Gezondheid alle pijlers

nooit goede ontlasting

31-05-2018 16:22 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons zoontje van 3 jaar is heel erg mager, zit echt in de onderste curve met gewicht de -2.5 lijn. Dit is altijd al zo geweest. Het is ook een erg moeilijke eter. We zijn hiervoor al lang onder controle van de kinderarts in het ziekenhuis. We krijgen voornamelijk tips over het eetgedrag van ons zoontje. Verder wordt er gekeken of zijn gewicht niet te ver af zakt.
De arts zegt nu dat er niets aan de hand is. Mijn zoontje is gewoon mager en tenger. De -2.5 lijn hoort bij hem.
Nu is het zo dat hij ook nooit normale ontlasting heeft. Of echt diarree of brijachtige poep. Maar een normaal drolletje legt hij nooit. Ook is dit altijd binnen het half uur als hij gegeten heeft. Nu lijkt het mij dat de grootste oorzaak van zijn ondergewicht de ontlasting is. Als ik 3x per dag diarree of slechte ontlasting heb kom ik ook niet aan. We hebben dit altijd aangegeven maar er wordt niets mee gedaan. De arts zegt dat het niet normaal is maar ze gaan er niets mee doen. Er worden geen onderzoeken gedaan.

Moet ik nu maar meegaan met wat de arts zegt en denken: het hoort bij hem? Of zouden jullie voor een second opinion gaan? Er is nooit gekeken naar de oorzaak van zijn slechte ontlasting. Voor hetzelfde geld is er wel degelijk iets aan de hand met bv zijn darmen.

Wat zouden jullie doen?
Misschien zou je kunnen stoppen met suiker te geven, dan komt het met de achterkant vaak wel weer goed.
ALs je je zorgen maakt, zou ik zeker op een second opinion aandringen
Brijachtige ontlasting lijkt me nog niet zo'n punt, diarree wel.
Maar als je het aangeeft en de kinderarts daar verder geen probleem in ziet moet je dat dus ofwel loslaten, of een second opinion aanvragen.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Dit topic heb je een tijd terug ook geopend toch? Dat, of er is een zo goed als identiek topic geweest.
Koffiehagedis schreef:
31-05-2018 16:39
Dit topic heb je een tijd terug ook geopend toch? Dat, of er is een zo goed als identiek topic geweest.
Ik was al aan het loepen, want ik dacht het ook eerder gelezen te hebben.
Je kan ook een verwijsbrief vragen voor een uitgebreide allergietest, wie weet voer je hem wel zaken waar hij helemaal niet tegen kan.
Dat vorige topic ging niet over het vragen van een 2nd opinion. Maar ging echt over gv dieet.

Er worden geen onderzoeken gedaan is er gezegd, dus ook geen allergie testen.
Ik heb je vorige topic even bekeken, maar dat ging niet alleen over glutenvrij, maar ook over jouw angsten n.a.v. wat je op Google gevonden had.
Heb je daarover gesproken met de kinderarts?
En waarom worden er geen allergietesten gedaan?
Volgens de arts is er niets aan de hand. Daarom geen onderzoeken.

Nu vraag ik me dus af of we toch beter is een 2nd opinion te doen.
yogonaise schreef:
31-05-2018 16:49
Volgens de arts is er niets aan de hand. Daarom geen onderzoeken.

Nu vraag ik me dus af of we toch beter is een 2nd opinion te doen.
Tja, dan zijn er twee mogelijkheden: of je arts heeft gelijk en jij maakt je te druk, of je arts onderschat het probleem en dan is een second opinion handig.
Ik ben toch wel benieuwd wat de arts als oorzaak ziet van het ondergewicht?
puur eetgedrag van ons zoontje.

Ik betwijfel het. Het is al eens uitgerekend. Hij kreeg toen 150 calorieën te weinig binnen per dag. Dat is niet extreem weinig. We proberen hem nu wat meer calorieën binnen te laten krijgen. Nu is hij weer wat aangekomen en zit nu dus weer op de -2.5 lijn. (Hij zat er eerst wat onder). Maar kom je echt in de alleronderste lijn van de curve als je iets te weinig calorieën binnen krijgt? Het lijkt mij meer komen door slechte ontlasting meerdere keren per dag. Maar hier wordt dus niet naar gekeken.
yogonaise schreef:
31-05-2018 16:45
Dat vorige topic ging niet over het vragen van een 2nd opinion. Maar ging echt over gv dieet.

Er worden geen onderzoeken gedaan is er gezegd, dus ook geen allergie testen.
Voor zo'n verwijsbrief moet je bij de huisarts zijn hè. Is deze ook zo eigenwijs?
Vraag een second opinion, 3 x per dag diarree of brijachtige ontlasting lijkt me niet ok. Heeft hij geen buikpijn erbij?
Dikkoppie schreef:
31-05-2018 17:01
Vraag een second opinion, 3 x per dag diarree of brijachtige ontlasting lijkt me niet ok. Heeft hij geen buikpijn erbij?
Soms zegt hij dat, maar niet zo vaak. De arts zegt dan: ja je weet niet of het echt buikpijn is, of bv honger.
Cateautje schreef:
31-05-2018 17:00
Voor zo'n verwijsbrief moet je bij de huisarts zijn hè. Is deze ook zo eigenwijs?
Dank voor de tip.

We denken eraan om bij de huisarts een verwijzing naar een maag darm leverarts te vragen. We zitten nu bij een algemene kinderarts
Is de ontlasting nooit getest? TFT test op parasieten etc.
Mijn dochter klaagde ook vaak over buikpijn en had diarree of brij.....bleek een parasiet te zijn. De buikpijn kwam vooral van de parasiet.
is wel getest op parasieten maar daar kwam niets uit.
yogonaise schreef:
31-05-2018 17:04
Dank voor de tip.

We denken eraan om bij de huisarts een verwijzing naar een maag darm leverarts te vragen. We zitten nu bij een algemene kinderarts
En wat houdt je tegen?
Als je de kinderarts niet vertrouwt in zijn/haar aanpak dan had ik allang bij de huisarts gezeten om een second opinion te regelen.
Sterkte ermee en idd goede tip van Cateautje!
Solomio schreef:
31-05-2018 17:06
En wat houdt je tegen?
Als je de kinderarts niet vertrouwt in zijn/haar aanpak dan had ik allang bij de huisarts gezeten om een second opinion te regelen.
We worden afgeschilderd als overbezorgde ouders. Dat er niets aan de hand is maar wij zelf drama maken. Dan ga je toch twijfelen of je het allemaal zo verkeerd ziet.
Als jij het niet vertrouwd is een seconde opinion het enige wat je rust gaat brengen. Je hebt het recht, maak er dan gebruik van.

Overigens val ik zelf niet af van welke ontlasting ook. Van te weinig binnenkrijgen val je ook zeker af.
Alleen als zoon al van geboorte af aan op de -2,5 zit dan zal dat wellicht bij hem horen. Heb de - hier bij dochter inmiddels geaccepteerd. De -&+ maken de gemiddelde. En zolang kind vrolijk is, groeit, ontwikkeld..

Maar nogmaals, als jij die second opinion wil... dan doen.. dan weet je het zeker.
little_angel89 schreef:
31-05-2018 17:11
Als jij het niet vertrouwd is een seconde opinion het enige wat je rust gaat brengen. Je hebt het recht, maak er dan gebruik van.

Overigens val ik zelf niet af van welke ontlasting ook. Van te weinig binnenkrijgen val je ook zeker af.
Alleen als zoon al van geboorte af aan op de -2,5 zit dan zal dat wellicht bij hem horen. Heb de - hier bij dochter inmiddels geaccepteerd. De -&+ maken de gemiddelde. En zolang kind vrolijk is, groeit, ontwikkeld..

Maar nogmaals, als jij die second opinion wil... dan doen.. dan weet je het zeker.
Dat vind ik het lastige eraan. Verder doet hij het prima. En als hij verder normale ontlasting had zou ik het makkelijker accepteren dat het nu eenmaal een klein en tenger kindje is. Maar door die ontlasting twijfel ik of er toch niet iets aan de hand is. Als je niet extreem te weinig binnen krijgt, kom je dan echt in de alleronderste groeicurve? Ik weet het niet.
Je kunt toch terug gaan naar de huisarts dat het je niet lekker zit en dat je je niet kan vinden in de mening van de kinderarts. Hij kan allergisch zijn ook kan je een potje met wat ontlasting erin laten opsturen. IK zou het er niet bij laten zitten word je alleen maar onrustiger van.
Ik zou het eerst bespreekbaar maken met de kinderarts, mogelijk kunnen zij je intern ook doorverwijzen, hoeft niet perse via de huisarts.

Als je dat niet wil, of de kinderarts geeft geen doorverwijzing, dan kan je naar de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven