Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.

Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Ik slaap prima, maar mijn buik is steeds zo dik.

Hoe komt dat?

Nog maar dag 4 hier.

En die vreselijke vemoeidheid en koppijn.

Noodles, goedzo meissie, ik snap dat het een moeilijk momentje buiten is, want meestal rook je dan gezellig samen.

Alleen ooit vergeet je dat... nu nog niet, maar laat je niet verleiden tot alleen die ene peuk:)
Ik doe niet aan beloning, ik ben gewoon al blij dat ik er af ben al mis ik het gezellig roken wel.

Tinneke ik ben blij dat je bent gebleven:)

Mensen die in je beginnen te geloven daar heb je eigenlijk niet zo veel aan.

Mensen moeten vanaf het begin op je vertrouwen en in je geloven.

Die pleisters... Werkt het echt?

Ik gebruik helemaal niks, maar daarom heb ik ook zo veel last.

Maar mijn vresellijk koppige karakter kan het wel aan tto nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Dag (s)toppers!!!

Hier heel veel zin in een sigaret, maar neem er geen.

Mijn zwangerschap was de reden dat ik gestopt ben, maar van de week hebben we gehoord Dat de echo niet goed is en dat ik een miskraam ga krijgen.

Ik wil niet meer roken, maar de motivatie/stok achter de deur is weg.

Ik had gisteren bijna een pakje sigaretten gekocht. Niet gedaan, want wil niet roken, maar ik heb nu even geen goede reden meer...
Hertje....

Wat vreselijk voor je!

Ik snap dat je motivatie weg is.

En ik durf eigenlijk geen advies te geven.

Moet je blijven stoppen? voor je gezondheid wel, maar als je dat niet doet, dan snap ik het als ik hel eerlijk ben ook behoorlijk goed!

Dus ik geef geen advies.

Maar wil je wel een geven!
Ja maar, ja maar, ik wíl niet meer roken!

(Ik ben nu de ergste schok te boven. Het is gewoon ronduit kut en ik ben nogal recalcitrant op het moment, en dat is gevaarlijk mbt stoppen met roken en gestopt blijven.)

Ik zoek dus eigenlijk een motivatie, iemand een motivatie te leen??
Maar bedankt voor de knuffel Dolores!
Hertjehertje wat verschikkelijk naar...

Je mag een stukje van mijn motivatie hebben? Stoppen met roken is stom. Het kindje gaat er komen (ook hier, uiteindelijk). Maar als het kindje komt wilde ik wel rustig gestopt met roken zijn, heb ik daar geen zorgen meer om.

Gestopt blijven is even lastig, maar goed te doen... Weer stoppen is weer een week ontwenningsverschijnselen.
Hertje, wat vreselijk verdrietig. Dikke knuffel!

Ik hoop dat je niet gaat roken, die sigaret maakt de situatie niet minder erg. En waarschijnlijk voel je je wel rot als je weer gaat roken. Al kan ik me voorstellen dat je hoofd er niet naar staat.

Heel veel sterkte!!!

Vandaag ging het niet roken goed als ik kijk naar de hoeveelheid stomme dingen vandaag. Ik ben begonnen met file, heb 6 uur in een wachtruimte gezeten (niet weg kunnen, niks te doen hebben). Daarna wilde ik op visite bij een vriendin. Ik parkeer mijn auto en loop naar haar huis. Word ik gewoon zomaar uitgescholden voor stomme trut door een of andere gek! Ga ik net naar huis, een bekeuring!! Terwijl ik een kaartje had, maar blijkbaar de verkeerde :( Toen nog een uur naar huis rijden (dan zijn heel veel benzinestations met sigaretten verder).

En dan thuis NOG een onverwachte rekening op de mat vinden.

Juist. Ik moet geloof ik maar heel snel gaan slapen!
Hertje, wat erg voor jullie. Maar wat netel zegt, is denk ik wel de waar. Gestopt blijven is beter.

Vanaf hier een knuffel.
vanuit hier een dikke knuffel,wat triest voor jullie
Nettel, klopt, nu gestopt blijven is makkelijker.

Workit, jouw motivatie: 'van roken wordt de situatie niet beter' vind ik wel een goede.

