Gezondheid alle pijlers

Netelroos

24-09-2016 00:58 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen met chronische netelroos en die het bijv.. Een bepaalde periode in het jaar elk jaar weer krijgen en of er al iets is tegen te doen?

Vreselijk klaar mee het beïnvloed zo gigantisch je leven.

Heb het al 10 jaar en elk jaar maar meer een paar weken/ maanden maar ben er helemaal klaar mee.
Ikke, gebruik daar xyzall tegen en dat helpt vij mij gelukkig prima (moet niet een dosis vergeten, want dan zit ik weer onder)
Ik heb het chronisch gehad gedurende ongeveer 2 jaar waarvan ik anderhalf prednison heb moeten slikken.

Ik ben het helemaal met je eens, het is écht vreselijk. Ik slikte 4 tabletten fexofenadine en 40 prednison op een dag. Het is by far de slechtste tijd uit m'n leven. Ik ben nu ruim een jaar overal van af maar ben als de dood dat het terugkomt. Sterkte!
Ik heb het ooit eens 6 weken achtereen gehad na het dragen van een nieuwe trui. Zaten waarschijnlijk chemische stoffen in, nog van de fabriek. Sindsdien was ik alles voordat ik het aantrek. Was echt enorm vervelend. Kon vaak niet slapen van de jeuk, dus nam voordat ik naar bed ging vaak een dubbele dosis anti-histamine. En ineens was het over, na zes weken. Godzijdank!
Ik heb er ook al een jaar of 3 last van. Vooral met warm weer. Ik gebruik loratadine maar neem het alleen in waar nodig. Daarnaast drink ik brandnetelthee dat lijkt ook te helpen als ik dat langere tijd dagelijks drink.

Die jeuk is echt vreselijk.
Hier ook chronische netelroos..het hele jaar door. Zomaar spontaan begonnen. Met dermatoloog al een en ander besproken waar ik op zou kunnen reageren maar niks uitgekomen. Dus de vraag is nog steeds waar het vandaan komt. En daarbij heb ik aanleg voor eczeem.

Allergietest is vrijwel onmogelijk te doen want wordt erg zoeken. Wel is het bij mij erger in het hooikoorts seizoen.

Slik nu al een jaar fexofenadine180 mg en zo hou ik het onder controle. Ook menthol gel smeren op plekken waar het jeukt helpt.
Ik heb het al een jaar of 10, en begint weer in deze periode. Oorzaak bij mij zijn grote temperatuursverschillen. Als ik nu 's ochtends uit mijn warme huis de koude buitenlucht en auto instap krijg ik het. Maar alleen op mijn billen en bovenbenen. Waarschijnlijk omdat ik daar het meeste vet heb zitten en de slechtste doorbloeding. Ik slik er niks voor, als ik opwarm gaat het weer weg. Als het echt erg is dan loop ik op mijn werk even naar het toilet en ga daar ongegeneerd krabben, tot het begint te gloeien

Ik heb het trouwens ook bij mijn handen als ik iets kouds vast houd, bijv als ik een komkommer sta te schillen, dan krijg ik heel erge jeuk in de hand die de komkommer vast houdt.
Ik krijg netelroos altijd rond mijn knieschijf en op mijn elleboog als ik me heel erg druk maak om dingen en ga stressen
quote:FunnyFace8 schreef op 24 september 2016 @ 06:24:

Ik heb het ooit eens 6 weken achtereen gehad na het dragen van een nieuwe trui. Zaten waarschijnlijk chemische stoffen in, nog van de fabriek. Sindsdien was ik alles voordat ik het aantrek. Was echt enorm vervelend. Kon vaak niet slapen van de jeuk, dus nam voordat ik naar bed ging vaak een dubbele dosis anti-histamine. En ineens was het over, na zes weken. Godzijdank!

Ontstonden de vlekken bij jou alleen op de contactplekken met je nieuwe trui?

Ik had afgelopen week ook een (stom van me, nog niet gewassen) tuniekje aan waarbij na ongeveer 2 uurtjes mijn oksels (daar zat het wat strak) gruwelijk begonnen te jeuken en er dus netelroosbultjes ontstonden. Ik vond dat verklaarbaar maar na een uur zaten de vlekjes ook in mijn gezicht, bovenbenen en liezen. Stukken huid die niet direct in contact hebben gestaan met het nieuwe tuniekje. Ik heb een cetirizinetablet ingenomen en na verloop van tijd trokken de bultjes/vlekken en jeuk weg gelukkig.

Maar nu 2 dagen later, andere kleren aangehad (en gewassen) is het weer begonnen. Zo vervelend!! Als iemand nog tips heeft....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven