles doorgelezen omdat ik helemaal nieuw ben in de wereld van GLP1 medicatie. Vanochtend heb ik Saxenda opgehaald
bij de apotheek op voorschrift van mijn huisarts. Helaas is het gebruik van saxenda helemaal nieuw voor mijn huisarts. Dus samen gaan we dit traject aan waarschijnlijk met vallen en opstaan. Ik vind het stiekem best spannend omdat ik niet weet wat me te wachten staat. Dus alle tips zijn welkom.
pijnboompitjes schreef:
06-10-2025 12:09
Ik ben nieuw in dit topic en heb vanochtend alles doorgelezen omdat ik helemaal nieuw ben in de wereld van GLP1 medicatie. Vanochtend heb ik Saxenda opgehaald
bij de apotheek op voorschrift van mijn huisarts. Helaas is het gebruik van saxenda helemaal nieuw voor mijn huisarts. Dus samen gaan we dit traject aan waarschijnlijk met vallen en opstaan. Ik vind het stiekem best spannend omdat ik niet weet wat me te wachten staat. Dus alle tips zijn welkom.
Welkom en heel veel succes ermee! Hier zijn meerdere gebruikers van Saxenda dus kun je info en ervaringen uitwisselen.
Ik ga nog steeds langzaam maar gestaag op mijn microdosis en mijn adhd-symptomen lijken ook iets af te nemen. Ben nu bezig met C25K oftewel van couch naar 5 km joggen/hardlopen begonnen. Zit pas in week 2 horen maar was er al een aantal keren eerder aan begonnen maar dan kwam ik nooit verder dan week 1 :bonk:

Oz lijkt dus ook wel wat met mijn motivatie te doen. Maar het fijnst vind ik dat de foodnoise weg is. Iemand anders schreef dat van de week ook al, ik kan gewoon door de supermarkt lang alle koek, snoep, chocolade en chips etc lopen zonder te zwichten. It’s amazing :hyper: :cheer: :high5:
Yavanna schreef:
06-10-2025 12:15
Welkom en heel veel succes ermee! Hier zijn meerdere gebruikers van Saxenda dus kun je info en ervaringen uitwisselen.
Welkom en succes! Het is ook best spannend in het begin hoor.
Succes Pijnboompitjes!!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven