nooit goede ontlasting
donderdag 31 mei 2018 om 16:22
Ons zoontje van 3 jaar is heel erg mager, zit echt in de onderste curve met gewicht de -2.5 lijn. Dit is altijd al zo geweest. Het is ook een erg moeilijke eter. We zijn hiervoor al lang onder controle van de kinderarts in het ziekenhuis. We krijgen voornamelijk tips over het eetgedrag van ons zoontje. Verder wordt er gekeken of zijn gewicht niet te ver af zakt.
De arts zegt nu dat er niets aan de hand is. Mijn zoontje is gewoon mager en tenger. De -2.5 lijn hoort bij hem.
Nu is het zo dat hij ook nooit normale ontlasting heeft. Of echt diarree of brijachtige poep. Maar een normaal drolletje legt hij nooit. Ook is dit altijd binnen het half uur als hij gegeten heeft. Nu lijkt het mij dat de grootste oorzaak van zijn ondergewicht de ontlasting is. Als ik 3x per dag diarree of slechte ontlasting heb kom ik ook niet aan. We hebben dit altijd aangegeven maar er wordt niets mee gedaan. De arts zegt dat het niet normaal is maar ze gaan er niets mee doen. Er worden geen onderzoeken gedaan.
Moet ik nu maar meegaan met wat de arts zegt en denken: het hoort bij hem? Of zouden jullie voor een second opinion gaan? Er is nooit gekeken naar de oorzaak van zijn slechte ontlasting. Voor hetzelfde geld is er wel degelijk iets aan de hand met bv zijn darmen.
Wat zouden jullie doen?
De arts zegt nu dat er niets aan de hand is. Mijn zoontje is gewoon mager en tenger. De -2.5 lijn hoort bij hem.
Nu is het zo dat hij ook nooit normale ontlasting heeft. Of echt diarree of brijachtige poep. Maar een normaal drolletje legt hij nooit. Ook is dit altijd binnen het half uur als hij gegeten heeft. Nu lijkt het mij dat de grootste oorzaak van zijn ondergewicht de ontlasting is. Als ik 3x per dag diarree of slechte ontlasting heb kom ik ook niet aan. We hebben dit altijd aangegeven maar er wordt niets mee gedaan. De arts zegt dat het niet normaal is maar ze gaan er niets mee doen. Er worden geen onderzoeken gedaan.
Moet ik nu maar meegaan met wat de arts zegt en denken: het hoort bij hem? Of zouden jullie voor een second opinion gaan? Er is nooit gekeken naar de oorzaak van zijn slechte ontlasting. Voor hetzelfde geld is er wel degelijk iets aan de hand met bv zijn darmen.
Wat zouden jullie doen?
donderdag 31 mei 2018 om 18:00
Die van mij is 14 maanden, eet als een bouwvakker en komt niet op de 0 terecht. Ze volgt echt vanaf de geboorte al haar eigen lijntje in de -.yogonaise schreef: ↑31-05-2018 17:18Dat vind ik het lastige eraan. Verder doet hij het prima. En als hij verder normale ontlasting had zou ik het makkelijker accepteren dat het nu eenmaal een klein en tenger kindje is. Maar door die ontlasting twijfel ik of er toch niet iets aan de hand is. Als je niet extreem te weinig binnen krijgt, kom je dan echt in de alleronderste groeicurve? Ik weet het niet.
Is overigens prima verder. Alleen als ze echt ziek is check ik wat vaker op groei, maar daar hebben ze de inloop voor uitgevonden.
donderdag 31 mei 2018 om 18:08
Tja, stel dat een second opinion hetzelfde oplevert, geloof je het dan?
Of mss komt er wel iets heel anders uit, kun je daar de kinderarts lekker mee om de oren slaan.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 31 mei 2018 om 18:13
Ja, dat kan prima en heb ik vaker (beroepsmatig) gezien. Ik zat zelf trouwens toen ik klein was (was wel prematuur) standaard op de -2. Moest daar vaker voor terug naar het consultatiebureau... Maar het betekende niets, ik ben gewoon tenger. Dus dat argument van je is en blijft niet zo relevant.
Ook krijg je geen ondergewicht door hoe je ontlasting is. Volgens mij is dat in je vorige topic ook al uitgelegd.
Zou je een second opinion überhaupt geloven? Je blijft namelijk zo vasthouden aan je ideeën en overtuigingen, maar gaat hier kennelijk niet achteraan... Als je zo twijfelt aan wat de artsen zeggen en je geen vertrouwen in ze hebt, vraag je een second opinion aan. Als daar hetzelfde uitkomt als wat de huidige artsen zeggen; laat het dan echt los en vaar op hoe je kind het doet en zich ontwikkelt. Meer smaken zijn er denk ik niet.
donderdag 31 mei 2018 om 19:26
[quote=esther55 post_id=28581273 time=1527785470 user_id=120585]
Ik had zo snel mogelijk gestart met een probiotica. B0nus@n d@rm0c@re inf@ntes is een goede voor kinderen.
Daarnaast had ik naar iemand gegaan die een poeponderzoek kan doen en met je meedenkt. Via een pb kan ik wel iemand aanraden.
[/quote
Een alternatief zeker
To : blijf aub het reguliere traject volgen
Ik had zo snel mogelijk gestart met een probiotica. B0nus@n d@rm0c@re inf@ntes is een goede voor kinderen.
Daarnaast had ik naar iemand gegaan die een poeponderzoek kan doen en met je meedenkt. Via een pb kan ik wel iemand aanraden.
[/quote
Een alternatief zeker
To : blijf aub het reguliere traject volgen
donderdag 31 mei 2018 om 19:36
donderdag 31 mei 2018 om 20:38
donderdag 31 mei 2018 om 20:39
In dat geval: gewoon doen. Dan is de onzekerheid voorbij.yogonaise schreef: ↑31-05-2018 20:38Omdat we worden afgeschilderd als overbezorgd en zeuren twijfel ik heel erg. Ik voel me echt bezwaard om bv een 2nd opinion te laten doen.
Als bij een andere arts dezelfde conclusie wordt getrokken dan is het ook goed. Dan kan ik het wel loslaten. Nu blijft de twijfel steeds.
donderdag 31 mei 2018 om 21:50
Kaart gewoon bij je eigen kinderarts dan aa n dat je er niet gerust op bent,en dat je graag verder onderzoek wilt. Mag hij jullie niet weigeren.yogonaise schreef: ↑31-05-2018 20:38Omdat we worden afgeschilderd als overbezorgd en zeuren twijfel ik heel erg. Ik voel me echt bezwaard om bv een 2nd opinion te laten doen.
Als bij een andere arts dezelfde conclusie wordt getrokken dan is het ook goed. Dan kan ik het wel loslaten. Nu blijft de twijfel steeds.
Wat kan er op tegen zijn om,wat ontlasting eens na te laten kijken.
Heb ooit eens ook met een arts te maken gehad die het allemaal wel wist. En die ook maar met veel moeite een verdere verwijzing wou doorsturen.
donderdag 31 mei 2018 om 21:56
donderdag 31 mei 2018 om 23:50
Daar hebben we ook aan gedacht. Er is op ons verzoek bloed geprikt. Maar dat was alleen op antistoffen en die zijn niet in het bloed gevonden. Voor de arts is het nu afgehandeld, ons zoontje heeft geen coeliakie volgens hem. Maar nu blijkt dat er niet alleen op antistoffen geprikt had moeten worden maar ook op het gen. Dat is nooit gebeurd. Als je wel het gen hebt maar geen antistoffen, is er een kleine kans dat je toch wel coeliakie hebt. Eigenlijk is het dus niet afgesloten, hij kan nog steeds gewoon coeliakie hebben.Frietmetmayo schreef: ↑31-05-2018 21:56Zoontje van een vriendin had dit ook. Volgens arts ook niks aan de hand en hoorde dit bij zoon. Na lang aandringen van vriendin een paar extra onderzoek ( waaronder bloed) en bleek zoon gluten allergie te hebben. Nu wet hij glutenvrije en groeit en komt aan.
We zijn een tijd terug op eigen houtje met gv dieet gestart nadat er geen antistoffen waren gevonden. Meteen had hij normale ontlasting ook minder vaak per dag. Maar na een paar dagen kwam de slechte ontlasting weer terug.
We zouden graag naar een mld arts gaan die eens goed kijkt. Ook naar het gen, maar sowieso. Het hoeft geen coeliakie te zijn. Het kan ook iets anders zijn. En als die mld arts dezelfde mening heeft dat er niets is, dan is het ook goed. Dan kan ik het wel loslaten.
donderdag 31 mei 2018 om 23:53
Gezonde dingen eet hij wel zoals brood met normaal beleg. Fruit eet hij ook elke dag. Alleen groenten eet hij niet. Vanuit het ziekenhuis nu de tip om het eten van groenten te stimuleren door een stuk koek te beloven als hij groenten eet. Ik vind dat ook geen goede methode.
Chocomel, snoep en chips krijgt hij zelden. Soms wel een koek maar over het algemeen valt het wel mee met snoep enz.
vrijdag 1 juni 2018 om 00:42
Groente is toch ook wel belangrijk, vind hij schijfjes komkommer of tomaat op een boterham kaas lekker? En smoothies van Turkse of Griekse yoghurt die met 10% vet met wat vers sinaasappelsap en bv aardbeien, peer? Of groentensoep, desnoods door de blender.yogonaise schreef: ↑31-05-2018 23:53Gezonde dingen eet hij wel zoals brood met normaal beleg. Fruit eet hij ook elke dag. Alleen groenten eet hij niet. Vanuit het ziekenhuis nu de tip om het eten van groenten te stimuleren door een stuk koek te beloven als hij groenten eet. Ik vind dat ook geen goede methode.
Chocomel, snoep en chips krijgt hij zelden. Soms wel een koek maar over het algemeen valt het wel mee met snoep enz.
Kan zijn dat hij te weinig vezels binnenkrijgt en als hij wel een worteltje wegknabbelt of zo'n sapje dat toch wel veel verschil maakt.
Tenminste, bij een kindje waar ik weleens op pas (ook een tenger kind van nature) ging het opeens stukken beter toen ze dat kreeg aangeboden.
O ja ook wel iets om aan te denken: dat kindje bleek niet tegen aspartaam te kunnen.. en was gek op allerlei limonade zoals Fanta-light, siroop light, jam het zit in veel zoetige producten. Staat er ook op: kan diarree veroorzaken en voor zo'n kleintje is het al snel veel (lijkt me, niet echt verstand van maar of je nou 25 kilo weegt of 90 zal echt wel schelen
Ik hoop dat het snel goed gaat en met warm weer is watermeloensap (meloen in de blender, klaar) ook lekker én gezond.
Venkelthee met een lepeltje honing (koud ook lekker) dronk dat kindje ook graag trouwens.
Zou mooi zijn als het gewoon overgaat, steeds naar de dokter lijkt me ook geen pretje voor iedereen.
vrijdag 1 juni 2018 om 07:06
Helaas gaat het niet zo makkelijk. Alles met stukjes eet hij niet. Met heel veel moeite eet hij 1 stukje komkommer. Alles wat er anders uit ziet of bv vliesjes bevat hoeft hij niet. Elke dag weer alles uit de kast halen om een stukje groente te laten eten of een stukje fruit. Hij eet 1 bepaald stuk fruit en alles wat afwijkt niet. Het is heel vermoeiend.