Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.

Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Shit...ik heb het even heel moeilijk en sta op het punt om sigaretten te halen. Het kost me echt moeite om nu op de bank te blijven zitten, wish me luck...

Zo sneu eigenlijk, dit is nog maar dag 2 en het dan al zo moeilijk hebben....
Savina, niet doen. Even doorbijten meid en het komt echt goed met je!
Haha, het is alweer voorbij! Maar ongelooflijk hoe hevig en uit het niets dat kan opkomen. Zo geniepig...

Dank je trouwens voor je aanmoediging, erg lief!
Succes allemaal voor de "nieuwe" stoppers!

Ik zit nu op ruim 4 weken!
Sense, goed hoor!! Klinkt voor mij heel ver weg.

Gisteren met 3 rokers uit geweest, en (schaam) heb 2 sigaretten gerookt........ Teller weer op nul, en doorgaan vandaag.

Savina, ben jij gisteren verder goed doorgekomen? Dag 3 vandaag?

Voor iedereen een gezellige jaarwisseling, en een happy en gezond 2013 gewenst!

Succes vandaag!
Voor mij nu dag 19.

Vorige week bijna n sigaret gerookt, maar m'n vriend hield me tegen. Op dat moment was ik wel ff boos op hem, maar daarna dankbaar.

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat, durf eigenlijk niet te drinken,

Wel al 2 kg aangekomen :( maar daar zijn weer goede voornemens voor.

Goede jaarwisseling iedereen!
Hier nog iemand die wil stoppen met roken. Rook wel niet veel maar 2x gestopt ivm zwangerschappen en daarna weer begonnen.

Nu ben ik er klaar mee, al twijfel ik nog wel of ik morgen zal stoppen of volgend weekend (dit ivm een crematie van mijn tante, en dat zijn de moeilijkste momenten) Maar goed is eigenlijk een zwak excuus maar dat word gewoon heel verdrietig.

Heb nooit zo'n moeite gehad met stoppen en kon ook best een paar dagen niet roken namelijk.
Ook ik per 12 uur vannacht gestopt na 30 per dag. Voel me zeer ellendig en incompleet maar deze keer doorzetten! Sterkte allemaal!!
Sense & lligt: going strong!

Tineke: gewoon doorpakken nu, het is geen ramp 2 sigaretten, maar nu wel weer terug naar nul natuurlijk.

noa00: gecondoleerd... ik denk ook dat er nooit een perfect moment is, maar als je er al van overtuigd bent dat het stoppen door de situatie en het verdriet bij voorbaat al gedoemd is te mislukken, dan is het toch niet zo erg om het met 1 week uit te stellen. En er dan natuurlijk wel keihard voor gaan.

Altijdwat: ik weet hoe het voelt, maar elk zo'n vlaag, hoe intens ook, gaat over.

Ik zit nu op de 4e dag, gisteren met O&N geen moeite gehad met niet roken. Er waren een aantal rokers op het etentje / feestje, maar ik vond ze vooral niet lekker ruiken als ze na hun sigarettenbreak terug aan tafel kwamen zitten. Goed teken, denk ik.

Vandaag weer niet roken en zo langzaam maar zeker de eerste week volmaken.

Hoe gaat het met de andere stoppers? Is iedereen die hier eerder meeschreef nog steeds gestopt?
Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Ik heb het na een week of twee na het openen van dit topic opgegeven.... Maar ik heb inmiddels een week niet gerookt. De knop is ECHT op, de reden waarom is helaas minder. Met kerst kregen we te horen dat mijn zwager kanker heeft. Een vorm die vooral voorkomt bij rokers. Mijn zwager heeft nooit gerookt en krijgt dit. Terwijl ik vrijwillig dagelijks minimaal 20-25 keer bewust het risico neem door er 1 op te steken. Dat voelt zo vreselijk oneerlijk. Ondanks dat ik het nu echt wil heb ik af en toe nog wel lastige momenten. Maar goed, roken is geen optie meer.

Succes allemaal!
Sterkte en succes met stoppen workit! Goede motivatie!!

Alle anderen ook, volhouden!!
Voor iedereen: een gezond, gelukkig en rookvrij 2013 gewenst!

Ik ben zwak geweest, en heb helaas niet door gepakt.......

Wens iedereen heel veel succes.
1 januari om 01:00 mijn laatste sigaret gerookt maar ben die avond ziek geworden en nog steeds lamlendig en beroerd. Dus heb er op het moment niet eens trek in. Niks meer in huis ook en een partner die niet rookt. Heb nooit zo'n moeite gehad met stoppen en voel me nu ook niet rot erdoor gelukkig. Dus 1,5 nu niet gerookt. Het gaat me lukken en jullie ook! :D
Als het mag schrijf ik ook mee!!! Gisteravond laatste peuk gerookt....

Rookte niet mega veel (7 a 8 per dag door de week, stuk of 15 p/d op zaterdag en zondag) maar dat is genoeg om inmiddels verslaafd te zijn! Ben eerder eens 6 wk en 2 wk gestopt; begon telkens in het weekend weer als ik dacht ahhh 1 sigaretje bij mn wijntje kan geen kwaad... Wel dus! Ga nu een stappenplan maken....

Heb op ikstop.nu uitgerekend wat ik per maand bespaar en maak een kalender... Met elke laatste dag van de maand een cadeau voor mezelf als het is gelukt om de maand vol te maken (voor dus de waarde van mn sigaretten!) En waar ik letterlijk dagen op kan doorstrepen die gelukt zijn!

Ga dadelijk n goede herstellende dagcreme kopen... Om mn huid eens goed op te peppen ondertussen... En dan eens bedenken wat ik over 30 dagen verdien!!

Haha las hier op wat eerdere pagina's lijstjes met redenen om te stoppen...

Die print ik misschien wel uit om op de koelkast te hangen!

Waar ik me het meest zorgen over maak is mijn gewicht... Ik ben echt bang dat ik aan zal komen en dat lijkt me zo kut :( een kilo niet..maar bij 5 moet ik al nieuwe kleding halen en ben juist zo trots op mn figuur! Iemand tips hiervoor??

Komt dat dan puur door het snoepen of heeft dat ook met de nicotine te maken die je niet meer krijgt?

En wat doen die pillen en pleisters nou echt voor je? Zal ik die wat in huis halen of is het beter op pure wilskracht??

Hm ik blijf hier meelezen en natuurlijk af en toe posten!!
Jammer tineke, zie je het zitten om dan nu een nieuwe start te maken? De dagen dat je nu al niet hebt gerookt, zijn niet verloren he!

Workit, wat vreselijk voor je zwager, kan me goed voorstellen dat dat je het laatste zetje heeft gegeven. Succes!

Leuk, nog meer stoppers erbij. Noa en Fruitellie, jullie ook succes! Ik weet nog niet wat het met mijn gewicht zal doen. Ik snoep wel meer, maar ik beweeg ook meer (bijv poetsen) om de momenten de doden. Het is nog maar mijn 5e dag, dus ik kan er nog niks over zeggen. Ik ga wel meer sporten trouwens.

Wat betreft pillen en pleisters: geen idee, ik doe het zonder. De zwaarste dagen tot nu toe waren de eerste 2 dagen. Je kunt het!
Goed bezig allemaal!

Ik wil ook graag meeschrijven. Heb volgens mij enkele weken geleden hier een berichtje geplaatst, maar ben toen uiteindelijk niet gestopt. Vandaag wel!

Ben lekker lang in bed blijven liggen en, ipv eerst een koffie en sigaret, direct onder de douche gestapt. Vervolgens ben ik de gehele keuken leeg aan het halen om alles goed schoon te kunnen maken. Was ik wel een aantal uur zoet mee. Mijn eetmomenten probeer ik goed te plannen, lijkt wel te lukken. Alleen heb ik in tegenstelling tot anders nu wel een ontbijt genomen.

Krijg wel steeds de neiging op te staan en mijn sigaretten te pakken. Dat zijn echt van die lastige seconden momentjes, maar het valt dus nog wel mee gelukkig.

Succes allemaal!!
Ow ja, mijn grootste angst is ook aankomen, wil zelfs graag enkele kilo's kwijt. Heb wel een mooi gewicht en prima figuur. Dus het is een extra uitdaging te stoppen, en in ieder geval op hetzelfde gewicht te blijven. Ik was al gezonder aan het eten, behalve de feestdagen dan, en sport sinds kort ook weer regelmatig. Dus heb het idee dat het wel mogelijk zou moeten zijn.

Laten jullie trouwens bepaalde middelen staan, zoals koffie en alcohol? Ik neem zelf nog wel koffie, maar zal de eerste weken geen alcohol drinken. Lijkt me toch iets te riskant.
Ik heb vandaag ook flink gepoetst! Nog niets extra's gegeten (ontbijt en lunch) maar heb nu wel dikkkkkeee hongerrr!! Haha en zin in een sigaret! Maar ik doe het niehiet!! Ben vandaag hele dag vrij, dat zijn mijn 'ikrookheulveuldagen'... Dus ben al tevreden tot nu!

Ben vanochtend ook meteen gaan douchen ipv koffie en peuk... EN IK RUIK NOG LEKKER!! Haha nog steeds shampoo parfum lucht ipv asbak :D
Ik vind dat inderdaad een heel groot voordeel, dat ik nu de hele dag door lekker ruik ipv naar rook!

Ik vermijd koffie en alcohol niet, bij mij ging het dissociëren van roken met die twee vrij snel. Ik hou teveel van mijn ochtendkoffie om dat te laten staan. En alcohol, ik ben op een zaterdag gestopt, dus heb toen wel gewoon mijn rode wijn gedronken, vond mezelf al zielig genoeg! :-) En met oud en nieuw ook champagne natuurlijk.
Goed zo! Nog meer stoppers! Zet door!

Ik ben inmiddels 32 dagen gestopt.

Na twee à drie weken is dat hele roken uit je systeem, nou ja, bijna dan.

Ik bedacht van de week, bij het nakijken van werk van leerlingen:

'Nog een toets nakijken, dan ga ik water opzetten voor thee en een sigaretje roken.'

Heel vreemd, het was zo'n automatische gedachte. Ik moest er wel om lachen, want ik had helemaal geen zin in een sigaret.
Dag 8 zit er ook bijna op. Ik heb nog wel lastige momenten, maar goed, het is voor een goed doel.

Tineke, waarom begin je morgen niet gewoon opnieuw met stoppen? Of misschien kun je eens kijken naar hulpmiddelen? Mijn vriend heeft van die zuigtabletten en bij hem helpt het. Hij heeft ook wel zware momenten, maar die piek die wij soms hebben (als in zonder hulpmiddelen) heeft hij een stuk minder.

Succes allen nieuwe stoppers.

Hertje, al een maand gestopt! Goed zeg!
Toch mogen ze bij de tankstations wel rekening houden met de stoppers.

Werd net door de hele sigarettenmuur aangestaard.

Vandaag precies 3 weken
Hoi allemaal, wat lief die aanmoedigingen. Dacht eigenlijk, dat jullie er van baalde dat ik zo snel opgeef. Maar bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Ik ga morgen weer starten, doe met jullie mee, het moet mij toch ook lukken.......

Sporten doe ik al veel, loop hard, ja echt en dat met een pakje sigaretten per dag, is belachelijk toch! Ik wil graag trainen om verder te lopen, dan ik nu doe. Ik loop nu max 10 Km, en wil heel graag eens meer lopen.

Dat moet lukken zonder die peuken, en dan ruik ik alleen naar zweetlucht..... :-)

Morgen pleisters kopen, en ik ben er weer bij.

Succes allemaal!!

Leuk nog meer stoppers die mee schrijven trouwens.
Gisteren dag 1 rookloos gehad... En dat was een moeilijke dag maar het is gelukt..

Nu dag 2... Ga vanavond uit eten met mensen die NIET roken dus hoop dat het ook lukt!

Pff en morgenavond uitgaan... :( maar dan heb ik wel ECHT een goede start gemaakt als ik zondag nog steeds niet heb gerookt,

Succes allemaal!!!
Pleister geplakt, en go for it!!

Was vanmorgen vroeg al moeilijk zeg, wakker worden, douchen en ja toch maar een bakkie koffie als ik die ook nog moet missen.....

Vanmorgen heel vroeg op (werken) om 5.20uur, en nu pauze, broodje eten en dan ff naar buiten toe, oh nee! Ik zal wel naar de supermarkt willen rennen, maar doe het NIET.

Succes vandaag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven