Gezondheid alle pijlers

Nuvaring 4 weken?

21-06-2012 21:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond dames,

Een vraagje. Ik ben net de Nuvaring gaan gebruiken en ik zie hier op het forum vaak "ringgebruiksters" die de Nuvaring 4 weken dragen en hem er dan pas uit halen. Terwijl hij (zoals jullie ws. wel weten) doorgaans 3 weken mag blijven zitten. En ook de gynaecoloog heeft het op die manier aan mij uitgelegd. Hoe is het dan mogelijk dat hij nog een week betrouwbaar kan zijn? En hoe zijn jullie hier achter gekomen?

Het is niet een super goedkoop anticonceptiemiddel dus als 4 week dragen net zo betrouwbaar is, wil ik dat natuurlijk ook graag gaan doen!
Even goed de bijsluiter lezen, daar staat in dat de nuvaring maximaal 4 weken bescherming biedt
Er zijn altijd extra hormonen toegevoegd voor de zekerheid dat mocht je hem vergeten uit te doen je die stopweek toch nog beschermd bent. Ikzelf ben net gestopt met de nuvaring (ga backpacken en ivm temperatuur niet handig) maar heb de ring wel altijd maar 3 weken gebruikt.
volgens mij is het 3 weken in en dan een week uit (in die week krijg je dan je menstruatie)

zo is het toch bij mij

bij de nuvaring worden geleidelijk aan wat hormonen afgegeven in het bloed

maar tegen dat de termijn van 3 weken voorbij is is de ring"op" naar mijn mening

ik denk dat je risico loopt om toch zwanger te geraken met jouw methode

ik zou, mocht ik van jou zijn, 'ns goed de info lezen op de site van nuvaring of in het boekje (bijsluiter) bij de nuva
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h25073.pdf

Pagina 15 onder het kopje: U bent vergeten de ring te verwijderen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik hield hem altijd 4 weken in, maar stak ook meteen daarna een nieuwe. Dus gewoon geen stopweek. Dat doet niets af aan de werking, maar is natuurlijk even duur als hem gewoon 3 weken inhouden + stopweek.
Ik heb het jaren net zo gedaan: 4 weken inhouden en dan meteen een nieuwe, doorringen dus. En dan eens in de zoveel tijd wel een stopweek zodat ik weer eens ongesteld werd. Was erg handig
quote:belchica schreef op 21 juni 2012 @ 21:36:

maar tegen dat de termijn van 3 weken voorbij is is de ring"op" naar mijn mening

Hoezo, want dat zag je?

In de bijsluiter stond idd dat ie het 4 weken doet, dus dan ga ik daarvan uit, ik had er zelf verder geen mening over
Hier 4 weken in en dan pas de stopweek.

Doorringen ( ) vind ik persoonlijk niet fijn wat dan krijg ik last van spotting.
quote:Snormel schreef op 21 juni 2012 @ 22:01:

[...]

Hoezo, want dat zag je?

In de bijsluiter stond idd dat ie het 4 weken doet, dus dan ga ik daarvan uit, ik had er zelf verder geen mening over
Ja 4 weken kan, soort veiligheidsmarge is dat.
4 weken werking, staat gewoon in de bijsluiter. Scheelt toch weer een doos ringen per jaar, een berg bloed en verbandmiddelen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Haha precies Fame!

Nou, ik ga het zien!
Ik doe em altijd maar 3 weken. Krijg toch geen bloeding in de stopweek.

4 weken schijnt idd wel te kunnen, maar ik vind dat niet een heel veilig idee, beetje alsof je dan echt tot de max doorgaat zeg maar, 3 weken is gewoon een veilige marge.

Hou best van risico's nemen, maar niet met anticonceptie. ;)
quote:nephthys schreef op 21 juni 2012 @ 21:48:

Ik hield hem altijd 4 weken in, maar stak ook meteen daarna een nieuwe. Dus gewoon geen stopweek. Dat doet niets af aan de werking, maar is natuurlijk even duur als hem gewoon 3 weken inhouden + stopweek.Nee goedkoper want je spaar tampons/maandverband uit
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:Snormel schreef op 21 juni 2012 @ 22:00:

Ik heb het jaren net zo gedaan: 4 weken inhouden en dan meteen een nieuwe, doorringen dus. En dan eens in de zoveel tijd wel een stopweek zodat ik weer eens ongesteld werd. Was erg handig Zo doe ik het ook. Erg practisch. en als ik hem dan eens vergeet in te doen na de sex dan ben ik toch nog veilig bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven