Nog steeds chronische pijnen

zaterdag 29 december 2018 om 22:05

dinsdag 22 januari 2019 om 10:53
Geen roze lucht gezien hier.
Maar van een fijn motsneeuwtje naar stevig doorsneeuwen. Er ligt hier al een flinke laag.
Ik moet nog meerdere keren de weg op vandaag.
Maar niet teveel gas geven dan.
Is gelukkig wel allemaal redelijk in de buurt, het zijn relatief korte ritjes. Dochter naar de bus brengen, bij oud buurman op bezoek in verzorgingshuis, dochter ophalen en vanavond twee keer heen en weer naar dochters vrijwilligerswerk. Áls dat doorgaat tenminste. Kan best zijn dat ze het aflassen ivm het slechte weer..
Maar van een fijn motsneeuwtje naar stevig doorsneeuwen. Er ligt hier al een flinke laag.
Ik moet nog meerdere keren de weg op vandaag.
Maar niet teveel gas geven dan.

Is gelukkig wel allemaal redelijk in de buurt, het zijn relatief korte ritjes. Dochter naar de bus brengen, bij oud buurman op bezoek in verzorgingshuis, dochter ophalen en vanavond twee keer heen en weer naar dochters vrijwilligerswerk. Áls dat doorgaat tenminste. Kan best zijn dat ze het aflassen ivm het slechte weer..
lientje69 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 10:58
0.38% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
dinsdag 22 januari 2019 om 11:00
Sterkte Hemke vandaag dan. Is toch niet pijnlijk zo'n scan dacht ik gelukkig?
Of vergis ik me daarin?
dinsdag 22 januari 2019 om 11:13
Welja, op het werk loopt het wat spaak, maar duimen zál ik!lientje69 schreef: ↑21-01-2019 22:15Nartjie, wat fijn fat dat kan met spv-er.
En hopelijk lukt de pomp woensdag wel dan.
Hoop dat ik zo wat kan slapen. Ben wat nerveus. Heeft te maken met datgene waarvoor geduimd moet worden maar het duurt denk ik nog wel tot februari voor ik daar meer van weet.
Kortom, ik hoop dat iedereen nog even een week of 1,5 wil duimen draaien voor me.![]()
(ik word nu ook wel nieuwsgierig

Later is nu
dinsdag 22 januari 2019 om 11:21
Hier hadden we ook een geweldige zonsopgang. De lucht was allerlei kleuren, van geel naar oranje, rood en roze. Geweldig. En dat weerspiegelde dan in het ijs van de plas voor de werkplek. We hebben er even van genoten.
Wel koud, trouwens.
Succes vandaag Yellow!
Hier nog geen sneeuw. Ben wel met de auto, want ik moest wat groots meenemen. En vanmiddag vrij genomen, want ik voel me helemaal niet fijn, gevoel van beginnende migraine die ik de kop in probeer te drukken. Vanavond ook druk, dus beter nu even vrij. Morgen, op m'n vrije dag, moet ik foto's nemen voor een stichting. Ook leuk
Wel koud, trouwens.
Succes vandaag Yellow!
Hier nog geen sneeuw. Ben wel met de auto, want ik moest wat groots meenemen. En vanmiddag vrij genomen, want ik voel me helemaal niet fijn, gevoel van beginnende migraine die ik de kop in probeer te drukken. Vanavond ook druk, dus beter nu even vrij. Morgen, op m'n vrije dag, moet ik foto's nemen voor een stichting. Ook leuk
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Later is nu

dinsdag 22 januari 2019 om 11:24
Lientje: fijn dat man voorlopig werk heeft. En bovendien werk dat hij leuk vindt.
Je zult er meer alleen voor staan thuis maar er zijn ook minder onverwachte klussen waarbij je moet assisteren.
En verder duim ik door!
Ik kan me vandaag nergens toe zetten. Vanmiddag heb ik een behandeling bij de tandarts en ik ben zo nerveus. Wat zal ik blij zijn als het klaar is.
Je zult er meer alleen voor staan thuis maar er zijn ook minder onverwachte klussen waarbij je moet assisteren.
En verder duim ik door!
Ik kan me vandaag nergens toe zetten. Vanmiddag heb ik een behandeling bij de tandarts en ik ben zo nerveus. Wat zal ik blij zijn als het klaar is.

dinsdag 22 januari 2019 om 11:33
Dat is dan vast goed nieuws Lientje!
Hier geen sneeuw, ook nog geen sneeuwige lucht.
Bij de md geweest. Even bijgepraat. Ze is nog steeds woest over het UWV gebeuren.
De krukken vindt ze een goed idee, al had ze nog liever een rollator. Ze had krukken staan dus even geoefend en we vinden beiden dat het lopen met krukken beter gaat dan zonder.
Nu gaat ze met vakantie dus ik zie haar pas weer over vier weken.
Hier geen sneeuw, ook nog geen sneeuwige lucht.
Bij de md geweest. Even bijgepraat. Ze is nog steeds woest over het UWV gebeuren.
De krukken vindt ze een goed idee, al had ze nog liever een rollator. Ze had krukken staan dus even geoefend en we vinden beiden dat het lopen met krukken beter gaat dan zonder.
Nu gaat ze met vakantie dus ik zie haar pas weer over vier weken.

dinsdag 22 januari 2019 om 11:51
Zij vond juist een rollator meer steun geven, en bovendien kun je daarop gaan zitten.Kwebbeltje91 schreef: ↑22-01-2019 11:43Is het niet zo dat je met een rollator juist in een verkeerde houding gaat lopen? Krukken zijn beter denk ik, inderdaad.
Maar ze begreep ook wel dat ik geen rollator wil.

dinsdag 22 januari 2019 om 11:53
Lijkt mij ook wel hoor. Dus ik neem vanmiddag de krukken van mijn oma mee. Voelt wel een beetje als een stap achteruit, moet ik zeggen.Kwebbeltje91 schreef: ↑22-01-2019 11:52Ja dat zitten is inderdaad wel een voordeel. Snap heel goed dat je geen rollator wilt.
Mij lijkt het, dat als je achter een rollator loopt, toch (onbewust) wat licht gebogen gaat lopen.

dinsdag 22 januari 2019 om 11:56
Whahaha. Dat was weer zo’n succes nummer dat ik boos de eerste hulp ben uitgelopen nadat de arts zijn stem tegen me ging verheffen omdat ik in paniek raakte, Ondertussen sprong mijn abces ook nog even open
.
Leuk, 3 verschillende artsen met allemaal een ander verhaal. Variërend van “ja het is extreem druk vandaag dus de kans dat je aan de beurt komt is heel klein” tot “Ooh maar het komt wel goed hoor” van zo’n prikassisente die zich vervolgens overal mee gaat bemoeien.
Eindconclusie ik mag me morgen om half 8 melden bij chirurgie ipv bij de SEH. En even mijn bil bekijken als het bloed eruit gutst doen ze niet.

Leuk, 3 verschillende artsen met allemaal een ander verhaal. Variërend van “ja het is extreem druk vandaag dus de kans dat je aan de beurt komt is heel klein” tot “Ooh maar het komt wel goed hoor” van zo’n prikassisente die zich vervolgens overal mee gaat bemoeien.
Eindconclusie ik mag me morgen om half 8 melden bij chirurgie ipv bij de SEH. En even mijn bil bekijken als het bloed eruit gutst doen ze niet.

dinsdag 22 januari 2019 om 12:06
Ja maar ik moet gewoon even rustig doen.

Zeg dat nou 10x in plaats van uit te leggen wat er gaat gebeuren en het komt vast helemaal goed.
NOT.

Ik vraag me wel af. Er zijn toch ook mensen NOG gekker dan ik. Hebben ze daar dan niks kalmerends of wat dan ook voor?
dinsdag 22 januari 2019 om 12:28
De kans dat je morgen een iets begripvollere arts treft is wat groter dan vandaag Yellow.
Op de spoedeisende hulp zijn ze allemaal wat doorgedraaid en inflexibel komt het mij tenminste voor.
Sterkte!
Dreamer, ik stuur het wel even via wordfeud waarvoor geduimd moet worden.
Op de spoedeisende hulp zijn ze allemaal wat doorgedraaid en inflexibel komt het mij tenminste voor.
Sterkte!

dinsdag 22 januari 2019 om 12:40
Ja dat hoop ik ook.lientje69 schreef: ↑22-01-2019 12:28De kans dat je morgen een iets begripvollere arts treft is wat groter dan vandaag Yellow.
Sterkte!![]()
Het ging een beetje echt mis op het punt dat ze zeiden dat de dokter meer uitleg zou komen geven en toen was er opeens geen dokter te bekennen en was er een heel opdringerige verpleegkundige die NU het infuus in mijn arm MOEST en zou zetten. Terwijl ik daar dus half in paniek op die bedplank lag..
Ze hebben ook haast natuurlijk. En ik snap wel dat hun denken van “die meid heeft pijn dus desnoods om 8 uur vanavond”. Maar sorry.. ik heb inderdaad pijn. Maar ik ben ook nog gek. Dus als jullie morgen om half 8 een bed klaar hebben staan op de juiste afdeling waar ze me wel mijn vragen af laten maken is dat voor MIJ echt beter. En ik ben toch echt degene die met die pijn loopt. Ik voel me nu echt weer een ongelofelijk zeikwijf.
Maar ik wilde bijvoorbeeld vragen hoe het zat met nuchter zijn en mijn medicijnen. En dan mag ik mijn zin niet eens afmaken. Na het nuchter zijn onderbreken ze me en krijg ik al als antwoord “ja daar is het infuus voor”. Maar het gaat me om mijn maag jongens, en dat ik heel veel buikpijn krijg als ik mijn pillen op een lege buik neem, en ik zonder nog verder in paniek ga raken.

dinsdag 22 januari 2019 om 12:47
Ach Yellow, wat een ellende weer. Ik denk ook dat je morgen, op de juiste afdeling, beter af bent.YellowLemon schreef: ↑22-01-2019 12:40Ja dat hoop ik ook.
Het ging een beetje echt mis op het punt dat ze zeiden dat de dokter meer uitleg zou komen geven en toen was er opeens geen dokter te bekennen en was er een heel opdringerige verpleegkundige die NU het infuus in mijn arm MOEST en zou zetten. Terwijl ik daar dus half in paniek op die bedplank lag..
Ze hebben ook haast natuurlijk. En ik snap wel dat hun denken van “die meid heeft pijn dus desnoods om 8 uur vanavond”. Maar sorry.. ik heb inderdaad pijn. Maar ik ben ook nog gek. Dus als jullie morgen om half 8 een bed klaar hebben staan op de juiste afdeling waar ze me wel mijn vragen af laten maken is dat voor MIJ echt beter. En ik ben toch echt degene die met die pijn loopt. Ik voel me nu echt weer een ongelofelijk zeikwijf.
Maar ik wilde bijvoorbeeld vragen hoe het zat met nuchter zijn en mijn medicijnen. En dan mag ik mijn zin niet eens afmaken. Na het nuchter zijn onderbreken ze me en krijg ik al als antwoord “ja daar is het infuus voor”. Maar het gaat me om mijn maag jongens, en dat ik heel veel buikpijn krijg als ik mijn pillen op een lege buik neem, en ik zonder nog verder in paniek ga raken.
Ik ben ook snel paniekerig en er is in de zorg geen tijd om dan een beetje extra aandacht of geruststelling te krijgen.
Dikke knuffel!

dinsdag 22 januari 2019 om 12:52
Dit inderdaad ja. Ik vind het één grote horkenafdeling, de SEH.

dinsdag 22 januari 2019 om 12:53
Wat een toestand, Yellow
Je zou inderdaad denken dat je niet de eerste bent die in paniek raakt op de eerste hulp en dat ze daar met (flink!) wat meer compassie mee om zouden moeten kunnen gaan. Vervelend voor je dat je dit moest meemaken.
Ik zou het morgen bij het begin meteen zeggen. Dat je in paniek kunt raken en daarom graag rustig eea uitgelegd krijgt en eerst antwoord wil krijgen op al je vragen, voor ze iets gaan doen bij je. Is natuurlijk de omgekeerde wereld dat je daarom moet vragen, want dat zouden ze altijd moeten doen.

Je zou inderdaad denken dat je niet de eerste bent die in paniek raakt op de eerste hulp en dat ze daar met (flink!) wat meer compassie mee om zouden moeten kunnen gaan. Vervelend voor je dat je dit moest meemaken.
Ik zou het morgen bij het begin meteen zeggen. Dat je in paniek kunt raken en daarom graag rustig eea uitgelegd krijgt en eerst antwoord wil krijgen op al je vragen, voor ze iets gaan doen bij je. Is natuurlijk de omgekeerde wereld dat je daarom moet vragen, want dat zouden ze altijd moeten doen.

dinsdag 22 januari 2019 om 13:06
Oh dat vind ik wel een hele goede tip van je. Niet alleen zeggen dat ik last heb van die paniek, maar ook aangeven wat het helpt voorkomen, dat had ik vandaag niet gedaan. Dankje.Doro75 schreef: ↑22-01-2019 12:53Wat een toestand, Yellow![]()

dinsdag 22 januari 2019 om 14:26
Yellow,het is hardstikke rot om in paniek te raken en dan geen begrip of gehoor te krijgen van het personeel.
Toen ik mijn enkel brak en ik hier in NL geopereerd moest worden, heb ik op de SEH direct gezegd, ik heb PTTS.
Dit is ook met grote letters op mijn dossier geschreven, bij elke handeling, van welke zorgverlener ook, heb ik het dossier aan aan gegeven en op de letters getikt.
Tot in de operatiekamer toe is er door iedereen met begrip op gereageerd, altijd uitleg, rustig benaderd, ook met de ruggenprik, waarbij ze je vast houden .
Ik heb geleerd, wees duidelijk, zeg wat je hebt, PTTS is niks om je voor te schamen.
Vandaag ook met de scan, weer heel rustig met duidelijke uitleg.
Het kan dus ook heel anders.
Leg uit, maak een papier, schrijf er op ,ik heb PTTS ,ik ga panieken, en houd ze die voor hun neus
Sterkte voor morgen, het is knudde als er een vreemde aan je lichaam zit.
Soms kom je er niet onderuit
Toen ik mijn enkel brak en ik hier in NL geopereerd moest worden, heb ik op de SEH direct gezegd, ik heb PTTS.
Dit is ook met grote letters op mijn dossier geschreven, bij elke handeling, van welke zorgverlener ook, heb ik het dossier aan aan gegeven en op de letters getikt.
Tot in de operatiekamer toe is er door iedereen met begrip op gereageerd, altijd uitleg, rustig benaderd, ook met de ruggenprik, waarbij ze je vast houden .
Ik heb geleerd, wees duidelijk, zeg wat je hebt, PTTS is niks om je voor te schamen.
Vandaag ook met de scan, weer heel rustig met duidelijke uitleg.
Het kan dus ook heel anders.
Leg uit, maak een papier, schrijf er op ,ik heb PTTS ,ik ga panieken, en houd ze die voor hun neus
Sterkte voor morgen, het is knudde als er een vreemde aan je lichaam zit.
Soms kom je er niet onderuit