Gezondheid alle pijlers

Noodvulling

15-11-2013 18:31 18 berichten
Update 4-12-13.

Zie onderaan voor mijn vraag..

Thnx!

Hoi Viva-forummers!

Ik heb afgelopen woensdag een (gelukkig) pijnloos eerste deel van een wortelkanaalbehandeling gehad. Na het "dood maken" van de zenuw, is er een medicament in gespoten wat afgedekt is met een noodvulling.

Na het plaatsen van die noodvulling is er bij vermeld dat deze eerst een half uur moest "uitharden" en dat deze een klein beetje kon afbrokkelen op den duur.

Nu heb ik vanaf het begin echter sowieso al het gevoel gehad dat deze vulling heel broos was en dat deze de twee weken niet zou uitzitten.

Ik heb alles geprobeerd alleen met mijn "goede" kant te kauwen wat opzich wel lukt.

Nu voelde ik toenstraks aan de vulling en tot mijn schrik was deze bijna weg. De vulling ligt nu nog vlak met de rand van het tandvlees of zelfs al een stukje erin. De niet weggeboorde randen van mijn kies staan dus als een iel randje omhoog. Niet echt stevig dus.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ook een noodvulling hebben gehad en dit herkennen. Is het normaal dat deze noodvulling zo ver afbrokkeld of is dit echt niet zoals een noodvulling hoort te zijn?
Nee, dat lijkt me nieut normaal. Maandag ff de tandarts bellen.
Dat dacht ik dus al.

Nu kan ik eventueel ook morgen de weekend-tandarts bellen, maar weet niet of het daar urgent genoeg voor is.

Iets zegt me van wel, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik me aanstel..

Kan ik de eventuele kosten van een weekend-tandarts ook verhalen bij mijn gewone tandarts? Omdat zij iets aangebracht hebben wat niet doet wat het moet doen? Iemand nog enig idee?
Geen idee, maar als je niet krom ligt van de pijn, komt een weekendtandarts hier niet voor opdraven.
Ik zit even hard na te denken maar volgens mij was ik daar ook een beetje bezorgd om, dat ie noodvulling het niet zou houden. Ja, er bleef ook een beetje over, voor mijn gevoel flinterdun. Maar dat hield het wel gewoon tot de afspraak.

Beelicious hier op het forum zal het denk ik wel weten!
Alle reacties Link kopieren
En Summerdance zit ook in die business.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Daar ben ik

Het zou een beetje zonde zijn als je daarvoor naar een weekendtandarts gaat, denk aan de weekendtoeslag

Een noodvulling is ook broos materiaan (ik gok zomaar dat het cavit is geweest) Dat pulk je er eigenlijk zo uit.

Als je geen pijn hebt, gewoon lekker laten zitten en maandag even de tandarts bellen.

Die zet er weer een nieuwe noodvulling in/op
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dan hoop ik dat zij nog even komen buurten om mij toch enigszins gerust te stellen! Ben er nog helemaal zeker onder namelijk!

Thnx tot zo ver!

Edit:

Daar ben je al! Haha

Oké, weekend-tandarts wordt het dus niet. Maar, die "randjes" kies die omhoog staan, zijn die wel sterk genoeg? M.a.w., kan ik gewoon wel met beide kanten kauwen?
Laat ik het zo zeggen, ik zou er geen spareribs mee gaan eten

Of noten mee gaan kraken

Gewoon een beetje met beleid, en de kies een beetje ontzien
Oké, merci!

Ik laat de pepernoten dus wel even staan dit weekend! Haha

Maandag maar even kijken of de tandarts 's ochtends een plekje heeft en hopen dat het dan blijft zitten tot deel twee van mijn wortelkanaalbehandeling. Kijk er nu al naar uit, NOT!
Succes!

Mocht je wel pijn krijgen, dan kan je altijd in het weekend even bellen naar de spoed tandarts.

Fijn weekend
Nog een laatste vraagje..

Kan ik dat vanavond wel gewoon poetsen? Of poets ik dan het laatste beetje vulling wat er zit ook weg?

Fijn weekend allen!
Ja hoor, je kan gewoon poetsen

Doe alleen daar maar even niet flossen en stokeren
Vaak zit de noodvulling er in de diepte nog wel wat in
Kom even checken hoor, zit alles nog op zijn plek?
Hee wat lief!

Ja, alles zit nog op z'n plek.

Net me (grapje, mijn!) vriend even een foto laten maken van mijn kies, voor zover mogelijk. Volgens mij zit alles nog wel zoals hoort. Denk dat dat wat af kon brokkelen afgebrokkeld is en dat dit gewoon de kies afgesloten houdt tegen bacteriën etc.

Morgen toch even voor de zekerheid de tandarts bellen en even overleggen. Maar denk dat dit zo wel blijft zitten voor twee weken!

Fijn weekend nog!
Even up met een vraag!

Ik heb ondertussen deel twee van de wortelkanaalbehandeling gehad en er zit nu een gewone vulling in. Er is wat zeurende napijn geweest maar die was na een dag wel weg..

Ik heb nu alleen veel last met kou en warmte op die kies. Alles wat ik eet trekt door die kies.. Eigenlijk geen pretje. Heb nu meer last van die kies dan voor de WKB..

Is dit normaal? Is dit de zenuw die aan het afsterven is of is de vulling "lek"?

Iemand ideeën wat het kan zijn?
Ik heb dat gevoel altijd (nouja, de sporadische keren dat er een vulling vervangen moet worden ) als er een nieuwe vulling is geplaatst. Dat wordt later minder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven