Gezondheid alle pijlers

MRI scan knie

28-03-2012 09:31 32 berichten
Hoi,

Ik krijg volgende week een MRI scan van mn knie, heeft iemand nog wat tips voor me?

Ik las in het boekje dat je beter geen make-up op kan doen, maar ook geen mascara? Zonder zie ik er echt niet uit.

En kan ik het beste een joggingbroek aandoen of moet ik zowiezo in mn onderbroek?

Verder lijkt het me niet echt eng ofzo, maar wel lastig om lang stil te liggen. Want wanneer ik mn been gestrekt houd krijg ik ook meer pijn. Weet iemand of het erg is als je inslaap valt, want ik moet al om 8 uur 's ochtends. Weet iemand hoelang het ongeveer duurt?
Alle reacties Link kopieren
Maak je niet zo druk om je make-up zeg. Als er in staat dat je het beter niet kunt doen, doe het dan niet. Er zitten misschien metallic-stukjes in wat niet handig is met een MRI. Alsof ze op je uiterlijk letten als ze mevrouw Ikje binnen roepen..

Mijn joggingbroek moest uit, ook mijn BH (i.v.m. metalen haakjes) en al je sieraden moeten af/uit.

Je krijgt een kussentje onder je knie en een zandzak op je voet, zodat je been goed stil ligt. Het duurde bij mij 9,5 minuut. En het maakt herrie en je ligt niet comfortabel, dus denk niet dat je in slaap valt voor die 10 minuten dat je er ligt.

Je krijgt een koptelefoon op met muziek.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bij mij duurde het 3 kwartier. Inderdaad lig je in je ondergoed en moet je bh uit. Shirtje kan je dan wel gewoon aanhouden hoor! Mijn navelpiercing hoefde trouwens niet uit. In slaap zulje niet vallen vermoed ik...;)
ik ken ze wel die in slaap vielen.

ik niet, ik drukte al op de paniekknop voordat ze begonnen waren

tegen mij was niks gezegt over make-up en dat had ik dus ook gewoon op.
nee zonder mascara zou ik er ook vanaf zien. Stel je voor dat er een sexy dokter langskomt.
Ik heb er vorig jaar 1 gehad en 8 jaar geleden.

8 jaar geleden moest ik nog in een hele machine en vorig jaar hoefde alleen mijn been in een apparaat. Ik viel in slaap ..

Ik had overigens een rokje aan (het was zomer) dus ik zat wel in onderbroek (rokje omhoog).

Makeup oid heeft bij mij beide keren niet uitgemaakt..
Nou ja dan maar geen make up op! Is ook geen ramp.

Maar ik denk dat ik maar wel even een sport bh ga kopen zonder ijzeren haakjes, want heb best grote borsten en voel me ongemakkelijk zonder bh. Neem aan dat dat wel mag?
quote:_bindi schreef op 28 maart 2012 @ 09:51:

Bij mij duurde het 3 kwartier.Voor alleen je knie? Hadden ze in mijn ziekenhuis dan een moderner apparaat, wat sneller ging?
quote:Ikje86 schreef op 28 maart 2012 @ 09:55:

Nou ja dan maar geen make up op! Is ook geen ramp.

Maar ik denk dat ik maar wel even een sport bh ga kopen zonder ijzeren haakjes, want heb best grote borsten en voel me ongemakkelijk zonder bh. Neem aan dat dat wel mag?Ik moest 2 meter lopen van het omkleedhokje naar de ruimte van het apparaat, en ik ga er van uit dat de röntgenlaborant alles wel al een keer heeft gezien, dus vond het geen probleem. Maar als jij speciaal een sport BH wilt kopen zonder haakjes of beugels, dan moet je dat natuurlijk doen.
Ja volgens mij waren ze mij vergeten ofzo..... De radio stond aan en heb gewoon drie keer het journaal gehoord ! Waarvan de eerste keer nog tijdens het uitkleden was, dat wel... Bizar he!
Ik zou mij eerder druk maken over de uitslagen dan over wat ik moet dragen tijdens mri scan.

Kom nou, die artsen zien genoeg mensen de hele dag door.
de laatste maal dat ik een mri kreeg was een plaatselijke,

dus zo`n apparaat waar ik alleen mijn been in hoefde te leggen.

in de gewone waar je dus in moet liggen had ik gewoon makeup op , wel een hemd anders had ik koud,

bh inderdaad vanwege de haakjes.

en ik moest een half urr en kreeg daarom het advies een cd mee te nemen zo dat ik muziek kon luisteren intussen.

bij de plaatselijke mri had ik een goed boek mee genomen,

ik kreeg een cdrom mee van de mri echt super inetressant om te bekijken.

veel succes
gewoon even liggen 2 jaar geleden 1tje gehad MRI

grote mri nog been erin hoofd e.d. lag er buiten koptelefoon op radio aan (maakt mij neit uit gewoon een Qmusic ofzo en lekekr liggen doezelen (half slapen) en na gloof min of 20 klaar

S6 steld niks voor voor de rest
Ik heb vorige week donderdag een mri gehad voor de LWK.

Dit heeft bij mij 30 min geduurd.

Ik had wel gewoon make-up op, ik had een trainingsbroek aan en een shirt. Dit mocht ik aanhouden maar m'n bh moest wel uit.

Kreeg een koptelefoon op met muziek.. als het 10 min langer had geduurd had ik ook liggen slapen ( mijn afspraak was trouwens om 22.30 :-) )
Nou ik doe dan gewoon een beetje mascara op hoor en neem wel make-up doekjes mee, van het weekend maar even een sport bh kopen, en dat ik in mn onderbroek erin moet maakt mij niet uit, dat ben ik nu wel gewend.

Oh en beter dat ik een kussentje onder mn knie krijg
Ga je echt een sportbeha kopen voor alleen een mri-scan?

Het duurt maar max half uurtje. Daar ga je dat toch niet voor aanschaffen?

En die mensen daar hebben al heel wat lichamen gezien hoor, dus die kijken daar niet eens naar...
Je ligt er niet om mooi te zijn hoor.
Ik weet ook wel dat ik daar niet ligt om mooi te zijn, maar wil me wel op mn gemak voelen, dus vandaar dat ik een sport bh ga kopen en ik zie wel wat ik met mascara ga doen, dat maakt mij niet zoveel uit, denk dat ik het maar toch niet opdoet aangezien in het boekje staat beter geen make up

En die sport bh kan ik later ook nog gewoon gebruiken
anoniem_90030 wijzigde dit bericht op 28-03-2012 11:04
Reden: v
% gewijzigd
quote:bessiezoveel schreef op 28 maart 2012 @ 10:46:

Ga je echt een sportbeha kopen voor alleen een mri-scan?

Het duurt maar max half uurtje. Daar ga je dat toch niet voor aanschaffen?

En die mensen daar hebben al heel wat lichamen gezien hoor, dus die kijken daar niet eens naar...doe gewoon een hemdje aan.
quote:Starshine schreef op 28 maart 2012 @ 11:03:

[...]

doe gewoon een hemdje aan.Dan hangen mijn boobs met cup D ongeveer tot mn navel
quote:Ikje86 schreef op 28 maart 2012 @ 11:03:

Ik weet ook wel dat ik daar niet ligt om mooi te zijn, maar wil me wel op mn gemak voelen, dus vandaar dat ik een sport bh ga kopen en ik zie wel wat ik met mascara ga doen, dat maakt mij niet zoveel uit, denk dat ik het maar toch niet opdoet aangezien in het boekje staat beter geen make up

En die sport bh kan ik later ook nog gewoon gebruiken

in een sportbh zitten ook metalen haakjes om hem vast te maken, moet dus ook uit.

tenminste, ik heb ze nooit zonder gezien, niet voor een d-cup
He, ik ben vorige week geweest voor mijn knie!

het duurde maar 20 minuten en ik mocht gewoon mijn broek aanhouden (had een legging aan onder een jurkje), ging er dwars doorheen en hoefde op mijn oorbellen na niks af te doen. Als je een bril hebt moet die ook af. Ik hoefde ook niet helemaal ik het apparaat. Viel reuze mee. In slaap vallen ging sowieso niet want ik vond het er erg koud en het ding maakt echt een kolereherrie. Zou het heel knap vinden als iemand daarbij in slaap kan vallen. Het leek wel of ze een weg aan het openbikken waren met een trilboor.....
Oke nou dat wordt dus dan niet even lekker verder slapen als het zo'n herrie is!

Er zijn wel van die sport bh'szonder beugel, het zijn meer soort tops, die hebben ze ook gewoon in mijn maat. Maar goed ik denk dat ik gewoon in mn normale broek er naar toe gaat, kan ik daarna gelijk door naar mn werk.
quote:Ikje86 schreef op 28 maart 2012 @ 11:39:

Er zijn wel van die sport bh'szonder beugel, het zijn meer soort tops, die hebben ze ook gewoon in mijn maat. .En let ook op het ontbreken van de sluiting he?
quote:himalaya schreef op 28 maart 2012 @ 11:43:

[...]

En let ook op het ontbreken van de sluiting he?I know, en als het toch niet bestaat dan moet ik toch maar mn boobies gewoon laten hangen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven