Gezondheid alle pijlers

Nierbekkenontsteking?

08-03-2016 11:59 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend was ik beroerd, voelde me helemaal niet lekker en het viel me op dat ik zo vaak moest plassen, soms wel 5 keer in een uur. En het voelde heel branderig, pijnlijk aan en er kwam steeds maar een klein beetje.

Gister naar de huisarts gegaan want ik dacht aan blaasontsteking. Urine gecheckt maar nee, zag er wel goed uit. De ontsteking kon alweer op zijn retour zijn gaf de assistente aan.

Omdat ik een zere rug had en pijn bij het plassen kreeg ik wel een kuurtje mee voor 5 dagen.

Nu een dag later, ben ik gestart met de kuur, maar heb ik echt bijna ondraaglijke pijn in m'n rug, vooral rechts en het trekt door naar m'n rechterzij.

Plassen gaat iets beter maar deze pijn wordt alleen maar erger. Ook ben ik heel slap, geen eetlust, misselijk en voel ik me gewoon mega lamlendig / ziek.

Heb net de assistente gebeld en ga om half 3 terug naar de huisarts.

Wat wil ik hier mee? Even van me afschrijven en misschien heeft iemand ervaring met deze pijn en tips voor me? Ik denk steeds aan m'n nieren... maar kan t ook helemaal mis hebben.
Vraag een verwijsbrief en laat een foto maken van je nieren.
verba volant, scripta manent.
Medisch advies vragen/geven mag hier niet, dus wacht gewoon af wat de huisarts vanmiddag zegt.
quote:prik schreef op 08 maart 2016 @ 12:04:

Medisch advies vragen/geven mag hier niet, dus wacht gewoon af wat de huisarts vanmiddag zegt.Ik mag toch wel vragen of iemand dit herkent?
Het kan, maar de HA kan dat het beste beoordelen. Ik heb het ruim tien jaar geleden gehad maar heb eigenlijk geen tips voor je. Dat is een kwestie van uitzieken met antibiotica.
quote:floorfaberfan schreef op 08 maart 2016 @ 12:23:

Ik mag toch wel vragen of iemand dit herkent?Ik herken het. En nu?
quote:prik schreef op 08 maart 2016 @ 12:27:

[...]

Ik herken het. En nu?

Pieuw wat ben jij altijd aanvallend met alles. Valt me echt op.

Ik vind t fijn te horen dat anderen dit herkennen. Schrijf toch ook in mijn post dat ik graag hoor of mensen er ervaring mee hebben?

K heb niet zo vaak wat (gelukkig) en heb niet eens een thermometer thuis.

Was gewoon benieuwd.

Maar ik ga zo naar de dokter idd. Want ik verrek van de pijn en kan niet zitten of liggen alleen maar lopen en voorover vangen.
Als ik me zo voel heb ik nierbekkenontsteking.
quote:floorfaberfan schreef op 08 maart 2016 @ 12:30:

[...]

Pieuw wat ben jij altijd aanvallend met alles. Valt me echt op.

Ik vind t fijn te horen dat anderen dit herkennen. Schrijf toch ook in mijn post dat ik graag hoor of mensen er ervaring mee hebben?

K heb niet zo vaak wat (gelukkig) en heb niet eens een thermometer thuis.

Was gewoon benieuwd.

Maar ik ga zo naar de dokter idd. Want ik verrek van de pijn en kan niet zitten of liggen alleen maar lopen en voorover vangen.Ik heb er heel veel ervaring mee, dat is terug te vinden in een ander topic maar wat voor de één geldt, geldt uiteraard niet voor de ander.
quote:MarianneDavids schreef op 08 maart 2016 @ 12:39:

[...]

Ik heb er heel veel ervaring mee, dat is terug te vinden in een ander topic maar wat voor de één geldt, geldt uiteraard niet voor de ander.

Dat klopt zeker. Ik ben ook niet iemand die gauw naar de ha rent.

Maar dit is zo pijnlijk! Voelt gewoon niet goed.
quote:floorfaberfan schreef op 08 maart 2016 @ 12:45:

[...]

Dat klopt zeker. Ik ben ook niet iemand die gauw naar de ha rent.

Maar dit is zo pijnlijk! Voelt gewoon niet goed.Toen ik me zo voelde had ik een grote niersteen.
Goed dat je terug gaat.

Ik herken het ook, maar alleen een arts kan uitsluitsel geven.
quote:MarianneDavids schreef op 08 maart 2016 @ 12:53:

[...]

Toen ik me zo voelde had ik een grote niersteen.En die moet je uitplassen toch?
Ik voel me zo als ik een blaasontsteking heb.

Dus.

Alleen de huisarts weet wat je hebt.
quote:floorfaberfan schreef op 08 maart 2016 @ 13:00:

[...]

En die moet je uitplassen toch?Dat ging bij mij een beetje anders. Ga nou maar naar de dokter, ik wil je niet nodeloos bang maken.
Partner heeft het gehad. Was er inderdaad flink ziek van (met name ook koorts) en had een flinke blaasontsteling er bij.
als de huisarts je niet adequaat kan helpen en je hebt zulke pijn, direct naar de eerste hulp post in het ziekenhuis.
Ben benieuwd. Zit nu in de wachtkamer.

Hoop echt dat hij iets ontdekt en actie onderneemt. Ik vind dit niet bepaald grappig. 😑😑
quote:simone789 schreef op 08 maart 2016 @ 14:06:

als de huisarts je niet adequaat kan helpen en je hebt zulke pijn, direct naar de eerste hulp post in het ziekenhuis.

Dat zou ik niet zomaar doen want dat kan je tegenwoordig flinke rekeningen opleveren.

Maar HA zal vast wel TO serieus nemen.
[quote][mes
Ik herken het ook wel, heb jaren geleden ook nierbekkenontsteking gehad na een blaasontsteking, gevolg daarvan was dat ik met 42 graden koorts werd afgevoerd met de ambulance en op de medium care kwam te liggen

Houd het goed in de gaten, succes
Hey Floor hoe is het afgelopen?
quote:simone789 schreef op 08 maart 2016 @ 14:54:

[...]

een vriendin van mij werd bij de huisarts niet serieus genomen, met 4 jaar ernstige nierklachten tot gevolg

zelf werd ik bij de eerste hulp in eerste instantie niet goed geholpen: zij weigerden een kweek, hebben ze later toch gedaan. bleek ik de verkeerde antibiotica te hebben gekregen voor mijn nierbekkenontsteking.

dus twee kuren. jaar last van mn darmen gehad.

dus wees altijd kritisch naar artsen toe.Ik geloof je maar zomaar naar de eerste hulp is geen goed idee meer dan kan het zomaar zijn dat de verzekeraar niet uitbetaald en ben je zelf verantwoordelijk voor alle kosten.
quote:Goede-Fee schreef op 08 maart 2016 @ 15:45:

[...]

Ik geloof je maar zomaar naar de eerste hulp is geen goed idee meer dan kan het zomaar zijn dat de verzekeraar niet uitbetaald en ben je zelf verantwoordelijk voor alle kosten.

is dat zo? ik hoefde voor de nierbekken antibiotica niets te betalen, als ik het goed heb.

wel voor de eerste hulp tandarts

maar met nierbekkenontsteking of andere nierdingen kan je lichaam er zoooo snel op achteruit hollen, dat adequaat en snel ingrijpen echt noodzakelijk kan zijn.
Ben net terug, duurde allemaal erg lang.

Bloed geprikt voor nieren / lever. Urine was goed zei de huisarts, maar kon ook zijn omdat ik inmiddels al 6 capsules antibiotica heb gehad. Daarom wilde hij even afwachten wat er uit komt na 't bloed prikken. Dat hoor ik morgen pas.

Tot die tijd pijnstillers en antibiotica.

Het kon ook iets met m'n ribben zijn. Ontsteking in m'n ribbenkast... Heeft ribben gevoeld en deed verrekte pijn. Maar m'n hele rug en zijkant doet pijn dus ik weet het niet.

Heb lichte verhoging.

Ben benieuwd, vanavond rust, morgenvroeg rust en kan morgen bellen voor de uitslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven