Multivitamine voor vegans
zondag 27 juni 2021 om 18:05
maandag 28 juni 2021 om 19:04
Ik snap je "nee hoor" nog steeds nietForgotten schreef: ↑28-06-2021 18:40Een herbivoor is in beginsel geen vitamine B12 nodig. En koeien die alleen ruwvoer eten krijgen ook geen extra B12 binnen.
Alleen (hoog) productieve koeien krijgen krachtvoer met extra vitamine B12 omdat dit via de melk het lichaam verlaat en dan zouden er alsnog een tekort ontstaan.
Iemand zegt: betekent het feit dat je als veganist supplement b12 moet slikken niet dat de mens daar niet voor gemaakt is? Mijn reactie is: betekent het feit dat vee ook supplement b12 krijgt dan niet dat dieren niet gemaakt zijn voor hoe ze nu gebruikt worden?
Wat jij zegt is daar toch niet mee in tegenspraak? Een herbivoor heeft in beginsel geen b12 supplement nodig nee, maar melkkoeien krijgen het dus wel. Of praten we langs elkaar heen?
maandag 28 juni 2021 om 22:53
dinsdag 29 juni 2021 om 07:28
Ah zo! Je hebt gelijk, ik gebruik de term bio-industrie nogal slordig, en bedoelde veehouderij in het algemeen.Forgotten schreef: ↑28-06-2021 22:53In je eerste reactie ging het om de bio industrie.
Melkveehouderij valt daar niet onder.
En wat betreft de varkenshouderij.
Een varken die bestemt is voor consumptie (ook al heb je er maar 1) mag alleen gevoerd worden met plantaardig voedsel en is daardoor ook extra vitamine B12 nodig.
Voor mij is het allemaal industrie, met dieren als producten.