Bedankt! Ook voor alle lieve berichtjes!
Sterkte Hertje! Wees maar even extra lief voor jezelf!
Hertje,

Als je toch gestopt wil blijven klopt het wel natuurlijk dat als jullie weer proberen om zwanger te worden dat je die zorg minder hebt omdat je er dan al echt vanaf bent, van de verslaving.

En als je gaat roken word het ook niet beter, gestopt blijven is altijd beter,

Ook als je je rot voelt, is niet roken beter dan en je rot voelen, en weer roken.

Dat je tot nu toe gestopt bent gebleven maakt dat die motivatie er echt wel is, anders was je direct alweer begonnen.
Roken zorgt er echt niet voor dat een vervelende situatie minder vervelend wordt. Maar oh wat moet ik een moeite doen om niet naar een sigaret te grijpen. Ik heb de hele week al zo slecht geslapen, pijn in mijn keel en merk dat ik eten als troost ga gebruiken. Wat dan weer als resultaat heeft dat ik daar van baal.....Negatieve cirkel dus...
quote:holdon schreef op 18 januari 2013 @ 09:53:

Roken zorgt er echt niet voor dat een vervelende situatie minder vervelend wordt. Maar oh wat moet ik een moeite doen om niet naar een sigaret te grijpen. Ik heb de hele week al zo slecht geslapen, pijn in mijn keel en merk dat ik eten als troost ga gebruiken. Wat dan weer als resultaat heeft dat ik daar van baal.....Negatieve cirkel dus...

Dat eten is ook niet de bedoeling, maar je krijgt eerst even meer trek.

Water drinken helpt ook.

Gaan roken helpt echt niet.
Idd grijpen naar zoete snacks en patat helpt echt niet...Is een soort cirkel he...Dus dan maar fruit gaan eten ook al verlang ik daar op dat moment echt niet naar.
Hoi allemaal, mag ik misschien ook meeschrijven met jullie?
Hoe meer zielen hoe meer vreugde!!! Welkom
Dank je wel! Ik rook dus ook en heb eigenlijk genoeg reden om te stoppen. Ouders longkanker. Vader overleden. Ik schaam me als ik het zo neer zet. Vanmorgen nog gerookt en nu een paar uur niet meer. Honderden pogingen ondernomen en mislukt. Stiekem las ik al een tijdje hier en nu wilde ik toch mee schrijven
Ha Borderlove, schouderklop dat je het hier zo neerschrijft en ook al heb je reeds honderden pogingen ondernomen toch ben je er weer mee bezig. Ik nu sinds 16 december gestopt met roken en het ergste heb ik wel gehad. Merk dat ik meer mag investeren in het vinden van een gezonde vervanger voor de sigaret. Ik heb er soms emotioneel last van dat ik niet meer rook maar ook dat gaat steeds beter.
HoeWelkom borderlove!

Wat heftig van je ouders zeg!

Maar het maakt stoppen dus helaas niet makkelijker

Hoe dan ook ben je welkom om hier mee te lezen en te schrijven, en hopelijk lukt het je om helemaal te stoppen.
@snoezepoes, knap van je zeg! Dan ben je toch wel sterk.

Welkom borderlove!

Hier nu 9 dagen niks meer gerookt, moet zeggen dat ik nu echt wel even een moeilijk punt heb. Erg veel behoefte eraan, maar het is zo'n gewoonte (ondanks dat ik niet veel rookte)

Aankomen op je werk en er 1 opsteken (die je na een paar hijsen weer weggooid omdat je bijna binnen bent).

Na het eten...

Maar ik kan het hihihi
Welkom borderlove!

Even kort: niet gerookt, vanavond feestje met heel veel rokers.

Wordt vervolgd...........

Gezellige avond:-)
Tineke, je kan het! Lat je niet verleiden door de rokers.

Ik heb direct tegen rokende mensen in mijn omgeving gezegd dat ze me NIETS mochten geven, hoe hard ik er ook om vroeg.

Dat hielp ook.

Ik ben inmiddels overtuigd dat roken niets gaat oplossen. En ik ben zondag op dag 50.

Dat kan ik toch niet laten gaan?
Go hertjehertje hou vol.. Zeker als je anders toch binnenkort weer gaat stoppen.

Tineke veel succes, je kan het

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven