Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Gele_Suikerspin schreef:
13-01-2019 11:48
Fijn lientje, dat het vandaag iets beter gaat.

Kun je niet tijdelijk ziekmelden bij je werk? Even op adem komen?
Inderdaad ja. Even bijkomen van de drukte. Je gaat continu maar door en echt rust heb je niet.
Alle reacties Link kopieren
Vrij nemen op het werk is geen optie.
Er zijn helaas geen vervangers voorhanden momenteel.

Nartjie, hopelijk zakt het straks wat af.

Lise ook beterschap.

Ik snap mijn geïrriteerde en depressieve bui van gisteren nu .
Een flink staaltje pms blijkbaar. Nog nooit eerder gehad. Maar toevallig dat ik schreef overgang? Ja dus!
Ben voor het eerst in 5 maanden weer ongesteld geworden.
Net als ik denk ervan af te zijn...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
We bedoelen niet vrij nemen lientje ;-)

Ziek melden is iets heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Laat je gezondheid altijd voor gaan. Zeker tegen over werk. Maar ik snap je ik dacht ook ziekmelden kan niet. Pas dan wel op, want overspannenheid/burn-out ligt dan op de loer.
Gele_Suikerspin schreef:
13-01-2019 14:38
Laat je gezondheid altijd voor gaan. Zeker tegen over werk. Maar ik snap je ik dacht ook ziekmelden kan niet. Pas dan wel op, want overspannenheid/burn-out ligt dan op de loer.
Ik sluit me hierbij aan.
Ik vond het vorig jaar ook moeilijk om me ziek te melden. Ik durfde niet, omdat we al personeelstekort hadden. En als ik me ziek zou melden, zou er weer een bekend gezicht minder zijn voor de bewoners. Toen ik eindelijk de moed had om me ziek te melden, voelde ik me nog niet gelijk beter. Dat kan natuurlijk ook niet, maar het zorgde er wel voor dat ik mijn rust nam.
lientje69 schreef:
13-01-2019 14:25
Vrij nemen op het werk is geen optie.
Er zijn helaas geen vervangers voorhanden momenteel.

Nartjie, hopelijk zakt het straks wat af.

Lise ook beterschap.

Ik snap mijn geïrriteerde en depressieve bui van gisteren nu .
Een flink staaltje pms blijkbaar. Nog nooit eerder gehad. Maar toevallig dat ik schreef overgang? Ja dus!
Ben voor het eerst in 5 maanden weer ongesteld geworden.
Net als ik denk ervan af te zijn...
Dank je. Het voelt bij mij inmiddels ook meer aan als pms dan als darmkrampen. Maar het zou vreemd zijn als ik ongesteld zou worden.

Jouw gezondheid gaat voor het ontbreken van vervanging op je werk. Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel, maar toch zul je echt aan jezelf moeten denken in deze.
Als je de boel op een rijtje zet, zal niemand je daarin tegenspreken den ik.
Ik ben zenuwachtig voor morgen. Ook man is er niet helemaal gerust op. We zijn bang dat de arts gaat zeggen dat ze uitbehandeld zijn.
Ik lees nu pas van je buikkrampen Lise. Beterschap. Gaat het inmiddels al wat beter?
Succes morgen!

Ik ben wat zenuwachtig voor morgen. Ik moet dan even naar de cardioloog, om er zeker van te zijn dat ik geen Marfan heb. Gelukkig moet ik er al vroeg zijn, en er gaat iemand mee. Aan de ene kant zie ik er tegenop, aan de andere kant vind ik het ook wel goede zaak dat er even een check wordt gedaan. Ook omdat hart en vaatziekten aan 1 kant van de familie zitten.

Daarna ga ik door naar werk, en dinsdag een-na laatste examen. Woensdag gelukkig vrij, dus dan even bijtanken. Dat zal dan wel nodig zijn.
Dat is ook spannend Kwebbel! Ik ga voor je duimen.

Inmiddels heb ik geen kramp meer, alleen nog een zeurende pijn in de onderbuik, alsof ik ongesteld zou moeten worden. Dat word ik alleen niet. Ik had het laatst ook al, maar minder heftig. Ik lig op de bank, EK schaatsen te kijken. Goed voor de rust.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje en Lise, sterkte voor morgen!

Ik voel me niet ziek. Ook niet overspannen. :proud:
Dus geen reden me ziek te melden.

Ik heb wel pijn nu.
Naast de gewone pijn. In mijn portomonee.
Wat kost verbouwen een bult geld.
De kinderen gaan van een slaapkamertje van 5 vierkante meter naar 30 vierkante meter. Dat is een behoorlijke vooruitgang.

We hebben nu het meeste materiaal binnen op behang voor dochters kamer na en wat gips en hout.
Dan van de zomer nog nieuwe kozijnen. Markiezen. Nieuw dak aan de achterzijde.
Watermeter verplaatsen op de legale manier ( buurman had dat illegaal gedaan ) en nog stucen buiten en schilderen. En nog een stuk schuur eraan.
Meerjaren project dus vrees ik.

We vervelen ons niet in elk geval :hyper:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Succes Kwebbel en Lise :hug:

Ik voel me niet goed, heb eten besteld. Wilde mee eten met begeleiding maar was zo overprikkeld vanmiddag dat ik maar afgezegd heb.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet fijn kohaku.
Hopelijk smaakt je eten je wel ondanks je overprikkeldheid.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Voor het eerst in tijden mijn spalk/brace of hoe je het ook noemt om

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
13-01-2019 19:10
Voor het eerst in tijden mijn spalk/brace of hoe je het ook noemt om

Afbeelding
Ziet er ingenieus uit nartjie. Helpt het wat?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik gebruik het voor pols en hand, voor als ze overbelast zijn. Heb jaren met pijn gelopen. Niemand wist wat het was. Toen geopereerd, was carpaal tunnel syndroom. Maar operatie hielp niet, want litteken blijft pijn doen als er iets zwaars aan pols hangt. Operatie was in 2000. Nu laat ik dan met dit ding even de boel rusten, want kan niet veel als ik om heb.

Dit typen is al lastig
Alle reacties Link kopieren
Oei sterkte dan nartjie.
Lekker op de bank dan maar even tv kijken of muziek luisteren .
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Sterkte morgen bij de arts, Kwebbel en Lise!

Kohaku even bijkomen is verstandig als je overprikkeld raakt.

Hetzelfde geldt voor je pols, Nartjie. Succes ook morgen met je gesprek met de spv’er.

Hier zijn we nog steeds druk met de vragen/eisen van de hypotheekverstrekker. Mán, ik had geen idee dat het zo veel tijd zou gaan kosten. Als we klaar zijn, hebben we wel een vakantie verdiend ;)
Succes morgen Nartjie.

Dank je wel Lientje en Doro.

Ik voel me weer wat beter gelukkig. Net even met man gepraat over de afspraak voor morgen zodat we ons verhaal en doel vooral, helder hebben.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte maar weer, Lise
Jij ook, Kwebbel

Ik heb ook tijden met zo'n spalk gelopen, Nartjie. Vond het wel erg prettig, vooral ook omdat je 'm kan verwijderen. Het gaf echt rust gaan m'n pols.
Later is nu
lise1985 schreef:
13-01-2019 20:32
Succes morgen Nartjie.

Dank je wel Lientje en Doro.

Ik voel me weer wat beter gelukkig. Net even met man gepraat over de afspraak voor morgen zodat we ons verhaal en doel vooral, helder hebben.

Super dat je man zo meeleeft met je! :heart:

Ik ga weer duimen. Goed doorvragen hoor! Laat je niet wegsturen voordat ál je vragen naar tevredenheid beantwoord zijn, voordat alles helemaal duidelijk is en alle scenario’s goed zijn doorgesproken.

Voor hem staat alleen zijn dagplanning op het spel, maar voor jou gaat het om je dagelijkse leven. Neem dus alle tijd die je nodig hebt.
Doro75 schreef:
13-01-2019 20:55
Super dat je man zo meeleeft met je! :heart:

Ik ga weer duimen. Goed doorvragen hoor! Laat je niet wegsturen voordat ál je vragen naar tevredenheid beantwoord zijn, voordat alles helemaal duidelijk is en alle scenario’s goed zijn doorgesproken.

Voor hem staat alleen zijn dagplanning op het spel, maar voor jou gaat het om je dagelijkse leven. Neem dus alle tijd die je nodig hebt.
Mooi omschreven ja.

En ja, ik ben wel blij met man, al liggen we soms ook wel overhoop over dit soort dingen. Zo vindt hij het moeilijk te begrijpen dat ik niet meer herstel en daarom zegt hij nog weleens dat dat wel zo is.
Lise: succes morgen!

Nartjie: ik had ook carpale tunnelsyndroom en bij mij heeft een ingreep wel geholpen. Alhoewel ik de laatste tijd wel weer wat klachten heb.
Succes morgen Kwebbeltje en Lise! :hug:

Ik heb ook zo’n brace. Mijn fibro veroorzaakt klachten die naar het schijnt erg op het carpale tunnelsyndroom lijken, als ik mijn fysio moet geloven. Ik heb het in beide handen/polsen en soms trekt de pijn helemaal door. Maar links is het ergste. Daar heb ik dan ook zo’n ding voor.

Ik heb ook een goedkope van Aliexpres, dat was drie keer niks. Hetgene wat je pols fixeert was van metaal. Wel handig als je een lastige kerel neer wil meppen tijdens het uitgaan maar verder een beetje overdreven en oncomfortabel..
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
13-01-2019 19:53


Hier zijn we nog steeds druk met de vragen/eisen van de hypotheekverstrekker. Mán, ik had geen idee dat het zo veel tijd zou gaan kosten. Als we klaar zijn, hebben we wel een vakantie verdiend ;)
Begin vorig jaar las je hier zeker nog niet mee Doro? :proud:
Dan had je van nabij de strijd om een hypotheek en de eindeloze stroom papierwerk via mijn verhalen kunnen volgen...
Word alweer moe als ik eraan terugdenk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
13-01-2019 21:59
Begin vorig jaar las je hier zeker nog niet mee Doro? :proud:
Dan had je van nabij de strijd om een hypotheek en de eindeloze stroom papierwerk via mijn verhalen kunnen volgen...
Word alweer moe als ik eraan terugdenk.
Ik weet het nog heel goed ja.
Ik had de strijd met de werkgever en was nog aan het werk, gedwongen weliswaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven