Gezondheid alle pijlers

Oeps, melk was 2 maand overdatum!

16-12-2013 13:06 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net een ontzettend dom ongelukje gehad!

Ik was bij mijn ouders thuis en mijn moeder wou een glas melk pakken maar kwam erachter dat het 2 maanden over datum was. Ze wou het weggooien, maar doordat de telefoon ging liet ze het pak op het aanrecht staan.

Vervolgens kom ik thuis en heb een beetje haast. Pak een glas gooi de melk erin en voordat ik het wist had ik het al doorgeslikt. Ik dacht: Het was wel heel zuur, laat ik eens kijken naar de houdbaarheidsdatum. Jahoor, 14 oktober 2013. Oeps. En het pak had ook al 2/3 dagen opengestaan.

Nu was mijn vraag dus, iemand ervaring met zulke slimme acties ? Kan het kwaad? :P
2 maanden?? Hoe krijg je dat voor elkaar?!
Haha, groot gezin en grote voorraad.

Dan blijft er wel eens een pak achterliggen ;)
Heb ik ook wel eens gehad, en ik heb er niks aan overgehouden behalve een hele vieze smaak in mijn mond.
Kan gebeuren, je gaat er niet dood aan.

Heb het zelf ook wel eens gehad.
Met een beetje mazzel heb je nergens last van, en als je pech hebt belandt je een aantal keer op de wc.

Het kan iig geen kwaad en je gaat er niet dood aan! Sterkte!

(Vraag me wel af hoe je een heel glas (zure) melk achterover kunt slaan?! Proef/ruik het zelf vaak al bij de eerste slok en no way, dat ik de rest dan nog opdrink!)
Mooi, Dan komt het vast goed

Erg lekker was het inderdaad niet! ;)
Op mn werk houden ze de koelkast ook niet goed bij. Melk 2 mnd over de datum gedronken. Pak was nog wel dicht. Geen klonten. Zwanger. Niks aan de hand. Je lijf kan dat wel aan joh...
Was het Lidl melk?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@carretjerockt

Ja, ik vraag het me nu ook af, was behoorlijk vies!

Maar had behoorlijk haast en wilde het snel even achterover gooien. Iets te snel ;)
quote:Fame schreef op 16 december 2013 @ 13:11:

Was het Lidl melk?Dat zou best kunnen! Hoezo?
Yuk! Als er iets vies is, is het wel zure melk. Ik denk niet dat je er nu direct doodziek van wordt, maar het is wel enorm smerig. Ik kan me nog herinneren dat ik als kind eens bedorven chocomel had uit zo'n plastic fles met aluminium dop, heb ik daarna nooit meer durven drinken
Tip: nieuwe voorraad achteraan opbergen, zodat het oudste telkens vooraan staat. Net als in de supermarkt.
quote:marjoleinnn94 schreef op 16 december 2013 @ 13:12:

[...]

Dat zou best kunnen! Hoezo? http://www.youtube.com/watch?v=HoMBIh0Zri8
Heb wel eens gehad dat een pak melk in de ijskast inmiddels yoghurt was geworden!!
Kwam het na twee maanden over datum niet een beetje moeilijk met klonten uit het pak?
Doe mij maar een bakkie pleur...!
quote:alcoholvrij schreef op 16 december 2013 @ 14:05:

Kwam het na twee maanden over datum niet een beetje moeilijk met klonten uit het pak?Vandaar mijn vraag of het Lidl melk was.
quote:Fame schreef op 16 december 2013 @ 13:25:

[...]

http://www.youtube.com/watch?v=HoMBIh0Zri8Heftig!
Houdbare melk? Dan maakt een maandje langer of korter niet uit. De smaak is dus achteruit gegaan.

Wanneer is dit gebeurd Gisteren, en je kan nu nog rustig posten op het VF, dan zal het allemaal wel meevallen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Fame schreef op 16 december 2013 @ 14:08:

[...]

Vandaar mijn vraag of het Lidl melk was. Ja, die is behoorlijk chemisch geloof ik, die klondert niet
Ik geloof dat ik het filmpje eens moet bekijken.
Wat is de clou van dat filmpje? Ik heb geen tijd om die hele uitzending te gaan kijken.
.
Gesteriliseerde melk blijft jaren goed, en dat zetten de producenten in het begin van de verplichte vermelding ook eerlijk op de verpakking: uiterste consuptiedatums 2-3 jaren in de toekomst waren geen uitzondering. Maar toen kregen ze in de mot dat sommige consumenten zelf geen reuk- of smaakzin meer hebben en zich helemaal laten leiden door die datum. Nu staat daar een uiterste consumptiedatum die nauwelijks nog een paar maanden bedraagt en wordt een goed product jaren te vroeg weggegooid. En dus dan koopt zo'n domme consument weer een nieuw pak: extra winst voor de producent en daar was gans dat geknoei met die datum ook voor bedoeld.
Net gekeken. De verse gepasteuriseerde melk van de lidl is in tegenstelling tot andere verse supermarktmelk na 9 dagen buiten de koelkast gewoon nog goed. Uit onderzoek is gebleken dat de Lidl melk geen echte 'verse' melk is maar water aangemengd met melkpoeder.
#Impala Eigenlijk de clou is dat je nauwelijks uit kan hallen waarom melk van de Lidl niet verval. Maar... de truck schijn te zijn dat de melk word verpakt in een steriele ruimte (van de Lidl, dus alleen in Duitsland)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven