Mounjaro, Saxenda, Ozempic, Wegovy - GLP1 DEEL 2
maandag 15 september 2025 om 11:40
Het andere deel is al meer dan 100 bladzijdes vol, dus het leek mij een goed idee een nieuw deel te openen.
Hier praten we over alles wat te maken heeft met het gebruik van GLP 1 medicatie.
GLP-1 (Glucagon-Like Peptide-1) is een natuurlijk hormoon dat in de darmen wordt geproduceerd na het eten, dat helpt de bloedsuikerspiegel te reguleren, de eetlust vermindert en de maaglediging vertraagt. Medicijnen genaamd GLP-1 receptor agonisten bootsen dit hormoon na en worden voorgeschreven voor de behandeling van diabetes type 2 en obesitas door de bloedsuiker te verlagen, het hongergevoel te verminderen en gewichtsverlies te bevorderen. Deze medicijnen worden vaak toegediend via injecties en kunnen ook gunstige effecten hebben op het hart en de nieren.
WELKOM.
Hier praten we over alles wat te maken heeft met het gebruik van GLP 1 medicatie.
GLP-1 (Glucagon-Like Peptide-1) is een natuurlijk hormoon dat in de darmen wordt geproduceerd na het eten, dat helpt de bloedsuikerspiegel te reguleren, de eetlust vermindert en de maaglediging vertraagt. Medicijnen genaamd GLP-1 receptor agonisten bootsen dit hormoon na en worden voorgeschreven voor de behandeling van diabetes type 2 en obesitas door de bloedsuiker te verlagen, het hongergevoel te verminderen en gewichtsverlies te bevorderen. Deze medicijnen worden vaak toegediend via injecties en kunnen ook gunstige effecten hebben op het hart en de nieren.
WELKOM.
felidaez wijzigde dit bericht op 18-09-2025 20:33
0.00% gewijzigd
vrijdag 10 oktober 2025 om 21:10
louise1 schreef: ↑10-10-2025 09:58Interessant dat van die EMDR Plinkie! Ben benieuwd wat er uit het overleg komt. Vraag me ook af of EMDR tegen hongergevoel zou kunnen werken.
Heeft iemand in de afgelopen drie weken Saxenda bij de apotheek opgehaald? Mijn apotheek beweert dat ze het nog steeds niet kunnen bestellen. Ik heb nu een dag of 4-5 niet gespoten en vandaag op de weegschaal 2.1 kilo boven mijn laagste gewicht wat ik enkele weken geleden had. Baal er van maar merk ook wel dat mijn hongergevoel en zoetbehoefte enorm toeneemt als ik niet spuit. Ik geeft er niet volledig aan toe maar ben weer de hele dag bezig met eten, wanneer ik mag eten, wat ik zal eten, enz enz. Ben zo bang hoe ik me zal voelen als ik stop met spuiten ☹
Ja ik Louise. Gelijk nadat jij aangaf problemen te hebben een bestelling gedaan, week eerder dan ik anders zou doen en gewoon gekregen. Erg vreemd dus. Maar nu ik door de helft van de doos heen ben maak ik me alweer zorgen doordat jij nog steeds dit bericht krijgt...
lunchlover wijzigde dit bericht op 10-10-2025 21:13
1.15% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
vrijdag 10 oktober 2025 om 21:12
Ik hoop hier over 6-9 mnd jullie dan te kunnen vinden. Ben nu 13 mnd onderweg, val nog wel steeds af en niet op de max maar blijf "bang" voor een terugval. Met stilstand denk ik vrede te hebben. Ben meer dan 50% overgewicht kwijt dus das geen kattenpis.
Maar goed het feest houd keer op natuurlijk. Ben zenuwachtig voor afbouwen enzo... ookal is daar nog geen sprake van.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
zaterdag 11 oktober 2025 om 08:44
LunchLover schreef: ↑10-10-2025 21:12Ik hoop hier over 6-9 mnd jullie dan te kunnen vinden. Ben nu 13 mnd onderweg, val nog wel steeds af en niet op de max maar blijf "bang" voor een terugval. Met stilstand denk ik vrede te hebben. Ben meer dan 50% overgewicht kwijt dus das geen kattenpis.
Maar goed het feest houd keer op natuurlijk. Ben zenuwachtig voor afbouwen enzo... ookal is daar nog geen sprake van.
Ja precies. Afvallen hebben we allemaal vaker gedaan, maar weer aankomen net zo vaak. Ik herken de angst voor afbouwen en stoppen. Heb net een apart topic geopend voor de doorgewinterde GLP-1 gebruiker.
The impossible only takes a little longer

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in