Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.

Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Sense83 thx!

Op naar dag 4!

Zijn jullie trouwens niet bang om aan te komen?

Ik eigenlijk best wel, ben net 20 kg af gevallen en wil niet aankomen.

Iemand nog tips?
Goedemorgen allemaal,

Nou vandaag is het zover, opstaan en niet gelijk een sigaret roken, naar de bus lopen en niet al wachtend een sigaretje roken. Best even raar, ik rook al 15 jaar.

Maar Champix doet goed zijn werk, boek van Allen Carr, een hoop motivatie, fles water, veel fruit naast me. Nu ook nog proberen positieve afleidingen voor de sigaret te zoeken. Even een rondje lopen, babbeltje maken met een collega. Na het werk even langs de sportschool. Mijn sigaret was op zo veel momenten ZOGENAAMD mijn ontspanning, mijn afleiding...Hoe is het met de rest? Nog gestopt? Hoe ervaren jullie het?
Beste lligt,

Ook ik ben bang om aan te komen. Mijn hele bureau ligt vol met fruit en groente snackies. Ik las ergens dat als je tijdens het stoppen met roken, je beweging om hoog gooit het erg meevalt qua aankomen. En proberen niet al te veel te gaan snoepen. Meer tips heb ik eigenlijk niet...Sorry
Holdon, zet m op!
Thanks Nettel! Das lief van je en erg welkom
Goedemorgen mensen. Veel sterkte allemaal met stoppen met roken.

Ik ben vorige week gestopt. Iemand die ik goed ken is plotseling voor zijn vijftigste overleden, hartaanval. Hij leefde niet gezond en rookte als een ketter. Ik heb kinderen en bedacht me dat ik kinderen en kleinkinderen wil zien opgroeien.
Ha wdr,

Vorige week gestopt, wat enorm goed! Hoe gaat het met je? Heb je nog goede tips voor ons?
wdr wat eng dat zoiets ineens zo dichtbij komt. Kinderen en kleinkinderen zien opgroeien lijkt me een hele goede motivatie!
@holdon

Heb overal kauwgom liggen en suikervrije snoepjes.

Heb niks in huis wat "slecht" is.

Nu dag 5. Mijn vriend rookt niet en steunt mij echt heel erg en motiveert mij ook doordat ik zie dat hij trots op mij is.

En ik wil natuurlijk dat hij trots op mij blijft
Vind het best lastig me te concentreren. Beetje last van spanning in mijn nek, duizelig, koude rillingen. Ik denk continu aan het niet roken Maar de ochtend zit er op, niet gerookt! Merk dat ik er enorm veel behoefte aan heb om erover te praten en te schrijven, dat dat me enorm oplucht. Mijn man steunt me ook goed, vanochtend nog een lieve app. Hij rookt niet, dus dat scheelt enorm veel. Ook ik probeer geen snoepjes, koekjes te gaan snaaien. Dan maar een boterham extra of een stuk fruit. Ga zo even een rondje lopen om even wat afleiding te hebben.
4 koeken van spelt naar binnen gewerkt...Oefff begint nu al...
En onwijs moe.
Ik ben een paar maanden gestopt omdat ik net als WDR mijn voorland eventjes voorbij zag flitsen.

De eerste 2 maanden echt moeilijk, veel aangekomen en nu nog trouwens, alsof mijn lichaam in eens anders werkt maar soit.

Het gif wat mijn lichaam te verwerken had heeft sporen achter gelaten maar geen definitieve.

Work it, hoe gaat het?

Hier dus, behalve de kilo's, goed!
23 januari ben ik 100 dagen gestopt en ik leef er echt naartoe.

Ik ben niks aangekomen en let op mijn eten. (at voor het stoppen al netjes) Maar wel in een keer puisten uitbraak op mijn wangen en rug, nooit eerder last van gehad en ik ben elke dag moe. Maar dat kan ook door het winterweer komen.
Nee ik heb niet veel goede tips want ben zelf ook tig keer gestopt. Ik was een hele rare roker. Kocht nooit zelf een pakje maar rookte altijd mee, rookte dus alleen bij andere rokers in de buurt.

Mijn beste tips:

- Niet teveel andere rokers opzoeken, pas op met uitgaan, want café plus drank is vaak roken, voor mij in ieder geval.

- Denk eraan hoe roken je gezondheid vertieft en je leven met (tientallen) jaren kan verkorten. Je kan dus zoals die vriend van me ineens sterven terwijl je kind nog heel jong is, je kan je kleinkinderen missen. For what?!? Voor die stomme peuken?

Misschien ben je nu nog jong, ik zie in de stad vaak hele mooie jonge meiden glamorous hun marlboro opsteken op een terras. De wereld aan hun bevallige voeten. Die meiden worden ook ouder en zijn nu al een voorschot aan het nemen op het verkloten van hun gezondheid.

Het perverse aan roken is dat het een sluipmoordenaar is. Je merkt er niet direct wat van als je er eentje neemt, maar het telt wel op. Op een dag ben je misschien ziek. Dan smeek je om de tijd terug te mogen draaien. Maar dan is het te laat.

Is dat iets?!?
Ha Goldstrike,

Zijn er tips die je met ons wilt delen als het om letten op het eten gaat? Nam je dan extra groente en fruit als je behoefte aan aan iets?
Met het schaamrood op mijn kaken: Je hebt helemaal gelijk wdr....
quote:holdon schreef op 17 december 2012 @ 15:01:

Met het schaamrood op mijn kaken: Je hebt helemaal gelijk wdr....Schaamrode kaken niet nodig hoor. Roken is gewoon een hele slechte verslaving waar wij allemaal vanaf gaan komen.
PDF net een reep chocola op :(

Maja alles beter dan roken.

Op na dag 6.

Hoe gaat het met jullie?
Bij mij gaat het nog steeds goed.. Maar inderdaad die klote kilo's zijn zoooo vervelend!!

Dat is voor mij de reden geweest om elke keer weer te beginnen..

Ik probeer erop te letten niet teveel te snoepen, maar pfff het sluipt er zo snel in!
quote:wdr schreef op maandag 17 december 2012 09:13 Goedemorgen mensen. Veel sterkte allemaal met stoppen met roken.

Ik ben vorige week gestopt. Iemand die ik goed ken is plotseling voor zijn vijftigste overleden, hartaanval. Hij leefde niet gezond en rookte als een ketter. Ik heb kinderen en bedacht me dat ik kinderen en kleinkinderen wil zien opgroeien. Goede reden!! Succes!
quote:goldstrike schreef op maandag 17 december 2012 14:56 23 januari ben ik 100 dagen gestopt en ik leef er echt naartoe.

Ik ben niks aangekomen en let op mijn eten. (at voor het stoppen al netjes) Maar wel in een keer puisten uitbraak op mijn wangen en rug, nooit eerder last van gehad en ik ben elke dag moe. Maar dat kan ook door het winterweer komen. Jij hebt vast goede genen ;)
quote:sense83 schreef op dinsdag 18 december 2012 01:20 Bij mij gaat het nog steeds goed.. Maar inderdaad die klote kilo's zijn zoooo vervelend!!

Dat is voor mij de reden geweest om elke keer weer te beginnen..

Ik probeer erop te letten niet teveel te snoepen, maar pfff het sluipt er zo snel in! Heel herkenbaar!
Goedemorgen allemaal,

Voor mij is het begin van tweede dag niet roken begonnen! Ik moet zeggen dat het me vandaag al beter afgaat. Ik ben gisteravond lekker vroeg gaan slapen en werd een stuk ontspannender wakker dan gisteren. Niet gelijk de acute behoefte aan een sigaret, geen paniek gevoel. Ik heb gisteravond een halve zak chocotof op. Ik heb mijn lunch maar extra aangevuld met tomaatjes en komkommer.

Hoe voelt de rest van de (s)toppers zich?
Zijn jullie nu meer gaan sporten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven