Gezondheid alle pijlers

netelroos

13-02-2014 08:59 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
hi allemaal,

afgelopen maandag heb ik een pilletje genomen tegen misselijkheid en vanaf dinsdag gigantische netelroos aanval. Nog nooit gehad. Volgens de huisarts ben ik allergisch voor een bestandsdeel in het medicijn dus moest er meteen mee stoppen.

Ik heb, omdat ik pril zwanger ben, alleen maar mentholpoeder voor de jeuk gehad maar de bulten en jeuk komen en gaan en vandaag is zelfs de hele linkerkant van mijn gezicht super erg opgezwollen. Mijn bovenlip lijkt wel een uitklaptafel. Ook mijn handen zijn opgezwollen.

Hoelang duurt dit ongeveer voor het genezen is? En is er nog een tip van iemand? Ik heb sws de dokter gebeld of ik misschien wat anders kan krijgen want het lijkt wel van kwaad naar erger te gaan met de minuut.
Ik dacht dat je er prednison voor kunt krijgen en dat mag ook in de zwangerschap.
Binnen twee dagen trekt het weer weg, dus zou zeker nu je zwanger bent niet allerlei medicijnen gaan slikken.
Ja ik heb ook zo'n hevige aanval gehad net na de bevalling, alles geprobeerd en bijna niet hielp.. Uiteindelijk prednisolon en ceterizine gekregen en dit gezamenlijk genomen. Nu twee jaar later nog elke dag ceterizine, anders komt de aanval terug binnen twee dagen:( sterkte!
En het hoeft trouwens niet weg te trekken.. Het kan dus chronisch worden:(
ik hoop idd dat het morgen zo goed als weg is, want dit is echt erg... lijkt wel alsof ik mijn lippen heb lopen opspuiten. en mijn oog zit bijna dicht...

thanks voor jullie reacties.. ik ben ook beetje huiverig met slikken.
Toevallig net een week last van gehad en nu wordt het gelukkig minder. Probeer eens Calenula emulsie van VSM dat verkoelt en vermindert de jeuk. Als je het flesje in de koelkast bewaart is het koeler en werk het nog beter.
Cetirizine mag je slikken tijdens de zwangerschap. Zou het even overleggen met huisarts/apotheek; weet niet of het in jouw geval zou helpen. Heb het zelf ook geslikt tijdens zwangerschap (in overleg met huisarts en apotheker).
ja moet sws wel even overleggen, want misschien zitten in die pilletjes ook wel dat bestandsdeel waar ik juist zo allergisch voor ben....
Hee meis, ik heb je via andere kanalen al gesproken maar wilde even laten weten dat ik je heb herkend.

Your twinsister from another mother.
LuV You !
quote:khamiesa81 schreef op 13 februari 2014 @ 08:59:

hi allemaal,

afgelopen maandag heb ik een pilletje genomen tegen misselijkheid en vanaf dinsdag gigantische netelroos aanval. Nog nooit gehad. Volgens de huisarts ben ik allergisch voor een bestandsdeel in het medicijn dus moest er meteen mee stoppen.

Ik heb, omdat ik pril zwanger ben, alleen maar mentholpoeder voor de jeuk gehad maar de bulten en jeuk komen en gaan en vandaag is zelfs de hele linkerkant van mijn gezicht super erg opgezwollen. Mijn bovenlip lijkt wel een uitklaptafel. Ook mijn handen zijn opgezwollen.

Hoelang duurt dit ongeveer voor het genezen is? En is er nog een tip van iemand? Ik heb sws de dokter gebeld of ik misschien wat anders kan krijgen want het lijkt wel van kwaad naar erger te gaan met de minuut.

Haal magnesiumcapsules (bv Promagnor).

Magnesium werkt als een antihistamine.
Bedankt voor jullie reacties, ik heb van mijn dokter Loratadine gehad, die mag ik een tijdje nemen en is veilig tijdens zwangerschap. De jeuk en zwellingen op mijn lichaam neemt al af, maar die in mijn gezicht nog niet. Ben wel onwijs suf ervan en voel me niet zo lekker, dus veel slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven