Gezondheid alle pijlers

novasure, volgende dag aan het werk?

04-02-2013 11:45 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames( die een novasure behandeling ondergingen)

Konden jullie dezelfde dag of de volgende dag aan het werk, of moet rekening houden met een langere herstel periode?
Dat is heel verschillend.

Normaal gesproken kan je de volgende dag alles weer maar soms duurt het drie weken voordat je je weer goed voelt.

Ik had drie weken last maar dat kwam achteraf gezien omdat ik helemaal geen novasure mocht hebben eigenlijk.

Maar normaal is het niet heel pijnlijk en is een dagje bank voldoende.
BAM wat vreemd, mag ik vragen wanneer je geen novasure mag hebben?

( ik ga die dag vrijnemen)
Als je metalen klemmetjes om je eileiders hebt is dat hete gedoe niet zo geschikt. AUW!
quote:_BAM_ schreef op 04 februari 2013 @ 12:05:

Als je metalen klemmetjes om je eileiders hebt is dat hete gedoe niet zo geschikt. AUW!Of veertjes, dan kan het ook niet. Het eigenlijk alleen als je een siliconen plug in je eileiders hebt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hee, dat is toevallig. Ik krijg volgende maand ook een novasure en vroeg mij dit ook af. Heb voor de zekerheid de dag erna vrij genomen. Ik doe vrij zwaar lichamelijk werk in de zorg en vond het niet zo slim daar de dag erna alweer mee te beginnen.
BAM dat is echt niet fijn!!( kan ik mij voorstellen)

Bedankt voor jullie reactie en anaisnin... Veel succes, ik verheug mij erg op het resultaat van de behandeling.
Volgende dag werken?? Nou nee... Hier niet

Ik heb drie weken geleden de combi laparoscopische sterilisatie (klemmetjes) en nova sure onder narcose gehad. Nadien toch 1,5 week ontzettende buikpijn gehad! Soort menstruatiekramp maar dan continu en veel heftiger. Na 1,5 wk ben ik weer gaan werken, al dat zitten en heen en weer lopen was nog niet comfortabel maar al wel te doen.

Nu na 3 weken is alles helemaal weg en wandel ik ook weer blij met de hond, ik ga weer paardrijden en dansen etc. Het gaat wel over. Alleen bij mij niet zo snel... Ben nu wel van alles in 1 keer af

TO, heb je de combinatie overwogen? Met een Nova Sure mag je nooit meer zwanger worden. NS schijnt ook wel pijnlijk te kunnen zijn. Ik was iig blij dat ik onder zeil was
Poesiepoes, combi is niet nodig voor mij.(man is gesteriliseerd)

Wat heftig dat jij, net als BAM zolang last hebt gehad.

Sta ervan te kijken...

Maar fijn om te horen dat je nu overal vanaf bent.
Achteraf is het het wel waard hoor... Je moet er alleen even doorheen. Ik had het onderschat. Ze doen NS ook wel met ruggeprik geloof ik, vanwege de pijn die sommige vrouwen hebben tijdens de behandeling.
Ik krijg een roesje, ivm andere medicijnen

(Ik begin door jouw reactie enorm te twijfelen, heb namelijk een mirena in de kast liggen,misschien is dat een beter idee, ik heb namelijk geen zin om dagen uit de running te zijn)
Waarom zetten ze in de folder: enkele uren buikkrampen...die na 24 uur verdwenen zijn.

Ongelooflijk dit...

Dat kan ook, als je mazzel hebt... Google maar eens op nova sure ervaringen. Het kan enorm meevallen. Of niet. Dat weet je van tevoren niet. Mijn gyn zei twee weken hersteltijd. Van de combi, dat wel.
Ja precies, poesiepoes.

Ik zie vooral op tegen de nadelen op korte termijn, maar op lange termijn is het ideaal.
Een vriendin van mij heeft het recent laten doen. Zij was vier dagen thuis ivm kramp en is daarna weer aan het werk gegaan. Verdere details heb ik nog niet van haar gehoord.
quote:LaDy76 schreef op 05 februari 2013 @ 11:05:

Waarom zetten ze in de folder: enkele uren buikkrampen...die na 24 uur verdwenen zijn.

Ongelooflijk dit...

Wat ik me kan herinneren staat er in die folder ook dat je niet meer zult vloeien na de behandeling. Nou, ik vloeide de eerste twee menstruaties een dag of 3 in totaal maar nu (anderhalf jaar later) zit ik weer op 8-10 dagen met steeds meer bloedverlies.

Toen ik de gyn daar een jaar geleden over sprak zei hij ook dat elk lichaam een zelfherstellend vermogen heeft en die beschadiging probeert ongedaan te maken. Helaas ben ik iemand met een sterk zelfherstellend vermogen (nou ja, mijn baarmoeder dan) en zit er dus weer veel weefsel wat die sterke bloedingen geeft.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik bloei ook alweer, niet veel maar steeds meer helaas. (jaar later)
Gyn gebeld, ze zegt dag erna niet werken die dagen daarna heel rustig aan.

Hmm, twijfel neemt toe.

(Het is niet zaligmakend lees ik hier)
Lijkt veel op het verhaal van lilmissmary, hopelijk gaat het bij mij ook zo.
Ik heb in 1998 Cavaterm behandeling gehad komt nagenoeg op het zelfde neer,verschroeing van het baarmoederslijmvlies met een verhit ballonnetje verhit tot ongeveer 80 gr..

In vele gevallen blijken deze behandelingen niet afdoende,ik zelf heb de eerste paar jaar mindere menstruatie"s gehad (werd wel gewoon ongesteld) na een aantal jaren werden de menstruatie"s alweer heviger.

Ook is het de bedoeling dat je geen kinderwens meer hebt ,daar een eventuele bevruchting zich in de baarmoederwand kan innestelen .

Ik zelf ben 1 vd weinigen die dus wel een zwangerschap heb uitgedragen (vooraf 2 vroege miskramen) na deze behandeling met alle ellende van dien.

Ik heb ook verklevingen opgelopen na deze behandeling,iets wat vaker gebeurd na deze behandelingen en wat veel vrouwen niet weten.
Ik breng verslag uit( neem aan dat meerdere dames zich dit af gaan vragen)

Gisteren heb ik de novasure behandeling gehad onder narcose.

Prima te doen, napijn viel mee. Ik had genoeg aan paracetamol.5 over 24 uur.

Vandaag geen pijnstilling maar moet rustig aan doen, merk ik.Het trekt wat als ik teveel doe.

Vloei niet, gisteren was het nihil, 1 maandverband was genoeg.

Vandaag niet aan het werk, ik heb een actieve baan., en 2 kleine kinderen.

Als ik een kantoorbaan had was ik gewoon aan het werk gegaan.

Geen rampverhaal, ik zal het anderen wel aanraden.(wat de ingreep betreft)

Ben benieuwd of het goed gelukt is, afwachten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven