Gezondheid alle pijlers

multivitamine ?

05-02-2018 14:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag als 'extraatje' een multivitamine willen slikken, omdat ik het gevoel heb door een fructose en lactose intolerantie toch wat vitamines te missen. Ik ben een vrouw van rond de 30, geen kinderwens meer en verder gezond. Wat raden jullie aan. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
overleg eens met je huisarts
multivitamines zijn voor gezonde mensen niet nodig. Door jouw intolerantie kun je wellicht wel tekorten oplopen, lijkt me iets waar huisarts beste antwoord op hwwft
Sinds mijn maagverkleining moet ik een multivitamine slikken en dat mag gewoon een goedkope zijn.
Ik heb bruistabletten van het Kruidvat.
Maar idd hebben de meeste mensen het niet nodig.
Ik zou dat trouwens eerder met een diëtiste bespreken denk ik.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik zou iid naar de huisarts gaan. Van sommige vitamines moet je niet te veel binnenkrijgen, dus wellicht kom je niet alles te kort.
Find people who will make you better (M. Obama)
Daarnaast wordt fructose nogal eens gebruikt als vulmiddel bij multivitaminen!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Goed punt. Misschien moet ik dat eerst maar eens doen.
Eerst bloed laten prikken zodat je gericht kan slikken en dan aan de hand daarvan een vitamine slikken die daar bij past en geen fructose en lactose bevatten.
De ene wetenschapper zegt ja, is nodig, en de andere zegt: zelden nodig. Ik zou het wel nemen als je je vegetarisch voedt of voornamelijk met koek en chips.

Die van Kruidvat is prima.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Let er ook op dat je niet de dagelijkse hoeveelheid overschrijd. Er is een tijdje terug een hele uitzending bij Radar geweest hierover waarin vele pillen > 1000x de toegestane hoeveelheid bevat.
Ik zou inderdaad aan je huisarts vragen of je gerichte vitamines in kan/moet nemen. En ik zou voor natuurlijke grondstoffen gaan ren geen synthetische. Zijn vaak wel wat duurder maar persoonlijk effectiever
Steffanie1802 schreef:
06-02-2018 07:01
Let er ook op dat je niet de dagelijkse hoeveelheid overschrijd. Er is een tijdje terug een hele uitzending bij Radar geweest hierover waarin vele pillen > 1000x de toegestane hoeveelheid bevat.
Ik zou inderdaad aan je huisarts vragen of je gerichte vitamines in kan/moet nemen. En ik zou voor natuurlijke grondstoffen gaan ren geen synthetische. Zijn vaak wel wat duurder maar persoonlijk effectiever
Je lichaam weet echt niet of een stof 'natuurlijk' of 'synthetisch' is, dus onzin om dan maar duurdere middelen te nemen terwijl de goedkope net zo goed zijn.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Heb je geen dietist, als je een diagnose hebt voor deze intoleranties is dat toch wel gangbaar? Deze zou je precies moeten kunnen vertellen of er wat in jouw dieet mist, en hoe je dat het beste aanvult.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven