Ogen laten laseren
woensdag 13 januari 2010 om 20:09
Hoi,
Ik wil graag mijn ogen laten laseren. Heb rechts -1.25 en links -1.50. Nog vrij goed, maar ik heb toch wel elke dag mijn lenzen nodig om lekker fris en goed te kunnen kijken. Het lijkt mij dus heerlijk om helemaal geen lenzen of bril meer nodig te hebben.
Er zijn meerdere fora over, maar ik lees niks (kan niks vinden) over [...]. En die bieden het toch aan voor maar 595 euro per oog (die prachtige amerikaanse reclames op tv).
Wie heeft ervaring met [...]?
Andere ervaringen ook welkom uiteraard!
Ik wil graag mijn ogen laten laseren. Heb rechts -1.25 en links -1.50. Nog vrij goed, maar ik heb toch wel elke dag mijn lenzen nodig om lekker fris en goed te kunnen kijken. Het lijkt mij dus heerlijk om helemaal geen lenzen of bril meer nodig te hebben.
Er zijn meerdere fora over, maar ik lees niks (kan niks vinden) over [...]. En die bieden het toch aan voor maar 595 euro per oog (die prachtige amerikaanse reclames op tv).
Wie heeft ervaring met [...]?
Andere ervaringen ook welkom uiteraard!
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 18-01-2010 14:04
Reden: namen verwijderd door moderator
% gewijzigd

woensdag 13 januari 2010 om 21:06
Ik heb mijn ogen laten laseren, niet bij [...] maar bij een andere kliniek (had -8 en -9) en het is echt de béste investering die ik ooit gedaan heb. Heb er heel lang over nagedacht en veel informatie over gezocht en uiteindelijk de kliniek gekozen die mij het meeste aansprak.
Bij het uitzoeken van een kliniek moet je er goed op letten hoe de nazorg is, 24 uur per dag bereikbaar e.d.
De femto lasik methode sprak mij het meeste aan en dat bleek ook de methode die voor mijn ogen het meest geschikt was.
Ik kan je deze site aanraden voor meer info: ooglasertrefpunt
Bij het uitzoeken van een kliniek moet je er goed op letten hoe de nazorg is, 24 uur per dag bereikbaar e.d.
De femto lasik methode sprak mij het meeste aan en dat bleek ook de methode die voor mijn ogen het meest geschikt was.
Ik kan je deze site aanraden voor meer info: ooglasertrefpunt
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 18-01-2010 14:05
Reden: naam weggehaald door moderator
% gewijzigd

woensdag 13 januari 2010 om 21:06
Ik durf niet. Ik heb aan links -6 en rechts -8,5.
Het lijkt me heel fijn om niet meer te hoeven pielen met mijn lenzen. Vooral als je er 's nachts eens uit moet.
Maar wat de gevolgen op lange termijn? Straks heeft het bijwerkingen en kun je geen lenzen meer dragen. De rest van mijn leven een bril zou voor mij een nachtmerrie zijn.
Het lijkt me heel fijn om niet meer te hoeven pielen met mijn lenzen. Vooral als je er 's nachts eens uit moet.
Maar wat de gevolgen op lange termijn? Straks heeft het bijwerkingen en kun je geen lenzen meer dragen. De rest van mijn leven een bril zou voor mij een nachtmerrie zijn.
woensdag 13 januari 2010 om 21:16
Ik ben er ooit mee bezig geweest (ook via [...]), maar heb toen ook bij anderen een voor-onderzoek laten doen. Bij [...] kreeg ik misschien wel de beste tip, die er ook voor gezorgd heeft dat ik nog steeds met een bril rondloop:
Ik heb (ook) een relatief kleine sterkte (-1,50 & -2,50) en ben met mijn bril op gewend om goed scherp te kunnen zien. (ik ben zo iemand die al met koppijn naar de opticien ging omdat ik zeker wist dat mijn ogen achteruit waren gegaan - bleek het om slechts een kwart te gaan!)
Wanneer iemand gelaserd wordt van -8 en die kunnen ze naar -0,50 brengen, is die persoon heel blij en zijn zijn ogen in principe goed genoeg om te functioneren. Waarschijnlijk zou ik dan wel merken dat ik niet helemaal op nul zit en dus alsnog mijn zicht willen corrigeren.
Omdat ik ook nog vrij droge ogen heb en de risico's dus groter zijn, heb ik dus niet voor het laseren gekozen (al baal ik er soms wel van!)
Succes!!
Ik heb (ook) een relatief kleine sterkte (-1,50 & -2,50) en ben met mijn bril op gewend om goed scherp te kunnen zien. (ik ben zo iemand die al met koppijn naar de opticien ging omdat ik zeker wist dat mijn ogen achteruit waren gegaan - bleek het om slechts een kwart te gaan!)
Wanneer iemand gelaserd wordt van -8 en die kunnen ze naar -0,50 brengen, is die persoon heel blij en zijn zijn ogen in principe goed genoeg om te functioneren. Waarschijnlijk zou ik dan wel merken dat ik niet helemaal op nul zit en dus alsnog mijn zicht willen corrigeren.
Omdat ik ook nog vrij droge ogen heb en de risico's dus groter zijn, heb ik dus niet voor het laseren gekozen (al baal ik er soms wel van!)
Succes!!
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 18-01-2010 14:06
% gewijzigd
woensdag 13 januari 2010 om 21:44
Hm, lovesromeo, zo had ik het nog niet bekeken. Ik dacht dat i echt op 0 zou komen te zitten na het laseren.
Voor de risico's op langere termijn ben ik niet zo bang. Ik zit te denken aan Lasik, en dan veranderen ze de bolling van je lens (of zoiets). Zodat je dus scherper kunt zien. Bij Lasik schaven ze iets van je lens af. Even in Jip en Janneke taal, van wat er bij mij is blijven hangen.
Voor de risico's op langere termijn ben ik niet zo bang. Ik zit te denken aan Lasik, en dan veranderen ze de bolling van je lens (of zoiets). Zodat je dus scherper kunt zien. Bij Lasik schaven ze iets van je lens af. Even in Jip en Janneke taal, van wat er bij mij is blijven hangen.
woensdag 13 januari 2010 om 21:47
vrijdag 15 januari 2010 om 14:35

vrijdag 15 januari 2010 om 14:46
Ik heb dezelfde angst. Ben ook al eens ver gegaan met voorbereiden (vooronderzoek, twee weken bril op..) maar uiteindelijk toch niet gedaan. Omdat ik bang ben dat er iets misgaat en ik dan geen lenzen meer zou kunnen, omdat je hoornvlies zwakker wordt omdat het flapje nooit meer goed vast komt te zitten (krijg je eens een tak of elleboog in je oog ben je de lul) en omdat je eerder (in mijn geval waarschijnlijk per direct) aan een leesbril moet. En het nachtzicht, halos enzo. Met mijn lenzen zie ik prima en ik heb er eigenlijk nooit last van. Heb ook daglenzen, lekker makkelijk.
Maar ik twijfel nog steeds ...
Ik zou het in Turkije hebben laten doen, bij [...]. Heel goedkoop en erg goed. Ze hebben ook een dependance in Amsterdam voor controles enzo. Daar wordt ook het vooronderzoek gedaan.
Maar ik twijfel nog steeds ...
Ik zou het in Turkije hebben laten doen, bij [...]. Heel goedkoop en erg goed. Ze hebben ook een dependance in Amsterdam voor controles enzo. Daar wordt ook het vooronderzoek gedaan.
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 18-01-2010 14:07
% gewijzigd
.

vrijdag 15 januari 2010 om 23:21
Ik vind het ook lastig. Ik heb onlangs (niet echt bij nagedacht verder) meegedaan aan een win actie van een ooglaserkliniek. Nu werd ik vorige week terug gebeld dat ik in de winnende poul zat. Over twee weken gaan ze een check up doen of m'n ogen geschikt zijn en dan ding ik officieel mee aan een gratis ooglaser behandeling. Net als velen hier lijkt het me geweldig wakker te worden en te kunnen zien! Maar weet niet of ik de risico's van ooglaseren wil nemen. M'n vader is arts en zelfs hij raad me het min of meer af: 'waarom zou je het risico nemen 'goede ogen' iets te laten gebeuren' is zijn mening... Zit echt super te twijfelen :S. Daarnaast hoorde ik dat je nog lange tijd naar de operatie moet je ogen moet druppelen met oogdruppels en dat het best pijnlijk is....
zaterdag 16 januari 2010 om 13:44
maandag 18 januari 2010 om 01:42
quote:XOXOGG schreef op 15 januari 2010 @ 23:21:
Ik vind het ook lastig. Ik heb onlangs (niet echt bij nagedacht verder) meegedaan aan een win actie van een ooglaserkliniek. Nu werd ik vorige week terug gebeld dat ik in de winnende poul zat. ...Het zou me niks verbazen als iedereen in de winnende poul zit. Gewoon een trucje om je erheen te lokken.
Ik vind het ook lastig. Ik heb onlangs (niet echt bij nagedacht verder) meegedaan aan een win actie van een ooglaserkliniek. Nu werd ik vorige week terug gebeld dat ik in de winnende poul zat. ...Het zou me niks verbazen als iedereen in de winnende poul zit. Gewoon een trucje om je erheen te lokken.
.
maandag 18 januari 2010 om 12:59
Hoi Vicky,
Ik heb mijn ogen in september 2008 laten laseren bij [...] in Amsterdam. Ik had -2.5 en -2.75 en bij beide ogen een cylinder. Mijn ervaringen zijn zeer positief. Ik had de dag na de behandeling al 90 % zicht en een week later zat ik op 110 %.
Ik ben hartstikke blij dat ik het gedaan heb. Het is zo lekker om op te staan en gelijk alles goed te kunnen zien. Achteraf gezien vond ik de behandeling echt heel goed te doen. Er stond een zuster naast me die m'n hand beet hield en in m'n oor vertelde wat ze allemaal aan het doen waren. Daar was ik echt erg blij mee.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor (lees) ik het wel.
Ik heb mijn ogen in september 2008 laten laseren bij [...] in Amsterdam. Ik had -2.5 en -2.75 en bij beide ogen een cylinder. Mijn ervaringen zijn zeer positief. Ik had de dag na de behandeling al 90 % zicht en een week later zat ik op 110 %.
Ik ben hartstikke blij dat ik het gedaan heb. Het is zo lekker om op te staan en gelijk alles goed te kunnen zien. Achteraf gezien vond ik de behandeling echt heel goed te doen. Er stond een zuster naast me die m'n hand beet hield en in m'n oor vertelde wat ze allemaal aan het doen waren. Daar was ik echt erg blij mee.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor (lees) ik het wel.
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 18-01-2010 14:08
Reden: naam verwijderd door moderator
Reden: naam verwijderd door moderator
% gewijzigd
maandag 18 januari 2010 om 15:03
Voor degenen die een hoge afwijking hebben, houdt er rekening mee dat je waarschijnlijk niet gelaserd kan worden, omdat anders je hoornvlies instabiel wordt. Dat zou bij mij het geval zijn (-7 en -6). Lensimplantaten konden wel en dat heb ik laten doen. (even zoeken op de site hier en je vindt mijn topic). Ik heb nu sinds een jaar lensimplantaten en het enige waar ik spijt van heb, is dat ik het niet eerder heb gedaan! Ik ben bij het oogziekenhuis in Rotterdam geweest, perfect geholpen, geen complicaties, zicht is ook prima.
Voor degenen die het eng vinden, lees je goed in over de voor en nadelen. Vraag zoveel mogelijk, ik had 2 A4-tjes met vragen en die werden keurig beantwoord. Daarnaast is het ook zo dat je jezelf de vraag moet stellen of je bereid bent om dat kleine risico te nemen, want risico is er altijd, bij elke ingreep! Ook vertrouwen in de arts is heel belangrijk.
Ikzelf zou nooit kiezen voor een behandeling in het buitenland, hier in NL zijn genoeg oogartsen die ervaring hebben, voor mij was de keuze vrij makkelijk, of het oogziekenhuis of nergens anders.....
Voor degenen die het eng vinden, lees je goed in over de voor en nadelen. Vraag zoveel mogelijk, ik had 2 A4-tjes met vragen en die werden keurig beantwoord. Daarnaast is het ook zo dat je jezelf de vraag moet stellen of je bereid bent om dat kleine risico te nemen, want risico is er altijd, bij elke ingreep! Ook vertrouwen in de arts is heel belangrijk.
Ikzelf zou nooit kiezen voor een behandeling in het buitenland, hier in NL zijn genoeg oogartsen die ervaring hebben, voor mij was de keuze vrij makkelijk, of het oogziekenhuis of nergens anders.....
maandag 18 januari 2010 om 15:07
Hier ervaring. Ik heb het eind 2004 laten doen, in mn eigen land (Iran) Daar is het nl veel goedkoper dan in België. Toen kostte het 500 euro per oog en in België was dat 2000 euro per oog.
Nog altijd geen problemen (na ongeveer 5 j)...knock on wood.
Ik ben supertevreden , blij dat ik het gedaan heb. Het duurde iets van 10 minuutjes en ik had wel een paar uren pijn , maar ja, dat hoort erbij! Ik had trouwens -5,25 en -5,75. Geen bril en lenzen meer hoeven dragen, heerlijk! Ik raad het dus aan.. Je moet natuurlijk heel wat testen vooraf ondergaan, om te kijken of je ogen ervoor geschikt zijn.
Nog altijd geen problemen (na ongeveer 5 j)...knock on wood.
Ik ben supertevreden , blij dat ik het gedaan heb. Het duurde iets van 10 minuutjes en ik had wel een paar uren pijn , maar ja, dat hoort erbij! Ik had trouwens -5,25 en -5,75. Geen bril en lenzen meer hoeven dragen, heerlijk! Ik raad het dus aan.. Je moet natuurlijk heel wat testen vooraf ondergaan, om te kijken of je ogen ervoor geschikt zijn.
maandag 18 januari 2010 om 15:10
maandag 18 januari 2010 om 16:01
maandag 18 januari 2010 om 16:04
quote:XOXOGG schreef op 15 januari 2010 @ 23:21:
Ik vind het ook lastig. Ik heb onlangs (niet echt bij nagedacht verder) meegedaan aan een win actie van een ooglaserkliniek. Nu werd ik vorige week terug gebeld dat ik in de winnende poul zat.
Even een kleine voorspelling: tijdens de checkup wordt je lekker warm gemaakt voor de voordelen van laseren, hoe veilig het is, bla bla bla, en voor de mensen die de prijs niet winnen hebben ze een troostprijs: 20% korting als je nog die week beslist.
Ik zou het gewoon NIET doen als ik jou was. Zelfs niet als je wint.
Ik vind het ook lastig. Ik heb onlangs (niet echt bij nagedacht verder) meegedaan aan een win actie van een ooglaserkliniek. Nu werd ik vorige week terug gebeld dat ik in de winnende poul zat.
Even een kleine voorspelling: tijdens de checkup wordt je lekker warm gemaakt voor de voordelen van laseren, hoe veilig het is, bla bla bla, en voor de mensen die de prijs niet winnen hebben ze een troostprijs: 20% korting als je nog die week beslist.
Ik zou het gewoon NIET doen als ik jou was. Zelfs niet als je wint.
maandag 18 januari 2010 om 23:41
Ik heb in juli 2006 mijn ogen laten laseren. Ben er nog steeds erg blij mee. Heerlijk om wakker te worden en alles gelijk duidelijk te zien. Ik had -5,5 en -4 met cilinders.
Ik heb veel testen vooraf gehad en het laseren viel erg mee. Heb ook bijna geen klachten nadien gehad. Alleen de middag na het laseren had ik last van traanogen, verder helemaal niets geen problemen gehad. Nu 3,5 jaar later zie ik nog steeds prima!
Ik heb veel testen vooraf gehad en het laseren viel erg mee. Heb ook bijna geen klachten nadien gehad. Alleen de middag na het laseren had ik last van traanogen, verder helemaal niets geen problemen gehad. Nu 3,5 jaar later zie ik nog steeds prima!
dinsdag 19 januari 2010 om 20:29
quote:Donnay schreef op 18 januari 2010 @ 12:59:
Hoi Vicky,
Mocht je nog vragen hebben dan hoor (lees) ik het wel.Hoi Donnay, bedankt voor je reactie. Ik had nog een vraag; welke behandeling heb je laten doen? Lasik, Lasek o.i.anders?
Hoi Vicky,
Mocht je nog vragen hebben dan hoor (lees) ik het wel.Hoi Donnay, bedankt voor je reactie. Ik had nog een vraag; welke behandeling heb je laten doen? Lasik, Lasek o.i.anders?