Gezondheid alle pijlers

Neusspray tegen aambeien ???

31-01-2016 21:58 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Xylometazoline zag ik in een aantal topics geadviseerd worden tegen aambeien. Werkt dat écht, en hoe breng ik zoiets aan ??

*zit vertwijfeld naar de Otrivin Duo te kijken...*
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Tja, het doet de slijmvliezen slinken. Maar dat doet gewone aambeienzalf ook. Je kunt het proberen wanneer je echt niks anders in huis hebt.
Hoe breng ik zoiets aan??

Via de neus of helpt t dan niet? :-)
Ik las het van de week ook ergens hier.

Dan mogen die neusspray reclames wel nodig aangepast worden.

'Nu ook tegen aambeien'
Neusspray tegen aambeien ?

Het moet niet gekker worden.

Oorwarmers tegen wintertenen zou ook moeten werken .
Ik denk hurken en dan spuiten?
Dus niet in je neus spuiten dan hè, maar op de aambei dus
Hoe komt in godesnaam iemand er ooit op om neusspray zijn hol in te spuiten......
quote:TJDeLuxe schreef op 31 januari 2016 @ 22:09:

Dus niet in je neus spuiten dan hè, maar op de aambei dus Eerst in de neus, dan de anus. Eventueel herhalen
Gebruik wel eens stukje toiletpapier voor mijn neus te snuiten.

Nu de neusspray kan op aambei .
quote:GateKeeper schreef op 31 januari 2016 @ 22:14:

Hoe komt in godesnaam iemand er ooit op om neusspray zijn hol in te spuiten......Dit.
Denk ook hurken en dan spuiten...

Zitten er geen bacteriën aan zo'n neusspray?

Niet dat je kont straks verkouden is ?!

Hoe komt in godesnaam iemand er ooit op om neusspray zijn hol in te spuiten......

Tja, er zijn ook mensen die aambeien zalf onder hun ogen smeren tegen de rimpels en wallen.

Zou de spray daarna niet meer willen gebruiken voor je snotneus. Brrrrrr.
Oh, heel grappig die reacties. NOT.

Ja, het helpt. Ik ben er GODZIJDANK nu vanaf door een operatie, maar als je écht last van die dingen hebt, dan vlieg je tegen het plafond van de pijn en probeer je alles.

Of koel houden (ijscompress), lidocaïne zalf smeren, of oefeningen doen met je anus door je spieren meerdere keren achter elkaar aan te spannen. Ik deed dat meerdere keren per dag en dan 100 keer achter elkaar ofzo. Helpt voor de doorbloeding dacht ik. Dat curonal/curanal hielp bij mij weer geen zak.

Niet leuk dit. Succes!

Dat is dus één van de dingen die ik mij afvraag....

Maar ik loop al twee dagen met pijn en ik blijk geen (stinkende, vette) Sperti meer in huis te hebben. De meur van dat spul vond ik pas écht iets om me voor te schamen.
quote:Snoesje666 schreef op 31 januari 2016 @ 22:25:

[...]

Dat is dus één van de dingen die ik mij afvraag....

Maar ik loop al twee dagen met pijn en ik blijk geen (stinkende, vette) Sperti meer in huis te hebben. De meur van dat spul vond ik pas écht iets om me voor te schamen.Zwarte thee in huis?
Stél dat die Otrivin een paar verdiepingen lager gaat, dan gaat die spray zéker niet meer voor mijn neus gebruikt worden.

Maar moet dit inwendig, of kan een watje aan de buitenkant ook ? En hoe vaak ?
quote:clubmedfan schreef op 31 januari 2016 @ 22:26:

[...]

Zwarte thee in huis?Waarvoor ?
Na de bevalling, toen ik echt zwaar wanhopig was, heb ik ook neusspray erop gedaan. Uitwendig inderdaad. Ik meende dat het wat hielp. Ik deed het er ongeveer 4x per dag op. Curanol en alle andere zalfjes, ook die van de dokter, hielpen voor geen meter.
En theezakjes (zwarte thee) in heet water leggen, in de koelkast en als ze dan koud zijn op de aambei leggen. Er schijnt iets in te zitten wat ook helpt tegen wallen en dus ook tegen aambeien. Ik heb geen idee of het allemaal helpt, maar ik doe het maar.

Even geknipt en geplakt van een oud topic. Ik heb deze tip ook geprobeerd en volgens mij hielp het wel aardig.
Neusspray en Ceylonthee, check.

Zwarte thee werkt samentrekkend, geloof ik.

Hoe komt in godesnaam iemand er ooit op om neusspray zijn hol in te spuiten......Xylometazoline zorgt ervoor dat bloedvaten en slijmvliezen krimpen. Zo gek is het dus niet.
Wait.... whut?

Oke dit zouden ze echt in van die lifehack-lijstjes moeten die je vaak op Facebook ziet.
Overigens: de aambeienzalf die op de NL markt is helpt niet tegen wallen.
Als je aambei uitwendig is kan dat best werken, dan hoef je je anus niet aan te raken met dat spuitding . Maar bij een inwendige wordt dat moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven