Nieuwe huisarts?
woensdag 25 augustus 2010 om 11:01
Hoi allemaal!
Ik heb een vraag. Nou ja, het gaat meer over mijn vriend.
Die woont namelijk al jaren in het dorp waar we nu zitten, maar hij heeft nog steeds geen huisarts hier. Ook nog niet dringend nodig gehad.
Zijn vorige huisarts zit in de stad waar hij tot 5 jaar geleden woonde, maar dat is hier meer dan een uur reizen vandaan. Hij kwam daar vroeger nooit, en zou volgensmij niet eens weten hoe die huisarts heet.
Nu wil hij graag naar een huisarts hier in het dorp, maar hoe regel je zoiets? Aangezien hij fulltime werkt en lange dagen maakt wil ik hem hier graag bij helpen, maar kan dat wel of moet hij het helemaal zelf regelen?
Bvd!
Ik heb een vraag. Nou ja, het gaat meer over mijn vriend.
Die woont namelijk al jaren in het dorp waar we nu zitten, maar hij heeft nog steeds geen huisarts hier. Ook nog niet dringend nodig gehad.
Zijn vorige huisarts zit in de stad waar hij tot 5 jaar geleden woonde, maar dat is hier meer dan een uur reizen vandaan. Hij kwam daar vroeger nooit, en zou volgensmij niet eens weten hoe die huisarts heet.
Nu wil hij graag naar een huisarts hier in het dorp, maar hoe regel je zoiets? Aangezien hij fulltime werkt en lange dagen maakt wil ik hem hier graag bij helpen, maar kan dat wel of moet hij het helemaal zelf regelen?
Bvd!
woensdag 25 augustus 2010 om 11:06
woensdag 25 augustus 2010 om 11:15
Ik moest ook een andere huisarts, ivm verhuizing. Heb ik dat gewoon vanaf mijn luie stoel, achter mijn bureau, op mijn werk geregeld. Dat kan jouw vriend dus ook zelf regelen. Ik heb even gebeld naar mijn ziektenkosten verzekeringsmaatschappij. Zij hebben wat namen van huisartsen en telefoonnummers opgegeven. Ik heb gebeld naar mijn nieuwe huisarts en me daar telefonisch ingeschreven. Vervolgens heb ik gebeld naar mijn oude huisarts. Zij hebben mijn medisch dossier doorgestuurd naar mijn nieuwe huisarts. Fluitje van een cent, zo gepiept.
woensdag 25 augustus 2010 om 11:35
quote:nogeensdan schreef op 25 augustus 2010 @ 11:17:
Makkelijkste is om dezelfde te nemen als jij.
Gewoon even bellen of hij erbij kan.
Ik denk dat hij toch zelf een telefoontje moet plegen naar zijn huidige HA ivm het dossier.Het is de vraag of hij zelf moet bellen, wel zo netjes, maar soms wordt het ook al op verzoek vd partner gedaan. Zo heb ik het met vriend geregeld. Je vriend kan kan ook even ene briefje met handtekening opsturen trouwens naar zijn oude huisarts.
Makkelijkste is om dezelfde te nemen als jij.
Gewoon even bellen of hij erbij kan.
Ik denk dat hij toch zelf een telefoontje moet plegen naar zijn huidige HA ivm het dossier.Het is de vraag of hij zelf moet bellen, wel zo netjes, maar soms wordt het ook al op verzoek vd partner gedaan. Zo heb ik het met vriend geregeld. Je vriend kan kan ook even ene briefje met handtekening opsturen trouwens naar zijn oude huisarts.
woensdag 25 augustus 2010 om 11:48
Dank jullie wel voor de antwoorden!
Als ik het goed begrijp is het wel nodig dat hij zich de naam van zijn oude huisarts herinnert voor de gegevens. Dat zal ik hem ten eerste eens vragen als hij thuis komt (en anders weet zijn moeder dat waarschijnlijk nog wel)
Ikzelf zit nog bij de huisarts van mijn geboorte dorp, dat is hier zo'n 4 km vandaan, geen idee of hij daar dan ook terecht kan maar vragen kan natuurlijk altijd
Gewoon een kwestie van wat telefoontjes dus, fijn
Als ik het goed begrijp is het wel nodig dat hij zich de naam van zijn oude huisarts herinnert voor de gegevens. Dat zal ik hem ten eerste eens vragen als hij thuis komt (en anders weet zijn moeder dat waarschijnlijk nog wel)
Ikzelf zit nog bij de huisarts van mijn geboorte dorp, dat is hier zo'n 4 km vandaan, geen idee of hij daar dan ook terecht kan maar vragen kan natuurlijk altijd
Gewoon een kwestie van wat telefoontjes dus, fijn
woensdag 25 augustus 2010 om 12:04
Magdalan, vaak moet je een huisarts in je woonplaats hebben. Een huisarts moet in geval van nood in tien minuten of een kwartier bij je thuis kunnen zijn. Die vier km naar het volgende dorp zal misschien nog wel kunnen, maar wat je vriend heeft (een huisarts op meer dan een uur rijden) dat is natuurlijk veel te ver weg. Niks aan de hand zolang je de huisarts niet nodig hebt, maar als je wel een noodgeval hebt, wie ga je dan bellen? Toch wel jouw huisarts waarschijnlijk!