Gezondheid alle pijlers

Nekpijn

26-12-2013 13:32 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn dertiende (sinds ik eigenlijk op de middelbare school zit) heb ik last van hoofdpijn. Ik ben daar toen voor naar de dokter geweest, die dacht dat het stress was. Klonk mij ook logisch, ik ben een vrij nerveus kind. Vooral op de maandag had ik vaak hoofdpijn, ik pakte een paracetamol en vaak was het als ik thuis kwam over.

In de derde en vierde klas ben ik naar een natuurkundige therapeut geweest, die 'reiki' toepaste. Ik geloofde er eigenlijk niet zo in, maar toch ik heb die twee jaar een stuk minder hoofdpijn gehad.

Sinds vorig jaar zit ik op het MBO, en vanaf dat moment kreeg ik eigenlijk veel meer pijn. Ik had vaker buikpijn (spastische darm), en ook nekpijn. De nekpijn komt omdat ik mijn nek volgens mij niet goed recht houd. Ik probeer het wel, maar ik kan daar gewoon niet 24 uur aan denken. Ook is het weer die spanning van school. Zodra ik het schoolgebouw instap heb ik een vervelende spanningspijn (druk) in mijn nek. Dit stijgt op den duur weer door naar mijn hoofd, waardoor ik hoofd én nekpijn heb. Dit blijft vaak de hele dag, echt heel vervelend. ik heb het niet elke dag, maar minstens 3 dagen per week. Ik pak wel eens een paracetamol, maar om dat nu elke keer te doen is ook niet goed..

Mijn vraag is: zijn er meer mensen die last hebben van nekpijn/hoofdpijn en wat doen jullie eraan behalve een paracetamol te nemen? Of heeft iemand tips?
Ik heb fysio gehad tegen nekpijn en oefeningen die thuis kan doen. Ik had zoveel spanningspijn dat ik amper mijn tas kon dragen, niet kon stofzuigen enzo.

Nu maakt af en toe mijn trainer mijn nek en schouders los wanneer ik veel last heb. .
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou eens langs een Mensendieck therapeut gaan, die zijn gericht op het verbeteren van houding en kunnen je ook leren om beter te ontspannen wanneer je toch verstijfd.
Dankjullie wel voor de reacties!
Heb je een goed kussen? Ik had ook regelmatig zere nek en dat is wel minder geworden door te slapen op een goed kussen.

Tevens denk ik dat je het onderliggende probleem moet aanpakken. Waarom ben je zo gespannen voor school. Zoek de oplossing in de oorzaak en niet in het gevolg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven