Gezondheid alle pijlers

Nee he! Haaruitval!!!

19-06-2014 18:22 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bossen haar verlies ik, elke dag. Zelfs op mijn laptop ligt nu al weer haar. Ik wordt er best wel een beetje bang van zolangzamerhand. In het begin dacht ik nog dat het om "normaal" uitharen ging maar zo onderhand haar ik meer dan onze vier beesten bij elkaar. En das niet leuk.

Ik zit ivm MS aan een boel pillenzooi en wellicht kan dat er iets mee te maken hebben aan de andere kant zijn er in de periode dat het begon geen grote heftige pillenwisselingen geweest, dus dat's wel wat apart.

Menopauze kan natuurlijk ook, want deze muts wordt vlgd jaar 50.

Al met al, tips zijn welkom, kaal worden lijkt me echt vreselijk.

Ik durf niet eens meer naar de kapper, straks heb ik helemaal niks meer over
Optimist tot in de kist!
oeiii... werkt dat ene ding niet van de reclame wat je altijd ziet... weet niet hoe het heet maar dan komt je oestrogeen level weer op peil ofzo?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Dat klinkt inderdaad erg onprettig. Geen enkele vrouw wil kaal zijn! Als je vermoedt dat het door je medicatie kan komen, is het wel zo slim om contact op te nemen met je (huis)arts. En ook als je denkt dat het door de overgang kan komen. Lijkt me beter dan allerlei huismiddeltjes nemen.
Gelukkig al wat reacties...

Ja de doks zien nog niet direct een relatie tussen e.e.a. das het rottige.

Pillen, menopauze en ms 't is een beetje complex denk ik

Ik ken geen NL reclame, ik woon in Canada
Optimist tot in de kist!
oh nou ja het zorgt dat je oestrogeen level goed blijft, schijnt te helpen als je in de menopauze zit maar denk eigenlijk meer dat het nep is. Misschien hormonen slikken?? Ik weet niet of dat kan met MS?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Kan inderdaad wat met de overgang te maken hebben,hoewel ik juist minder haarverlies had tijdens de overgang....

Toen ik veel haaruitval had,weet ik het later aan het jaren lange blonderen.

Als je verft stop ermee,en kijk of het uitmaakt.
Had je moeder het ook? Maw: misschien genetisch bepaald?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:LunaLoona schreef op 19 juni 2014 @ 18:27:

Dat klinkt inderdaad erg onprettig. Geen enkele vrouw wil kaal zijn!En jij denkt dat alle mannen wél kaal willen zijn?
Ben je nou helemaal gek?
Ik had door medicijn gebruik voor mijn schildklier ook last van haar uitval. Echt heel veel. Wat bij mij erg geholpen heeft zijn vitamine b pillen van de Etos (speciaal voor nagels en haar) en nioxin producten
Ben geadopteerd, dus geen idee. Het is ook echt nieuw voor mij. Ben wel donker en heb dus juist normaal meer overbeharing in mijn gezicht en heb wel dun haar maar redelijk veel (normaal gesproken dan..).

Ik heb niks veranderd in mijn haar routines.

Fijn dat jullie met mij mee willen denken
Optimist tot in de kist!
Hoi Aanmaaklimonade. Niemand wil kaal zijn denk ik. Maar mssch is het bij mannen toch iets meer "gewoon"? Niet leuk dus maar gewoon. Dus wie weet hebben anderen ook wat aan het topic, incl. mannen. Toch?
Optimist tot in de kist!
laat je eens checken op vitamines en ijzer. Tekorten van bepaalde vitamines en ijzer kun je haaruitval van krijgen.
never a failure, always a lesson
Je kan, als je dik haar hebt 150 haren per dag verliezen, zonder dat het erg is. Er komen steeds nieuwe voor in de plaats. Ik woonde in een huis met vier mensen die niet kalend waren, met lang dik haar, en het was een drama. Allemaal mega dik blond haar en daardoor veel haren op de grond en in de douche.

Als je methrotrexaat gebruikt kan het zijn dat je haar meer uitvalt. Daar helpen biotine, vitamine B en zinc supllementen vaak tegen.
Nee geen MTX. Bloed wordt binnenkort weer getest maar moet wachten tot dat de Pret uit mijn lichaam is.
Optimist tot in de kist!
Heb je last van stress?

Of een tijdje terug last van gehad?

Kan ook haaruitval veroorzaken.
mwah niet echt geloof ik. Ik kan wel eens stressen hoor maar om nou te zeggen Stresskip ofzo neuh

Optimist tot in de kist!
Slik je Prednison?

Dat middel geeft haarproblemen bij opstarten en afbouwen.
Prednison is een naar maar geweldig medicijn, kan haaruitval geven. Mijn vader had dat erg toen hij het in grote hoeveelheden gebruikte. In princpe is het gelijksoortig aan anabolen. Bij vrouwen is de haaruitval volgens mij tijdelijk.
Wat ongelooflijk rot als het een bijwerking is (waarvan dan ook). Hopelijk gat het dan ook weer voorbij. Ik herken het wel een beetje. Ik slikte geen prednison maar dexamethason ivm bestralingen. De bijwerkingen daarvan waren ook geen feest, onder andere mijn haar viel uit. Met bosjes. Ontzettend naar als je het ziet gebeuren en je er niks aan kan doen. Dexamethason (en prednison geloof ik ook) maakt veel kapot. Spiercellen, huidcellen en dus ook haarcellen.

Slik je prednison als een kuur? Hopelijk houdt het daarna snel op. Bij mij ging het nog 2-3 maanden door.

Heel veel sterkte, het is echt vervelend. Misschien kan de kapper je juist tips geven? Ik durfde ook niet maar jij kan er verder toch ook niks aan doen?!
Heb je al bloed laten prikken om ijzer/ferritine waarden uit te zoeken?

Weet niet of je door de hormoonschommelingen ook heftige menstruatie's hebt (gehad)?
O ik zie dat ik al mosterd ben
quote:niekchic schreef op 19 juni 2014 @ 20:50:

Wat ongelooflijk rot als het een bijwerking is (waarvan dan ook). Hopelijk gat het dan ook weer voorbij. Ik herken het wel een beetje. Ik slikte geen prednison maar dexamethason ivm bestralingen. De bijwerkingen daarvan waren ook geen feest, onder andere mijn haar viel uit. Met bosjes. Ontzettend naar als je het ziet gebeuren en je er niks aan kan doen. Dexamethason (en prednison geloof ik ook) maakt veel kapot. Spiercellen, huidcellen en dus ook haarcellen.

Slik je prednison als een kuur? Hopelijk houdt het daarna snel op. Bij mij ging het nog 2-3 maanden door.

Heel veel sterkte, het is echt vervelend. Misschien kan de kapper je juist tips geven? Ik durfde ook niet maar jij kan er verder toch ook niks aan doen?!Komt haaruitval door de dexamethason? Wat een troep he: ik ben er vorige week mee gestopt en voel me eindelijk nu mezelf: geen vocht meer, geen slapeloosheid, geen honger...heerlijk!
Off topic: @neave: ja vies spul inderdaad, mijn arts gaf het met een schuldgevoel elke keer. Ik heb het heel lang geslikt (half oktober tot half januari) met wisselende doseringen. Ik ging er lichamelijk aan kapot. Spieren waren afgebroken (altijd kramp) haren vielen uit, vocht all over the place, opvliegers (ben 26), sliep nog maar 3 uur per nacht. Fijn dat t bij jou al beter gaat! Lang van moeten herstellen? Ik probeer een soort van ritme weer te krijgen. Niet slapen is vreselijk irritant!

Olifantje: ik ben op een gegeven moment m'n haar minder vaak gaan wassen. Ook geen strakke elastiekjes meer ivm afbreken van haar dat er nog zit. Los haar kan de boel ook nog ietwat camoufleren. Misschien kan de kapper je dan helpen met een 'slim' kapsel daarvoor?! Sterkte ermee!
Fantje, ik (lotgenoot) ook last van.. Door vit. D tekort. Als het mooi weer is, blijf ik niet lang buiten omdat lijf het dan nog slechter doet, en in het Hollandse prutweer ga je ook niet voor je lol naar buiten.

Ik had een stootkuur gekregen met herhaalrecept tot april. Dat werke goed.

Gister maar weer een nieuwe gevraagd, omdat de uitval opnieuw begint..
OIHB

Gebruik je ook maagzuurremmers?

Ik ben er eindelijk achtergekomen dat mijn haaruitval wss daarvandaan komt.

Zo ook allerlei andere rare vage klachten, vit B12 tekort, wat ik al had, magnesium en vit D tekort, en als je al deze tekorten dan ook nog hebt, is het een opeen stappeling van..

Ik ben er bijna vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven