Gezondheid alle pijlers

NIet ongesteld in stopweek voor 6 maanden

18-10-2010 00:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben 22 jaar en al sinds mijn 15e aan de pil. Altijd dezelfde gebruikt (marvelon).

Ik ben altijd gewoon in mijn stopweek ongesteld geworden. Soms was het wel eens minder door stress, slecht eten en een verstoord dag/nacht ritme omdat ik 3 jaar lang nachtdiensten heb gedraaid maar het was toch altijd wel iets. Nu ben ik sinds 6 maanden helemaal niet meer ongesteld geworden. Ik vond dit vreemd en ben langs de huisarts gegaan. Die heeft me eigenlijk gewoon weer buiten op de stoep gezet met de mededeling dit komt wel vaker voor en is niets om je zorgen om te maken.

Maar ik ken me eigen lijf en vind dit vreemd. Juist omdat ik nu geen stress heb, gezond eet en beweeg en gewoon gelukkig ben. Ik voel me onzeker en wil eigenlijk weten wat er aan de hand is. Ik ben nu sinds 1,5 maand gestopt met de pil maar nog steeds niet ongesteld. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Groetjes en alvast bedankt!
oja en zwanger ben ik ook niet;-). Heb de afgelopen maanden tenminste 2 testen per maand gedaan.
het is wel vrij normaal dat je na pilgebruik niet meteen regelmatig menstrueert. het kan soms wel jaren duren voordat dat weer normaal is. Niet te verwarren met onvruchtbaarheid trouwens
Wees blij! Ik zit nu na nog geen 3 maanden doorslikken alweer met 'n doorbraakbloeding. Zolang je niet zwanger bent en zorgt dat je dat ook niet kunt worden, mag je in je handen klappen dat die ongesteldheidsellende je bespaart blijft.
quote:meds schreef op 18 oktober 2010 @ 01:11:

het is wel vrij normaal dat je na pilgebruik niet meteen regelmatig menstrueert. het kan soms wel jaren duren voordat dat weer normaal is. Niet te verwarren met onvruchtbaarheid trouwensKlopt helemaal.
Ja, dat vind ik echt.
Niet meteen regelmatig zoals Meds zegt klopt. Het kan best even duren voordat het op gang komt. Maar het is niet normaal als het helemaal wegblijft. Als ik jou was zou ik het nog een maand of 2//3 aankijken. Dan zou je toch wel een keer ongesteld moeten zijn geweest. Regelmaat kan echt nog wel langer duren. maar als je dan nog geen enkel bloedverlies hebt gehad, zou ik het opnieuw aankaarten bij je ha.
Zou het idd nog ff aankijken en dan nog eens langs gaan. Toen ik na 10 jaar stopte met de pil was ik direct regelmatig ongesteld zie nu pas da dit dus niet gangbaar is. Sterkte
Meestal is de cyclus na 6 tot 10 weken weer normaal. Nog even afwachten dus. Bij de prikpil duurt het vaak langer.

Als het jaren duurt, is meer mis. De pilhormonen zijn vrij snel uit je lichaam verdwenen.
bij mij heeft het twee jaar geduurd, en nee er was niks mis
Volgens mij slikt TO de pil nog, ze zegt niet dat ze ermee gestopt is.

@TO Klinkt bekend, ik slik zelf 2,5 jaar de pil en heb bijna nooit bloedverlies in de stopweek. En dan soms opeens weer wel, is geen peil op te trekken. Toch ben ik kerngezond, sport veel enz. Kan volgens mij (en mijn huisarts) echt geen kwaad. Ik vind het juist fijn, ben niet zwanger en ook bijna nooit gedoe met tampons. Doe wel eens in de zoveel maanden een test voor de zekerheid. Ik zou me er dus niet teveel zorgen over maken.
Nou dan zal ik er maar gewoon van genieten:-) Bedankt! ik ben altijd (voordat ik met de pil begon van 11 tot 15 jaar) heel regelmatig geweest. Dus het zal wel weer op gang komen dan:-) vond het alleen vreemd dat toen ik nog aan de pil was ik ook geen bloedingen had....

Jullie hebben me in ieder geval een btj gerustgesteld! thanks:-)
Emmm, ze is wel gestopt, zie onderaan in haar bericht.

Ik zou het toch wel even in de gaten houden, helemaal doorsnee is het toch ook niet om maandenlang in de stopweek geen bloed te verliezen. Maar op zich is het bloedverlies niet een noodzakelijk iets.
hoi,, denk niet dat je je ongerust hoeft te maken hoor,,,,,toen ik met de pil begon werd ik na een paar maanden ook niet meer ongesteld,,,heb heel wat zwangerschaptesten laten doen,,,

mijn gynaecoloog zei destijds: wat er niet is hoeft er ook niet uit....

ben toen met de pil gestopt om te controleren en na 3 maanden ongeveer kwam de boel weer netjes op gang,,,het was alleen lastig toen ik zwanger wilde worden, wist dus niet de datum dat ik zwanger was omdat ik niet ongesteld werd,,,kwam er dus achter toen ik 11 weken zwanger was,,,,

na de zwangerschap werd ik ook gewoon weer ongesteld,,,toen ik na een jaar weer met de pil begon bleef de menstruatie weer weg

je lichaam reageert waarschijnlijk heel heftig op hormonen

hoop dat je hier iets aan hebt

groetjes
quote:meds schreef op 19 oktober 2010 @ 00:36:

bij mij heeft het twee jaar geduurd, en nee er was niks misMaar jij hebt toch pcos? Dacht dat je dat ergens op het forum zei...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven